Hoe werkt democratie?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 sep 2023, 16:09

Ook uw energiekosten worden binnen de perken gehouden!
Beter u laten opdraaien voor extra isolatie denken ze in Brussel dan tussenkomen in de gasprijs ...

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 sep 2023, 16:47

Nog even geduld AUB.
en in 2024 mogen we een bolletje gaan inkleuren.

Courage :?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 sep 2023, 16:49

tokkio, het hoger doel is de opwarming van de aarde binnen de perken houden
U weet zo goed als ik dat term"opwarming van de aarde "een drogreden is om de mensen ,zeker de Vlamingen op nutteloze kosten te jagen, en hun drang naar dictatuur een boots te geven,de auto's ,het vrachtverkeer, de vliegtuigen,vrachtschepen, zijn veel slechter voor het klimaat dan de niet geïsoleerde, of gerenoveerde huizen,
als u dat goed bestuur vind,en geen dictatuur,en het normaal vind dat wie een huis erft of als jong koppel een koopt,ze binnen de 5 jaar moeten renoveren,of anders een boete?
En alleen maar voor Vlaanderen,bent u nu echt serieus,met dat "hoger doel" of is het om te lachen,ik weet niet of u kinderen hebt,en als die een oud huis willen kopen ,ze ook staan te lachen , als ze amper 5 jaar tijd krijgen voor de renovatie.
In Nederland zijn ze bijna even zot,alleen hebben ze daar tijd tot 2050,zonder boete......
https://www.ep-scan.nl/hoe-maak-ik-mijn ... -voor-2050
En zelfs als alle huizen 100% energie neutraal zijn, brengt dat geen voordeel tegen een eventuele opwarming van de aarde, daar spelen vele andere factoren in mee, dat doemscenario is er alleen om mensen op overbodige kosten te brengen
https://www.klimaatakkoord.nl/klimaatak ... ming-aarde
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 sep 2023, 16:52

Hobo schreef:
28 sep 2023, 16:47
Nog even geduld AUB.
en in 2024 mogen we een bolletje gaan inkleuren.

Courage :?
Ik wens u veel succes! En ik hoop dat uw stift een mooi kleurtje heeft. :D

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 sep 2023, 17:13

Waarom moeten mensen die een huis kopen ,binnen de 5 jaar renoveren
Is dat nu zo onoverkomelijk - 5 jaar? Ik heb net het ouderlijk huis verkocht aan een jong koppel aan een heel schappelijke prijs. Het huis moet volledig gestript worden en zij voorzien 2 jaar om de renovatie in orde te brengen - door een oud huis te kopen besparen ze een hoop geld dat naar die renovatie gaat ipv 100.000 euro of zo meer te geven voor een recente woning.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 sep 2023, 17:25

frits1955 schreef:
28 sep 2023, 17:13
Waarom moeten mensen die een huis kopen ,binnen de 5 jaar renoveren
Is dat nu zo onoverkomelijk - 5 jaar? Ik heb net het ouderlijk huis verkocht aan een jong koppel aan een heel schappelijke prijs. Het huis moet volledig gestript worden en zij voorzien 2 jaar om de renovatie in orde te brengen - door een oud huis te kopen besparen ze een hoop geld dat naar die renovatie gaat ipv 100.000 euro of zo meer te geven voor een recente woning.
Vele jonge koppels die een huis kopen , zijn al blij dat ze zelfs met wat hulp van de ouders , al een lening hebben gekregen, en dan proberen ze te sparen om toch binnen een aantal jaren, het huis zoals ze het zelf willen te verbouwen,zeker als ze zelf de handen uit de mauwen kunnen steken, of de papa, of schoonvader,maar aan de huidige prijzen voor bouwmateriaal,zal het misschien eerst de keuken,worden, en dan de andere kamers ,volgens hun budget,en dat is niet voor iedereen even eenvoudig, maar waarom moeten verbouwers ,als ze binnen de 5 jaar de norm van het label niet krijgen, een boete krijgen die tot 200 duizend euro kan oplopen?????
Dat is de dictatuur die ik aanklaag,zelfs als ze er 10 jaar overdoen,daar heeft niet een politieker zaken mee.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 sep 2023, 10:03

Eens het nieuws bekijken en lezen hoe "Luc Martens"
een loopje nam met wat van een democratie mag verwachten of hopen!?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 sep 2023, 10:06

Fazal schreef:
28 sep 2023, 16:52
Hobo schreef:
28 sep 2023, 16:47
Nog even geduld AUB.
en in 2024 mogen we een bolletje gaan inkleuren.

