Begrijpen wij Anti-Vaxers ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2021, 18:40

Beste Dicksy, Sanctorum en - godbetert-Connerke kunnen mij gestolen worden. Het Observatorium heeft die zaak van Feniks / Schild & Vrienden en die betoging al tot op de bodem uitgespit.
Verder siert het U dat je opmerkt dat er een duidelijke politieke agenda achter de organisatoren schuilt nl. de regering aanvallen. Corona en maatregelen dienaangaande komen dan handig van pas om mensen te mobiliseren.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 nov 2021, 19:50

Het is dat wat u aangeeft in uw reactie:

‘Verder siert het U dat je opmerkt dat er een duidelijke politieke agenda achter de organisatoren schuilt nl. de regering aanvallen. Corona en maatregelen dienaangaande komen dan handig van pas om mensen te mobiliseren.’

wat Sanctorum ook benadrukt in zijn artikel:
‘ Ik heb dus het vermoeden dat deze beweging vooral veel burgerlijk ongenoegen katalyseert dat al ver voor corona gistte. Maar omdat de oude protestvormen -inbegrepen de VB-stem- uitgeput en gedateerd geraken, was het tijd voor een update. Een Witte Mars als het ware, maar dan wat zwarter, 21ste eeuwser, kleinschaliger ook dan een grote massamanifestatie, maar wel zichtbaar en radicaal, geen schapenoptocht. Het virus was de gedroomde kapstok. Iedereen is het kotsbeu en de remedies werken maar half, maar aan de grondrechten wordt ondertussen duchtig gemorreld. Meteen wordt de overheid ter verantwoording geroepen. Terecht. Maar wat als we de regels afschaffen en iedereen zijn zin doet?’
En daarom krijgt de gestelde vraag als opening van dit artikel, 'Is Samen-voor-Vrijheid het rechtse antwoord op woke en de klimaatbeweging?' van mij een 👍 (een hopelijk/ een ja) tegen deze compleet op hol geslagen ‘democratie/samenleving.’
En als die Sarah Melis goed begeleid wordt kan het met deze beweging nog lukken ook.

En over dat geweld ga ik geen boompje opzetten. Dat kwam men al tegen in betogingen/manifestaties nog voor corona zijn intrede gedaan had in dit land. Zowel bij spoorstakingen, werknemers die staken voor beter loon……enz, enz,……maar het nu gebruiken om een manifestatie toch maar in een slecht daglicht te kunnen plaatsen omdat het ook een protest is tegen deze regering van putschisten is zeer hypocriet en vooral zeer laag bij de grond.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 nov 2021, 23:14

Dicksy schreef:
24 nov 2021, 19:50
.....
En daarom krijgt de gestelde vraag als opening van dit artikel, 'Is Samen-voor-Vrijheid het rechtse antwoord op woke en de klimaatbeweging?' van mij een 👍 (een hopelijk/ een ja) tegen deze compleet op hol geslagen ‘democratie/samenleving.’
....
Ik vertaal dit regelrecht als "de vrijheid om een ander te besmetten", de aarde om zeep te helpen, kortom de schijn-vrijheid te nemen om alles te doen wat schadelijk is voor de rest van de maatschappij, en bij uitbreiding van de wereld. En uiteraard denken die zo omwille van het genoegen om dwars te liggen, en omwille van het eigen egoîstisch genot. Dat soort "karakters" heeft steeds in het verleden voor problemen gezorgd, tot oorlogen toe.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

25 nov 2021, 00:06

Een eenvoudige zoek opdracht op het www maakt duidelijk wie die Sara Melis echt is. Door het schorremorrie van Schild en Vriend werd een nieuwe groep genaamd Fenix 'opgericht 'reis uit de asse' Die fenix groep heeft weken voor de mars van zondag alle sociale media met foute mededelingen bestookt. Duizenden goedgelovigen zijn daar ingetrapt zonder te weten achter wie zij lopen. Aan de kop van de betoging waren ze duidelijk te herkennen door hun pull met het logo van fenix. Het is een fout van de VRT om die sukkel in 'De Afspraak' voor te stellen als de organisatrische van de betoging; zonder enige duiding over haar achtergrond.
Maar een ding moet duidelijk zijn voor iedereen, stel dat VB morgen aan de macht komt, het virus en de maatregelen die zeer nodig zijn zullen niet verdwijnen. M
Eendracht maakt macht

