Begrijpen wij Anti-Vaxers ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

28 nov 2021, 10:04

Fred1950 schreef:
27 nov 2021, 18:07
Geen miserie uit NL ? De canabiskwekers , de "waterstof" grap , de amokmakers in Antwerpen , de fietshype , ... Ze spreken toevallig dezelfde taal, en dus ligt het voor de Vlaming voor de hand dat ze Nederlanders op zowat alle vlakken na-apen. De Walen of de Duiters na-apen, dat gaat niet, want die zijn "onverstaanbaar". En in na-apen zijn we nu eenmaal bijzonder goed omdat we zelf te weinig inspiratie hebben.
Inderdaad belgen verstaan elkaar niet , we leven in Babylonië ! Als ik de straat oversteek ben ik Nederland en kan ik mijn dialect spreken , een paar km naar het zuiden zeggen ze : je ne comprends pas !

:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 nov 2021, 10:27

Baanbrekend onderzoek uit - jawel -Nederland!!!


Afbeelding

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 nov 2021, 10:39

Ik denk dat dit meer te maken heeft met het milieu.
Lager geschoold of niet de moedertaal van de persoon.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 nov 2021, 10:39

Ik denk dat dit meer te maken heeft met het milieu.
Lager geschoold of niet de moedertaal van de persoon.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2021, 10:55

Volgens een deze week gepubliceerde studie lopen mensen die hersteld zijn van COVID-19 weinig risico om opnieuw de ziekte op te lopen.

Onderzoekers in Qatar onderzochten een groep van meer dan 353.000 mensen met behulp van nationale databases die informatie bevatten over patiënten met corona infecties.

Herinfecties werden geteld als een persoon ten minste 90 dagen na de eerste infectie positief testte.

Na uitsluiting van ongeveer 87.500 mensen die al eens gevaccineerd waren, ontdekten onderzoekers dat degenen met immuniteit die hersteld waren van COVID-19 weinig risico op herinfectie en ernstige gevallen van de ziekte hadden.

Slechts 1.304 herinfecties werden vastgesteld. Dat betekent dat 0,49 procent van de mensen met natuurlijke immuniteit en zonder voorafgaandelijke vaccinatie een tweede keer COVID-19 kreeg.


Volgens de studie was de kans op ernstige ziekte 0,1 procent van de kans die men bij primaire infectie heeft. Slechts vier dergelijke gevallen werden ontdekt.

Er werden geen overlijdens geregistreerd onder degenen die een tweede keer besmet raakten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 nov 2021, 11:04

Onderzoekers in Qatar
"The CCP virus" - :lol: :lol: Afkomstig uit The Epoch Times... :lol: :lol:
Ok - mijn post over taalvaardigheid en vaccinatie kwam ook uit een satirische site- Nieuwspaal.nl. Maar Voorn tuinde er wel vrolijk in :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 nov 2021, 13:12

frits1955 schreef:
28 nov 2021, 10:27
Baanbrekend onderzoek uit - jawel -Nederland!!!
....
:lol: Uit Nederland komt tegenwoordig veel "baanbrekend" werk als ik zo de links van jan en alleman hier op dit forum volg. :lol: Ik denk en vrees vooral dat de Nederlanders toch een ietsje pietsie teveel aan de wiet en de paddo's zitten. :wink:

Laatste zin : "Dat moet nog nader worden bestudeert" . Ze hadden inderdaad een taalachterstand opgelopen .... :mrgreen:

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

29 nov 2021, 00:15

Anti vaxers is eigenlijk een verkeerd woord. Beter is om te spreken over de niet gevaccineerden. In die groep zit een kleine harde kern die om verschillende redenen niet wil gevaccineerd worden. Fake nieuws, dwarsliggers, godsdienst enz.. Maar die groep bestaat in Vlaanderen uit max. 20 tot 30.000 mensen. Ze doen om verschillende redenen stoer op sociale media. Dan is er de groep van pseudo anti vaxxers. Die maken vooral op sociale media om politieke redenen veel lawaai, maar zijn stiekem zelf gevaccineerd;
De grootste en bijna onbereikbare groep zijn de duizenden arbeiders uit landen als Polen, Roemenië, Bulgarije, Portugal enz.... Zij werken hier 12 uur per dag in de bouw, in de horeca enz.. Ze leven vooral in de grote steden in hun eigen bubbel, communiceren enkel met hun thuisland en hebben geen idee over de toestand hier. Na shiften van 12 uur, vaak 6 dagen op 7 zijn ze doodmoe en leven in hun eigen bubbel. Ze werken in dubieuze onder aannemingen en worden veronderstelt van te werken en daarmee uit. Ze hebben hier geen huisdokter, weten niets van testcentra enz... In het beste geval lopen ze een apotheek binnen
voor een middeltje tegen koorts, een hoestsiroop of andere problemen. Komen ze terecht bij een goede apotheek , dan krijgen ze wat uitleg, een corona test en goede raad. In veel gevallen worden ze naar huis gestuurd met een doosje Dafalgan. Ondertussen leven ze met meerdere personen samen in kleine appartementen of in containers. Op de werf geven zij de ziekte door . Deze groep is zo goed als onbereikbaar. Er is geen gezondheidscontrole op werven of in de horeca of in andere lucratieve ondernemingen. Projectontwikkelaars, bouwbedrijven, wegenbouwers , horeca uitbaters willen niet weten van ziek personeel of personeel in quarantaine. Wie te ziek is om te werken vliegt op straat.
Eendracht maakt macht

