AV van een appartement

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

24 feb 2016, 15:38

1. Kan voor een stemmingspunt tijdens een AV nl. " verlenging of stop zetten van het mandaat van de syndicus " gevraagd worden dat de AV enkele minuten geschorst wordt en dat de syndicus tijdelijk de vergadering verlaat teneinde eerst te overleggen tussen de mede-eigenaars voor aleer de stemming te laten doorgaan .

2. Kan voor de stemming voor het verlengen of stop zetten van het mandaat van een syndicus bij een AV gevraagd worden dat de syndicus de vergadering tijdelijk verlaat tot na de stemming , en indien ja wie moet dan de stemming leiden .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

luc009
Lid geworden op: 08 mar 2008, 20:06
Locatie: MENEN

26 feb 2016, 23:10

Dit kan zeker. De AV wordt immers niet geleid door de syndicus maar door een voorzitter. Die benoeming van de voorzitter uit de aanwezige mede-eigenaars is normaal het 1ste agendapunt v.d vergadering. Uw vraag dat de syndicus de vergadering verlaat bij de bespreking of stemming over de verlenging of stopzetting van zijn contract is volstrekt normaal, gezien hij betrokken partij is. Mocht de AV niet op die vraag willen ingaan dan kunt u achteraf aan de vrederechter vragen om de beslissing van de AV over het mandaat van de syndicus te vernietigen als u meent dat uw belang als mede-eigenaar geschaad is.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

27 feb 2016, 09:33

Beste luc009 ;
Dank voor uw antwoord . Ik vond dit nergens , maar nu U mij daar op wijst dat de vergadering geleid wordt door de voorzitter maar niet door de syndicus ( zoals een vergadering de indruk geeft ) begrijpt ik het zeer goed .

Met de meeste dank .

Mvg
Met vriendelijke groeten ,

Noriem