Is racisme een diepmenselijk kenmerk"? Geef uw visie.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 nov 2023, 17:53

door RyanR » 8 minuten geleden
Leuke reacties hier. Ik voel me echt welkom.
Rechts en conservatief laat zich weer eens van de beste kant zien.
Zo ken ik België weer :)
Waarom zou u niet welkom zijn, dit is tenslotte een discussieforum waar iedereen zijn mening kan zeggen voor zover de moderatie het toelaat. Soms gaat het hard tegen hard tussen verdedigers van linkse en rechtse standpunten, soms gaat het er ook gemoedelijk aan toe met de nodige kwinkslagen.
Blijf posten wat je wil en wat je denkt dat juist is maar wees dan ook man wanneer er reactie komt van anderen die jouw mening niet delen. Dit heeft iedereen hier op het forum al mogen ondervinden en toch blijven ze.

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

29 nov 2023, 18:35

Dicksy schreef:
29 nov 2023, 17:53
door RyanR » 8 minuten geleden
Leuke reacties hier. Ik voel me echt welkom.
Rechts en conservatief laat zich weer eens van de beste kant zien.
Zo ken ik België weer :)
Waarom zou u niet welkom zijn, dit is tenslotte een discussieforum waar iedereen zijn mening kan zeggen voor zover de moderatie het toelaat. Soms gaat het hard tegen hard tussen verdedigers van linkse en rechtse standpunten, soms gaat het er ook gemoedelijk aan toe met de nodige kwinkslagen.
Blijf posten wat je wil en wat je denkt dat juist is maar wees dan ook man wanneer er reactie komt van anderen die jouw mening niet delen. Dit heeft iedereen hier op het forum al mogen ondervinden en toch blijven ze.
Er is een verschil tussen ergens over discussiëren en vuil over andersdenkenden uitstorten.
Dat zie ik hier te veel gebeuren.
Geen respect.
Van moderatie heb ik hier nooit iets gemerkt.

Over reacties.. Cést le ton qui fait la musique :)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 nov 2023, 18:54

kletskoek

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 nov 2023, 19:18

RyanR schreef:
29 nov 2023, 17:35
Leuke reacties hier. Ik voel me echt welkom.
Rechts en conservatief laat zich weer eens van de beste kant zien.
Zo ken ik België weer :)
Dat brengt ons terug bij het onderwerp : is de behandeling die jou te beurt valt (volgens jouw aanvoelen) een vorm van racisme, of ervaar je discriminatie of nog iets anders?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 nov 2023, 20:00

RyanR schreef:
29 nov 2023, 17:35
Leuke reacties hier. Ik voel me echt welkom.
Rechts en conservatief laat zich weer eens van de beste kant zien.
Zo ken ik België weer :)
Een echt conservatieve meerderheid vind je niet in België wellicht wel in Vlaanderen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

30 nov 2023, 11:13

RyanR schreef:
29 nov 2023, 17:22
Jij verdient de Gouwe LUL, voor de meest lullige opmerking van 2023!
Tja.....met dit taalgebruik weet je waarschijnlijk niet beter om te proberen imponeren, maar hier maak je ermee toch geen indruk; dit zegt echter wel veel over jezelf.

J'admets que la langue de Molière n'est pas si simple, la compendre correctement est une toute autre paire de manches.....

RyanR schreef:
28 nov 2023, 18:17
Nationalisme is vooral in België aangepraat. "Sire, il Y sont pas des Belges" :)
Letterlijk vertaald: "Sire, hij zijn er niet Belgen"
Zeg nu zelf, dit houdt langs geen kanten steek en is totaal absurd.
Ik zou je adviseren om een andere vertaler te gebruiken, tenzij je het zonder hebt gedaan en uw Franse woordenschat zich beperkt tot "Un zû d'oranze de tomate" , dan kan het begrijpelijk zijn.

Mispak u niet, er zijn hier veel méér mensen dan je denkt die perfect tweetalig zijn.
Als je hier de Franse les wilt komen spellen, maak dan eerst dat je vast in uw schoenen staat.

Als je dan absurditeiten schrijft moet je ook tegen kritiek kunnen nietwaar ?
Dicksy schreef:
29 nov 2023, 17:53
Blijf posten wat je wil en wat je denkt dat juist is maar wees dan ook man wanneer er reactie komt van anderen die jouw mening niet delen. Dit heeft iedereen hier op het forum al mogen ondervinden en toch blijven ze.
RyanR schreef:
29 nov 2023, 17:21
Mijn punt over dat gebruik van het Frans blijft staan,

Jamais betekent NOOIT.
Ik wilde maar aankaarten dat ook het Frans af en toe niet te rijmen is.
RyanR schreef:
29 nov 2023, 17:21
Overigens in het Nederlands soms ook niet logisch. :)
Als je het zelf zegt......