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 nov 2021, 05:51

Van die buitenlandse arbeiders moeten experts en politici toch ook weten maar ze laten dat op hun beloop en voor anderen staan ze met de stok achter de deur???

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 nov 2021, 11:18

frits1955 schreef:
28 nov 2021, 11:04
Onderzoekers in Qatar
"The CCP virus" - :lol: :lol: Afkomstig uit The Epoch Times... :lol: :lol:
Ok - mijn post over taalvaardigheid en vaccinatie kwam ook uit een satirische site- Nieuwspaal.nl. Maar Voorn tuinde er wel vrolijk in :lol:
Nu lees ik vandaag in The Lancet toch wel een tekst (van 8/11) die helemaal in dezelfde richting wijst zeker?

The SARS-CoV-2 pandemic is now better controlled in settings with access to fast and reliable testing and highly effective vaccination rollouts. Several studies have found that people who recovered from COVID-19 and tested seropositive for anti-SARS-CoV-2 antibodies have low rates of SARS-CoV-2 reinfection. There are still looming questions surrounding the strength and duration of such protection compared with that from vaccination.

Googlevertaling:

De SARS-CoV-2-pandemie wordt nu beter gecontroleerd in omgevingen met toegang tot snelle en betrouwbare tests en zeer effectieve vaccinatie-implementaties. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die herstelden van COVID-19 en seropositief testten op anti-SARS-CoV-2-antilichamen, een laag percentage SARS-CoV-2-herinfectie hebben. Er zijn nog steeds vragen over de sterkte en de duur van een dergelijke bescherming in vergelijking met die van vaccinatie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

29 nov 2021, 16:57

wardje schreef:
29 nov 2021, 05:51
Van die buitenlandse arbeiders moeten experts en politici toch ook weten maar ze laten dat op hun beloop en voor anderen staan ze met de stok achter de deur???
Natuurlijk is dat geweten, maar er zijn ontelbare barrières die moeilijk te openen zijn. Er is geen arbeidsgeneeskundige dienst bvb., geen controle van inspecteurs van volksgezondheid omdat die sedert de regering Michel zwaar onderbemand zijn. Een groot deel van die arbeiders zijn hier voor een periode van 3 tot 6 maanden, gaan nadien terug en komen weer naar hier voor een andere onderaannemer. Arbeidsinspectie en sociale inspectie doen soms een grote controle op een werf. Daar worden dan op hun specifiek vlak mistoestanden gerapporteerd, maar bij die invallen worden geen controles naar eventuele besmettingen of andere gezondheidsproblemen gedaan.
Experten kunnen ook geen arbeidsgeneeskundige diensten sturen. Neem nu een zeer recent voorbeeld de inval in enkele vestigingen van post nl . Daar is alles gecontroleerd, veel ontoelaatbare toestanden vastgesteld, een vestiging gesloten, maar geen controle van de gezondheid van de mensen die daar werken.
Het is een potje dat men liefst gedekt houd, de werven moeten draaien, de horeca vind geen personeel, de koerierdiensten moeten leveren en liefst zonder te veel kosten voor de ondernemers.
Eendracht maakt macht

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 nov 2021, 16:59

Wil. schreef:
27 nov 2021, 10:21
Fred1950 schreef:
27 nov 2021, 09:56
Alle miserie komt steeds vanuit NL
Ja, zoals de eerste wereldoorlog, zoals de tweede wereldoorlog, zoals de terugkomende skiërs in de eerste maanden van 2020, zoals Maalbeek en Zaventem, zoals enz... enz...
Oh, wacht... 't was maar om te lachen.
Ook de scheiding van de Nederlanden!?
Waarbij een stuk van Vlaanderen "Zeeuwsch Vlaanderen" werd!
(Waar men na 1953 het DELTAPLAN heeft gelanceerd na de watersnood...)

Zou toen "de klimaatverandering" al gestart zijn!?

Off topic allicht, maar alles hangt zowat tezamen...