Courage :?
Ik wens u veel succes! En ik hoop dat uw stift een mooi kleurtje heeft. :D
Je zal de komende verkiezingen nog steeds bovenaan de lijst een bolletje kunnen kleuren,
maar dit telt dan enkel nog als een stem voor de partij.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 sep 2023, 10:28

Je zal de komende verkiezingen nog steeds bovenaan de lijst een bolletje kunnen kleuren,
maar dit telt dan enkel nog als een stem voor de partij.

Ik heb altijd geweten dat een kopstem geven een bevestiging is dat je akkoord gaat met de volgorde en de kandidaten die op de ingediende lijst staan. Het aantal lijststemmen wordt dan verdeeld onder de respectievelijke kandidaten op die lijst.
En natuurlijk is dat een stem voor de partij tenzij het gewijzigd werd en je op meerdere partijen kunt stemmen.
Daarom dat ik dat gezever over dat men één stem heeft ook bullshit.
Binnen een lijst kan men alle kandidaten aanvinken, in een lijst met 10 kandidaten kan men dus alle 10 kandidaten aanvinken. Ik heb dus 10x een stem uitgebracht :roll:.
Elke stembrief zou in wezen maar één zwart (of rood) bolletje mogen bevatten en geen 10. Dan pas heeft men, zoals het moet, één stem uitgebracht.
Een kopstem of een stem op één van de kandidaten, niks meer, één stem.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 sep 2023, 15:46

LIJSTSTEM ● KOPSTEM ● NAAMSTEM

zijn verschillende begrippen met elk een ander doel. Je stem op een lijst zal gebruikt worden om het aantal zetels te bepalen dat die lijst heeft gehaald. Waar je dat bolletje op een lijst kleurt van boven of achter een naam of achter meerdere namen maakt niet uit het is ÉÉN stem voor die lijst!
Net daarom kan je niet op verschillende lijsten gaan bolletjes inkleuren.

Eens het aantal verkozenen uitgerekend gaat men kijken wie er mag zetelen en nu pas komen de kop en naamstemmen aan de beurt.
Bij de kopstem blijft de volgorde van de kandidaten behouden.
Een naamstem laat de kandidaat stijgen in de volgorde.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 sep 2023, 16:19

Valt die ook goed te praten onder"Hoe werkt democratie?"of hebben we een dictatuur.?
Dat madammeke woont al heel haal leven in een huis van het OCMW,en nu moet ze er uit omdat het onbewoonbaar is, maar huizen van het OCMW worden toch ook onderhouden, wat is er dan misgegaan?
https://www.hln.be/kontich/dorpsfiguur- ... ~a84a1075/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

02 okt 2023, 11:15

en in 2024 mogen we een bolletje gaan inkleuren.
Stel dat je dat "bolletje" nu zou moeten "inkleuren" ( in beschaafde streken stemmen ze per computer maar goed) dan zou dit de zetelverdeling zijn federaal ( volgens de allerlaatste peiling)


Afbeelding

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

02 okt 2023, 11:25

Het zal niet gemakkelijk worden voor wie aan zet gaat zijn. :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

02 okt 2023, 11:35

Als de Wever het federale deuntje wil waarmaken waar hij al 20 jaar mee aan het leuren is dan zal hij in zee moeten gaan met Vooruit en PS - het alternatief is een nieuw soort Vivaldi.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 okt 2023, 15:20

Dicksy schreef:
02 okt 2023, 11:25
Het zal niet gemakkelijk worden voor wie aan zet gaat zijn. :lol:
Als de Wever het federale deuntje wil waarmaken waar hij al 20 jaar mee aan het leuren is dan zal hij in zee moeten gaan met Vooruit en PS - het alternatief is een nieuw soort Vivaldi.
Nee, die zullen de "vuiligheid" moeten opruimen, en proberen de putten te vullen,dus zullen ook hun maatregelen niet op een koude steen vallen,en gaat Vivaldi met een lach van oor tot oor aan de kant staan.
:mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.