Wie kan mijn gegevens raadplegen?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 jun 2023, 15:11

Door een attente forumgebruiker werd ik er attent op gemaakt dat er een foutje in de onderwerptitel stond. Hiervoor mijn dank. :lol:

Via mydata.be is het nu mogelijk voor elke Belg om te zien welke overheidsinstelling (en andere zoals notaris, advocaten......) uw persoonlijke gegevens geraadpleegd hebben de afgelopen 6 maanden.
De test die ik gedaan heb:

image.png
image.png (28.02 KiB) 247 keer bekeken

Wie en vooral het waarom is jammer genoeg niet gespecifieerd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jun 2023, 16:31

Omdat Sjarel Michel voorzitter van de Europese Raad kon worden moest de clan Michel ook iets vinden om de jongere broer Mathieu Michel van de straat te houden. Welaan - dat werd dus "Mydata.be"- kostprijs een paar tientallen miljoen. Dat je met Itsme ook toegang hebt tot een hoop overheidsdiensten is blijkbaar van geen tel .

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 jun 2023, 16:46

Wat ik mij nu wel afvraag is wie of wat in die "kamer' heeft mijn gegevens geraadpleegd en het waarom, zeker dat laatste. En daar kan volgens de rubriek 'veel gestelde vragen' ook onze Mathieu geen antwwoord op geven, hij verwijst u op zijn beurt weer door.
Soit, ik heb het gezien en daar stopt het ook voor mij.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 jun 2023, 16:56

Toch ook maar eens navragen bij de GDPR ...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 jun 2023, 17:28

door E.T. » 29 minuten geleden
Toch ook maar eens navragen bij de GDPR ...
Misschien ziet één van de politieke partijen in de kamer het wel zitten om mij een voorstel te sturen om op te komen bij de verkiezingen in 2024, vandaar die raadpleging? :lol: :lol: :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 jun 2023, 19:18

Je kreeg toch niet te veel pensioen mag ik hopen :?:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 jun 2023, 13:14

Geachte heer xxxxxxxx,

Bedankt voor uw bericht en de vermelding van deze situatie.

We hebben uw e-mail naar onze Data Protection Officer doorgestuurd. Hij gaat de situatie grondig analyseren en contact met u opnemen.
Met vriendelijke groeten,

Isabelle More
Communication externe | Service des Relations publiques et internationales |+32 2 549 80 62
Externe communicatie | Dienst Public Relations en Internationale Betrekkingen

Chambre des représentants de Belgique | Palais de la Nation | B-1008 Bruxelles
Belgische Kamer van volksvertegenwoordigers | Paleis der Natie | B-1008 Brussel

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 jun 2023, 15:08

Het wordt zeker verder vervolgd:
Geachte heer Xxxxxxxx,

Bedankt voor uw bericht en uw vraag.

De Kamer heeft kennis genomen van het feit dat de site MyData verschillende toegangen tot het Rijksregister vanuit (diensten van) de Kamer vermeldt.
Om dit volledig en correct uit te klaren heeft de Kamer contact opgenomen met het Rijksregister.
Gisteren bleek uit informatie van het Rijksregister dat deze toegangen allemaal kaderden binnen het gebruik van het online petitieplatform van de Kamer (zie hieronder – beslissing nr. 028/2020).

Ter informatie: de Kamer van volksvertegenwoordigers beschikt over de volgende machtigingen ter zake:
- Onderzoek van de geloofsbrieven van de gekozenen van het Europees Parlement (machtiging nr. 42/2007);
- Legitimatie- en toegangskaarten voor toegang tot de Belgische parlementaire assemblees (machtiging nr. 58/2013);
- Naturalisatiedossiers (machtiging nr. 23/2013);
- Verzoekschriften ingediend bij de Kamer (beslissing nr. 028/2020);
- Koninklijk besluit van 7 maart 1995 waarbij aan de diensten van de quaestuur van de Kamer van volksvertegenwoordigers toegang wordt verleend tot de informatiegegevens van het Rijksregister van de natuurlijke personen;
- Koninklijk besluit van 26 november 2011 waarbij voor de uitoefening van het parlementair onderzoek toegang wordt verleend tot de informatiegegevens van het Rijksregister van de natuurlijke personen aan de Kamer van volksvertegenwoordigers en aan de Senaat evenals aan de parlementaire onderzoekscommissies, die uit hun midden worden aangesteld.

Kunt u mij laten weten of u gebruik heeft gemaakt van het online petitieplatform van de Kamer, of u op een andere manier in contact bent geweest met de Kamer?
Als dit niet het geval is
, kan het probleem betrekking hebben op de verwerker die het platform beheert, de FOD BOSA.
Deze werd gisteren gecontacteerd voor meer informatie.

Ik hou u verder op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Sébastien VAN KOEKENBEEK
Délégué à la protection des données | +32 2 549 91 98 | dpo@lachambre.be | privacy@senate.be
Functionaris voor gegevensbescherming | +32 2 549 91 98 | dpo@dekamer.be | privacy@senate.be

Parlement fédéral | Paleis der Natie, B-1008 Brussel
Federaal Parlement | Palais de la Nation, B-1008 Bruxelles