De aanleiding hiervan is dus hier te zoeken:
viewtopic.php?f=4&t=218082&sid=9bff7ee4 ... d634979825
RyanR schreef:
28 nov 2023, 18:27
Tja, het is nieuws in Frankrijk.
Een jongen, Thomas werd doodgestoken.

Waar het mij om gaat is dit...
Een spandoek is te zien met de tekst:

Thomas à jamais dans nos coeurs

Welnu, dit begrijp ik niet.
Jamais betekent immers "nooit".

Hoe maak je daar chocola van?
Hier hanteer je de logica van een kleine van 5 jaar....
"jamais" op zichzelf betekent idd. "nooit". (Een groot verschil met wat in je oorspronkelijk bericht staat: "à jamais".)
Maar....in combinatie met een ander woord/letter....et là ça se complique.....kan "jamais" een heel andere betekenis vormen. Dit geldt trouwens ook nog voor andere talen.
In dit geval: "à jamais" of "à tout jamais" betekent: "voor altijd".

"Thomas à jamais dans nos coeurs" wordt dus: "Thomas voor altijd in ons hart"

Ik zou je toch maar aanraden de raad van Wil op te volgen: volg eerst eens wat Franse les. :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 nov 2023, 11:34

Charlie Maru schreef:
30 nov 2023, 11:13
....
Ik zou je toch maar aanraden de raad van Wil op te volgen: volg eerst eens wat Franse les. :wink:
Zelfs dat is al niet meer nodig. Google translate werkt dag na dag perfecter ....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 nov 2023, 11:44

Nog moeilijker wordt het bij gebruik van de passé simple : meestal in geschreven taal.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 nov 2023, 16:43

Bevat deze nogal scherpe kritiek op het taalgebruik van een Nederlander misschien ook een vorm van "xenofobie" ?
Op dit forum is iedereen, van welke nationalitteit dan ook, vrij om zijn mening te uiten. Dat gaat niet anders dan via geschreven taal, maar in dit onderwerp gaat het niet om semantiek of spelling, wat telt is de mening van elke poster, niet hun spel-of taalfouten. Krutiek op hun gebrek aan taalvaardigheid houdt wellicht een aantal mensen weg van dit communicatieplatform.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 nov 2023, 16:46

Elke provincie heeft zijn eigen karakter, en dat was altijd al zo.
In België was dat ook zo, totdat de Vlamingen een grote mond kregen, en dat alle Nederlandstalige Belgen ineens "Vlamingen" zijn gaan heten, wat een ongekende vorm van geschiedvervalsing is.
Natuurlijk zijn alle Nederlandstalige Belgen Vlamingen, alleen willen de Franstalige Brusselaars hun gebied vergroten, dus zakken ze massaal af naar Aalst, en hebben hebben wij hier een veiligheid probleem.
https://www.hln.be/aalst/amper-35-proce ... f1a8a20c2f
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 nov 2023, 17:40

In Spanje heb je de beleefdheidsvorm en gewone taal (ook geschreven). Ik ben al blij dat ik mijn dialect hier nog kan gebruiken.
Op mijn gsm zie ik wie er belt en pas mijn woordenschat dan aan.
Racisme is een manier om u te kneden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 nov 2023, 18:58

socrates schreef:
30 nov 2023, 16:43
Bevat deze nogal scherpe kritiek op het taalgebruik van een Nederlander misschien ook een vorm van "xenofobie" ?
Op dit forum is iedereen, van welke nationalitteit dan ook, vrij om zijn mening te uiten. Dat gaat niet anders dan via geschreven taal, maar in dit onderwerp gaat het niet om semantiek of spelling, wat telt is de mening van elke poster, niet hun spel-of taalfouten. Krutiek op hun gebrek aan taalvaardigheid houdt wellicht een aantal mensen weg van dit communicatieplatform.
100 % akkoord.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 dec 2023, 14:44

Horen de nationale teams een weerspiegeling te zijn van de samenstelling van de bevolking?

Volgens mij is er in het linkse team - de U-19 van Frankrijk- sprake van discriminatie.
Rechts - de U-16 - is al meer wat het 'moet' zijn, niet?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 dec 2023, 16:23

Wil. schreef:
02 dec 2023, 14:44
Horen de nationale teams een weerspiegeling te zijn van de samenstelling van de bevolking?

Volgens mij is er in het linkse team - de U-19 van Frankrijk- sprake van discriminatie.
Rechts - de U-16 - is al meer wat het 'moet' zijn, niet?

Afbeelding
Ja, binnen afzienbare tijd zal de Belgische nationale ploeg (als die dan nog bestaat) er ongetwijfeld wat meer zongebruind uitzien, dat is misschien een tot nog toe onderschat effect van de klimaatverandering.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 dec 2023, 16:44

Zou het racistisch zijn om te zeggen dat zwarten gewoon beter kunnen voetballen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.