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

25 nov 2021, 00:20

Maandenlang is er door de wetenschappers voorspelt dat de Delta variant zeer besmettelijk is en dat de vaccinnatie voor covid 19 daartegen onvoldoende was. De politiek had er geen oren naar . We hebben nu te maken met covid 21 en het minste dat je kunt verwachten is dat dit zeer duidelijk gemaakt wordt aan de bevolking. Nog minstens 2 tot 4 jaar zullen we met het virus te maken hebben. Het zou de volwassen bevolking en de politiek sieren als ze dit eens duidelijk bekend maken.
Zolang oppositie partijen de bevolking opjutten en geen enkele concrete oplossing aanbieden, zoveel te langer zullen we met halve maatregelen opgescheept zitten. En dat kan nog heel lang duren.
De vijand is het virus, niet de politiek, niet de wetenschappers. Een duidelijke vergelijking dringt zich op. Als een vreemde natie België gewapenderhand binnenvalt, dan volgt het overgrote deel van de bevolking de aanbevolen maatregelen, op een klein percentage na die collaboreren met de vijand. Een gevaarlijk dodelijk virus is in oorlog over de ganse wereld en opnieuw is er een percentage die denken dat ze moeten collaboreren.
Eendracht maakt macht

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 nov 2021, 08:40

door meredith » Vandaag, 00:20
Maandenlang is er door de wetenschappers voorspelt dat de Delta variant zeer besmettelijk is en dat de vaccinnatie voor covid 19 daartegen onvoldoende was. De politiek had er geen oren naar.
…………

De vijand is het virus, niet de politiek, niet de wetenschappers.
Ik kan moeilijk kop noch staart krijgen aan uw redenering. De politiek die geen oren heeft naar de voorspellingen van de wetenschappers enerzijds en anderzijds is niet de politiek de vijand.
Misschien zijn die politiekers eigenwijs, betweterig, onverantwoordelijk………en spelen ze zelfs met de gezondheid van de mensen. Zijn zij daarom ook niet ’een vijand’ (zwaar woord🤔) van diezelfde bevolking net omwille van het feit dat ze geen oren hebben (negeren?) naar de 'voorspellingen van die wetenschappers' want dan zitten ze echt niet op hun plaats.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

25 nov 2021, 10:51

Dicksy schreef:
25 nov 2021, 08:40
door meredith » Vandaag, 00:20
Maandenlang is er door de wetenschappers voorspelt dat de Delta variant zeer besmettelijk is en dat de vaccinnatie voor covid 19 daartegen onvoldoende was. De politiek had er geen oren naar.
…………

