complottheorie

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

31 jan 2022, 18:58

Nu en dan lees ik theorieën over dingen die, ofwel te mooi zijn om waar te zijn, of anders te verschrikkelijk om te geloven. Meestal hecht ik er geen geloof aan. Maar onlangs las ik een artikel dat inderdaad te verschrikkelijk was om te geloven, maar desondanks zo geloofwaardig dat ik het hier even wil brengen.
Men zal zich nog wel de ramp herinneren die zich op 16 augustus 2017 voor deed in Barcelona : een islamist reed toen met een truck over de toeristische Rambla’s, hierbij 16 doden en een honderdtal min of meer gekwetsten veroorzakend.. Een gebeurtenis die plaats vond, net anderhalve maand (1/10) voor het onafhankelijksreferendum in Catalonië. Dit kon toeval zijn.
Maar een paar weken geleden, 11 januari 2022 om precies te zijn, werd duidelijk dat dit hier niet om een toeval ging. Om dit duidelijk te maken laat ik hier de verklaring luiden van Manuel Villarejo, een voormalige hoge politiefunctionaris voor het Spaanse Nationale Hof, op diezelfde datum : “Het was het doel om Catalonië te destabiliseren vóór het onafhankelijkheidsreferendum. Maar de uitkomst, zestien doden, was een misrekening.”
Nu is het wel zo dat het niet de Spaanse Inlichtingendienst was (CNI) die de aanslag pleegde maar het is wel zo dat het CNI nauwe contacten onderhield met de heer Abdelbaki Es Satty, de imam van de moskee in Ripoli, die als informant werkte voor die CNI. Tot net voor de aanslagen onderhielden beide nauwe contacten.
Wat nu volgt is een citaat van het voormalige hoofd van het CNI, Féliz Sanz Roldàn : Hij “wilde Catalonië laten schrikken maar heeft de gevolgen verkeerd ingeschat”.
De conclusie hieruit is duidelijk : de Spaanse overheid is misschien niet aan te wijzen als dader van die bloedige aanslag maar was er wel van op de hoogte dat iets op het gebeuren stond. Zij heeft ook nagelaten de plaatselijke politiemacht (Mossos) hiervan op de hoogte te brengen. Deze slachtpartij had dus kunnen vermeden worden indien deze laatsten waren ingelicht over het feit dat de “acties” daaromtrent waren overgelaten aan een islamitische patrouille. Een paar jaar voordien bewezen deze hun efficiëntie in Madrid en andere Europese steden.
Maar in de Europese Unie, waar men van dergelijke feiten toch ook op de hoogte moet zijn, houdt men zich liever bezig met de politieke benoemingen in Polen en Hongarije. Hier in België bijvoorbeeld kennen we dat natuurlijk niet. Of vergis ik me ?
In de media lezen we dagelijks over mistoestanden in landen die de EU niet welgevallig zijn. Over die toch wel vreselijke gebeurtenis met veel doden in Spanje lees ik niets.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 jan 2022, 21:02

Heb je draad met interesse gelezen . Het een en ander deed me terug denken aan de overvallen indertijd van de bende van Nijvel .Een van de theorie toens was ook om ons land te destabiliseren . Tussen hemel en aarde zijn vaak machten en krachten aan de gang waarvan we enkel het vermoeden hebben .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

31 jan 2022, 22:43

In bijna elk Spaans kuststadje staan er hoge betonblokken op het voetpad na dit voorval.
Ik dacht die gasten voortijdig opgepakt bij het voorbereiden van een aanslag. Dan maar een vlug een truck gepakt.
Dat zit daar met zoveel zwart geld te rommelen dat elk rookgordijn goed is.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg