Vrije Meningsuiting gecontroleerd door Big Tech?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 dec 2023, 12:32

Met die vraag gaan we mogelijks een interessante richting uit.
Kan Dehaene onze gedachten veranderen? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 dec 2023, 11:09

frits1955 schreef:
09 dec 2023, 12:05
Gaat AI dan onze mogelijkheid om vrij onze mening te uiten nog verbeteren, of omgekeerd: inperken?
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Misschien moet je de vraag stellen: in welke mate kan AI onze meningen manipuleren middels pakweg deepfakes.

Deep fake is zelfs niet nodig , een paar Wil-punten is al voldoende. En dat is zelfs nog verre van AI. :twisted: :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 dec 2023, 11:11

Zuigen, Fred, zuigen jongen. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

10 dec 2023, 11:22

Wil. schreef:
09 dec 2023, 10:28
Gaat AI dan onze mogelijkheid om vrij onze mening te uiten nog verbeteren, of omgekeerd: inperken?
Ik heb zo'n klein vermoeden, dat zelfs seniorennet met AI werkt. :!: :?:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 dec 2023, 11:51

Hobo schreef:
10 dec 2023, 11:22
Wil. schreef:
09 dec 2023, 10:28
Gaat AI dan onze mogelijkheid om vrij onze mening te uiten nog verbeteren, of omgekeerd: inperken?
Ik heb zo'n klein vermoeden, dat zelfs seniorennet met AI werkt. :!: :?:

Nee , AI kent seniorennet :lol: Bing "Chat" eens in Edge en vraag naar "graaigebroed" :wink:

:evil: Ze hebben de betekenis toch wel veranderd zeker :evil: Graaigebroed zou nu "vraatzuchtige kinderen" zijn. Waar heeft "AI" dat vandaan gehaald ? :roll: Dus .... AI van Microbrolsoft , forget it , of je wordt bedot.....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 dec 2023, 16:14

:lol: Ik wist niet zeker of mijn ingreep zou werken, maar blijkbaar wel :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 dec 2023, 13:02

Ze hebben al een rechtzetting gemaakt .... :twisted:


Untitled299.png
Untitled299.png (107.38 KiB) 250 keer bekeken

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 feb 2024, 00:12

De experts die ons willen wijzen op fake news en misinformatie, hebben natuurlijk zelf ook wel een politieke overtuiging. Uit een onderzoek blijkt dat de balans van hun mening overhelt naar ...


Afbeelding


Dit leidt ertoe dat deze 'experts' de misinformatie die rechts getint is zeker zullen opmerken, maar de linkse verkeerde informatie moeilijk opmerken vanwege de inherente blinde vlek.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mar 2024, 16:27

Hier heeft Big Tech weliswaar niet veel mee te maken, maar dit is toch iets om over na te denken:

Een academica aan de UCL (Uni. College London) is gestraft omdat ze haar studenten vroeg waarom er zoveel slaven zijn in het moderne China. Van een leidinggevende kreeg ze te horen dat UCL Chinese studenten om 'commerciële redenen' tevreden moet houden.

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mar 2024, 23:08

Trudeau wil het bruin gaan bakken. Voor 'speech crimes' heeft hij een wet in petto die de rechter moet toelaten om levenslange straffen uit te spreken. 8O 8O

Den Dries mag zijn twee pollen kussen dat hij hier woont.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mar 2024, 20:54

Nog zo'n stoot uit Canada:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 apr 2024, 12:16

In Schotland wordt vanaf deze week de vrije meningsuiting serieus ingeperkt. Elke uitspraak waarbij iemand anders zou kunnen denken dat de spreker de intentie heeft om hatelijke gevoelens aan te wakkeren bij degenen die hem kunnen horen, kan bestraft worden. Ook binnen de muren van de eigen woning!

Wie '1984' gelezen heeft zal zich herinneren dat kinderen in die totalitaire maatschappij worden aangemoedigd om deel te nemen aan organisaties als de Junior Spies, waar ze leren elk verdacht gedrag, inclusief dat van hun eigen familieleden, aan de autoriteiten te melden.

Zo ver zijn we nu in Schotland al gekomen.

Deze hate crime wetten zijn natuurlijk ook , zelfs vooral, van toepassing op alles wat met lgqt... te maken heeft. J.K. Rowling zal op haar woorden moeten letten. Stand up comedians staan voor hetzelfde probleem: zeg niets waarvan ook maar één toehoorder kan beginnen denken dat je de intentie hebt om ...

De politie van Schotland heeft 411 meldpunten gecreëerd waar ‘haatmisdrijven’ kunnen worden gemeld – anoniem als je dat liever hebt – in een ‘veilige ruimte’ waarin je je buren kunt verklikken.

De meeste bevinden zich in gemeenschapsgebouwen zoals gemeentekantoren, bibliotheken en dergelijke, maar één bevindt zich zowaar in een LGBT-seksshop in Glasgow genaamd Luke & Jack. :roll:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 apr 2024, 21:09

Zou men in Schotland het stichtende voorbeeld van het Vlaams Belang gaan volgen?

"Naar aanleiding van de eerste schooldag plaatse Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken woensdag een filmpje op TikTok waarin hij het heeft over “linkse leerkrachten en proffen die hun multiculturele onzin te pas en te onpas in hun lessen proberen te verwerken”. In het filmpje, dat veel ophef veroorzaakte, belooft hij hen in 2024 “de rekening te presenteren”.
De jongerenafdeling van Vlaams Belang greep de gelegenheid aan om hun ‘kliklijn’ te promoten. Op Twitter werd opgeroepen om ‘linkse taal in ons klaslokaal” te melden via een contactformulier op de website van Vlaams Belang Jongeren. Wie "linkse praat” meldt kan daarbij ook foto’s en/of video’s plaatsen.