De vijand is het virus, niet de politiek, niet de wetenschappers.
Ik kan moeilijk kop noch staart krijgen aan uw redenering. De politiek die geen oren heeft naar de voorspellingen van de wetenschappers enerzijds en anderzijds is niet de politiek de vijand.
Misschien zijn die politiekers eigenwijs, betweterig, onverantwoordelijk………en spelen ze zelfs met de gezondheid van de mensen. Zijn zij daarom ook niet ’een vijand’ (zwaar woord🤔) van diezelfde bevolking net omwille van het feit dat ze geen oren hebben (negeren?) naar de 'voorspellingen van die wetenschappers' want dan zitten ze echt niet op hun plaats.
Als ge het niet begrijpt zal ik het wat verduidelijken. Ondanks het feit dat wetenschappers in de zomer al gewaarschuwd hebben voor de delta variant, en duidelijk maakten dat de vaccins minder goed functioneerden voor die Delta variant, stond de Vlaamse regering er op dat alles versoepeld werd. Ze hadden geen oren naar waarschuwingen in tegenstelling tot de Brusselse en Waalse regering. Integendeel, elke maatregel werd afgedaan als mensen pesten . Waar staan we nu ? De meeste besmettingen doen zich voor in Vlaanderen. Gevaccineerden worden in het beste geval minder ziek. Maar ze moeten wel in quarantaine, zijn afwezig op het werk en besmetten anderen. Kinderen daarentegen maken vaak heel hoge koorts (tot 40 ° meerdere dagen). De zorg is zwaar overbelast, maar ook huisdokters trekken het niet meer . En gemakshalve verwijten de Vlaamse partijen nu de federale regering. Vandaar mijn post : niet de federale regering is de vijand, wel het virus. Als er niet zeer snel ingegrepen wordt stort ons gezondheidssysteem nog voor kerstmis volledig in. We zitten weer in hetzelfde straatje. Jambon verklaart al dat het te vroeg is om in te grijpen, Weyts doet dat zijn neus bloedt terwijl er dagelijks klassen en scholen sluiten omdat ofwel de leerkrachten ofwel de kinderen ziek zijn. Duidelijk nu ?
Eendracht maakt macht

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 nov 2021, 11:01

Ook even verduidelijken:
Wat doet de overheid?
Sinds donderdag 12 maart 2020 bevindt België zich in de “federale fase van het crisisbeheer”. Dit betekent dat de crisis op nationaal niveau wordt beheerd. De federale overheid neemt in samenspraak met de regionale overheden en op advies van experten verschillende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken.
Wie is dus de eindverantwoordelijke of beslist uiteindelijk? :roll: En de Vlaamse regering houdt zich netjes aan de maatregelen opgelegd door de federale overheid zoals het hoort. Wil een lokale overheid hierin verder gaan of niet, zullen ze ze niet tegengehouden. U schiet op de verkeerde volgens mij. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 nov 2021, 11:18

meredith schreef:
25 nov 2021, 10:51
Ondanks het feit dat wetenschappers in de zomer al gewaarschuwd hebben voor de delta variant, en duidelijk maakten dat de vaccins minder goed functioneerden voor die Delta variant, stond de Vlaamse regering er op dat alles versoepeld werd.
Nogal wiedes: we hadden meer dan 90% vaccinatiegraad en heel weinig mensen in de ziekenhuizen.
Ze hadden geen oren naar waarschuwingen in tegenstelling tot de Brusselse en Waalse regering. Integendeel, elke maatregel werd afgedaan als mensen pesten .
Kort geheugen? Brussel en Wallonië hadden heel slechte vaccinatiecijfers. Vanzelfsprekend dat ze daar andere maatregelen moesten respecteren dan in Vlaanderen. Hoe moeilijk kan het zijn, zeg? :roll:

Waar staan we nu ? De meeste besmettingen doen zich voor in Vlaanderen.
Te veel naar FredFifty geluisterd, vermoed ik. Besmettingen zijn nauwelijks van belang. Het gaat om hospitalisaties.

Ondertussen zijn de overlijdens nog altijd niet in overeenstemming met de bevolkingsaantallen van Vlaanderen versus Wallonië/Brussel. In de grafiek hieronder zou de lijn van Vlaanderen een heel stuk bóven die van Brussel + Wallonië gecombineerd moeten uitkomen. Dat zou je ook in de cijfers moeten zien. Dat is niet het geval. Trek je besluit of vraag me om meer uitleg als je het niet door hebt.

Bedenk ook dat er vanuit Brussel patiënten zijn overgebracht naar Vlaanderen. Die worden geteld als 'patiënten in Vlaamse ziekenhuizen'. Wanneer ze sterven, idem: in Vlaanderen is dan iemand overleden.