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 nov 2021, 17:05

meredith schreef:
29 nov 2021, 00:15
Anti vaxers is eigenlijk een verkeerd woord. Beter is om te spreken over de niet gevaccineerden. In die groep zit een kleine harde kern die om verschillende redenen niet wil gevaccineerd worden. Fake nieuws, dwarsliggers, godsdienst enz.. Maar die groep bestaat in Vlaanderen uit max. 20 tot 30.000 mensen. Ze doen om verschillende redenen stoer op sociale media. Dan is er de groep van pseudo anti vaxxers. Die maken vooral op sociale media om politieke redenen veel lawaai, maar zijn stiekem zelf gevaccineerd;
De grootste en bijna onbereikbare groep zijn de duizenden arbeiders uit landen als Polen, Roemenië, Bulgarije, Portugal enz.... Zij werken hier 12 uur per dag in de bouw, in de horeca enz.. Ze leven vooral in de grote steden in hun eigen bubbel, communiceren enkel met hun thuisland en hebben geen idee over de toestand hier. Na shiften van 12 uur, vaak 6 dagen op 7 zijn ze doodmoe en leven in hun eigen bubbel. Ze werken in dubieuze onder aannemingen en worden veronderstelt van te werken en daarmee uit. Ze hebben hier geen huisdokter, weten niets van testcentra enz... In het beste geval lopen ze een apotheek binnen
voor een middeltje tegen koorts, een hoestsiroop of andere problemen. Komen ze terecht bij een goede apotheek , dan krijgen ze wat uitleg, een corona test en goede raad. In veel gevallen worden ze naar huis gestuurd met een doosje Dafalgan. Ondertussen leven ze met meerdere personen samen in kleine appartementen of in containers. Op de werf geven zij de ziekte door . Deze groep is zo goed als onbereikbaar. Er is geen gezondheidscontrole op werven of in de horeca of in andere lucratieve ondernemingen. Projectontwikkelaars, bouwbedrijven, wegenbouwers , horeca uitbaters willen niet weten van ziek personeel of personeel in quarantaine. Wie te ziek is om te werken vliegt op straat.
Er zijn ook de zogenaamde "vluchtelingen"....!?
Eigenlijk eerder het resultaat van mensen-smokkelaars.
Dezelfde gangsters smokkelen ook "prostituees".

H.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 dec 2021, 09:58

Italiaanse antivaxleider “bekeerd” na ziekenhuisopname door corona

"Lorenzo Damiano, de leider van de “No Vax”-afdeling in de Italiaanse stad Treviso, heeft zich “bekeerd” en zegt nu in de wetenschap te geloven nadat hij op intensive care belandde door een coronabesmetting.
© ZUMA Press

Italiaanse antivaxleider “bekeerd” na ziekenhuisopname door corona
Lorenzo Damiano, de leider van de “No Vax”-afdeling in de Italiaanse stad Treviso, heeft zich “bekeerd” en zegt nu in de wetenschap te geloven nadat hij op intensive care belandde door een coronabesmetting.
Dario Van Fleteren
Bron: belga
Gisteren om 21:12

De 56-jarige Lorenzo Damiano leidde eerder protesten van antivaxers en corona-ontkenners in Treviso, een stad ten noorden van Venetië. Hij leidde er de lokale afdeling van No Vax.

In september trok hij met de ‘Neurenberg #2’-lijst naar de burgemeestersverkiezingen van Conegliano. Volgens hem werden vaccinsceptici behandeld zoals slachtoffers van de Holocaust.

Damiano belandde onlangs met zware coronasymptomen op de intensive care-afdeling. “Na deze periode heb ik een andere visie op de wereld en ga ik me laten vaccineren”, vertelde hij aan de Italiaanse omroep Antenna 3. Sterker nog: hij riep iedereen op om zich te laten vaccineren.

“Soms moet je door het oog van de naald kruipen om dingen te snappen zoals ze zijn”, zegt Damiano nu. “Ik bedank de ziekenhuisafdeling van Vittorio Veneto, jullie waren fantastisch.”


https://www.gva.be/cnt/dmf20211201_97279905

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 dec 2021, 11:47

Het gezegde 'Je pense, donc je suis' moet veranderd worden.
Veel juister is: 'Je pense comme je suis'

Zo was er ooit een communistische kameraad in het VK (jaren '70). Hij speelde op de lotto en won de grote pot. Hij werd kort daarna lid van de conservatieve partij. Het is een patroon dat men wel meer ziet. Wie meer te verliezen heeft, verwijdert zich van degenen die via belastingen en andere bijdragen willen 'herverdelen en nivelleren'.
Hoe men op een bepaald ogenblik is, beïnvloedt hoe men denkt. Dat geldt ook voor die Italiaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.