Communisten vragen hulp aan Kapitalisten

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 feb 2023, 22:32

Het is inderdaad vermaledijd dat een deel van die vierhonderdduizend Turkse soldaten niet inspringen bij deze ramp . In de gehele Islamwereld rondom zijn er toch ook moslim-miljardairs die hulp kunnen leningen . Waarom zijn het toch altijd de westerse " christen-honden " (niet onze dappere Mechelse Herders ) die in de bres springen en paraat zijn ? :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mar 2024, 16:51

De communistische regering in Cuba heeft beslist de prijs voor benzine X 5 (!) op te trekken.
De maatregel zal vanzelfsprekend de inflatie aanwakkeren omdat transport in zowat alles verwerkt zit.

Rusland geeft Cuba nauwelijks nog korting op de olie die het koopt bij Poetin. Bovendien zijn er constant olietekorten die grotendeels te wijten zijn aan binnenlandse problemen met de distributie. Black-outs zijn het gevolg van de manier waarop de staat de energie beheert.

Cuba heeft voedsel op de bon gezet en enkel mensen die in financiële problemen zitten, krijgen voedselbonnen. Kinderen krijgen nu poedermelk van het Wereld Voedselhulp Programma. Dat is de eerste keer in de geschiedenis van Cuba.

In feite heeft Cuba een financiële injectie nodig. Het IMF zou dat kunnen doen, maar in die tijd heeft Fidel Castro alle bruggen met het IMF verbrand. Bovendien zou die instantie eisen dat typisch kapitalistische maatregelen worden genomen...

Als het water boven de lippen komt, zullen de Chinezen misschien ter hulp komen. Die zitten momenteel zelf serieus in de economische problemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2024, 10:15

Afbeelding

Het communistische Cuba faalt.
Eind vorige maand ging Cuba met de hoed in de hand naar de VN en smeekte om hulp. Bloomberg meldt dat Cuba “zwaar geraakt wordt door de aangescherpte Amerikaanse beperkingen, de afnemende binnenlandse productie, een zwakke post-Covid-toerisme-industrie en de onverschilligheid van zijn bondgenoten.”

Dit heeft geleid tot Cuba's 'slechtste economische dagen sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie meer dan dertig jaar geleden'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.