Afbeelding

Gevaccineerden worden in het beste geval minder ziek. Maar ze moeten wel in quarantaine, zijn afwezig op het werk en besmetten anderen.
Dat is de minste zorg voor de regering. Tijdens de griepepidemie van 2018 - toen méér mensen zijn gestorven dan in dit jaar 2021 - heeft geen enkel lid van de regering zijn mond daarover opengetrokken.
Kinderen daarentegen maken vaak heel hoge koorts (tot 40 ° meerdere dagen).
Cijfers, aub. Ik heb ook gelezen over 1 kind dat hoge koorts maakte.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 nov 2021, 12:44

Wil. schreef:
25 nov 2021, 11:18
Kinderen daarentegen maken vaak heel hoge koorts (tot 40 ° meerdere dagen).
Cijfers, aub. Ik heb ook gelezen over 1 kind dat hoge koorts maakte.
Kinderen maken gemakkelijk hoge koorts. Zelf ik heb 39°C gehaald bij mijn tweede prik Moderna. Daar is allemaal niets mis mee. En jij ? Niet gevaccineerd neem ik aan. :roll:

Wat @meredith hiervoor in haar verschillende postings heeft geschreven getuigt van inzicht en gezond verstand, waarheid en niets dan de waarheid. Je zou je ook best eens "bekeren" tot de "gezonde geesten" 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 nov 2021, 13:37

Best mogelijk, Fred batterijman, dat het in jouw wereld getuigt van gezond verstand.
Hoeveel is je koorts nu?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 nov 2021, 16:32

De allochtone koffie huizen zijn de sigaar.
De meeste klanten zijn niet gevaccineerd.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 nov 2021, 20:18

Beste mensen, doe uzelf en uw naasten en heel uw omgeving een plezier i.p.;v iedereen schriftelijk af te maken op een forum en......
Ga in lock down voor minstens twee maanden.. Als je buiten MOET doe dat dan volgens de originele regels, masker, ontsmetten, afstand, plaatsen met veel volk mijden..
Wij doen dat al vanaf de start vorig jaar en zijn tot nu toe gespaard van Covid. Had iedereen da gedaan dan was heel die miserie al gedaan van in juli vorig jaar. Nu sukkelen we van het ene vaccin naar het andere en blijkbaar gaat dat nog heeeel lang duren zo....
Ik vrees dat het zelfs nog kan eindigen in een burgeroorlog. Er zijn er nu al een hoop die een niet gevaccineerde willen broodroven, in den bak steken, afschrijven uit verzekering en ziekenkas, gen medische behandeling meer geven en noem maar op. Kortom..... Nazi's en nieuwe Joden ,,,,,,??????? zijn misschien dichter bij dan je denkt.. Erg.....heel erg......
De zon is gratis voor iedereen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 nov 2021, 21:35

Idefix, als ik jouw berichten nog eens nalees dan valt het mij op dat je de term WIJ zowel voor jezelf en je gezin gebruikt en ook voor ALLE niet-gevaccineerde. En daar knelt het schoentje, er is tussen uw (bewonderenswaardig) gedrag en die 35.000 kwibussen/egoïsten van vorige zondag in Brussel een hemelsbreed verschil.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 nov 2021, 12:09

Idefix schreef:
25 nov 2021, 20:18
....
Ga in lock down voor minstens twee maanden.. Als je buiten MOET doe dat dan volgens de originele regels, masker, ontsmetten, afstand, plaatsen met veel volk mijden..
Wij doen dat al vanaf de start vorig jaar en zijn tot nu toe gespaard van Covid. ....
Ik zit al in Chinese lockdown sinds Januari 2020 met nog eens veel strengere regels dan wat men ons voorschrijft .... en ik ben gevaccineerd. Daar kunt ge nog een ferm Wil-puntje aan zuigen. :lol:

( net vernomen : 21 jaar , 2 x gevaccineerd , is besmet en in quarantaine , de ernst van ziek zijn is me niet bekend )