ELECTRABEL

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

pinkfloyd
Lid geworden op: 26 okt 2009, 14:31

01 mar 2016, 10:18

Mijn energieleverancier voor gas en elektriciteit is ELECTRABEL, zowel voor gas als voor elektriciteit. Er wordt me de formule EASY 3 aangeboden, een engagement voor 3 jaar tegen een vaste prijs. Volgens de leverancier zou dit
een besparing van 138 euro op jaarbasis opleveren.
Heeft er iemand ervaring met dergelijke formule?
Met belangstelling kijk ik uit naar reacties van mensen die weet hebben van
deze Easy 3- aanbieding.
Is het werkelijk zoals men het mij voorstelt? Overigens heb ik geen enkele reden om hieraan te twijfelen, dit voor alle duidelijkheid.

Veel dank. PF.
liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn leugen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 mar 2016, 11:56

Blijkbaar heeft Electrabel een glazen bol :lol:

Hoe kunnen zij zo zeker zijn dat de prijzen over een periode van 3 jaar gunstig zullen blijven voor de verbruiker :roll:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
Gast

01 mar 2016, 12:08

Voor wat het waard is:

Ik had voor elektriciteit en gas ook dezelfde firma

Ik heb 2 weken geleden voor elektriciteit Electrabel Easy Vast genomen. Contract voor slechts 1 jaar en met de nodige kortingen een besparing van 64 euro.
Voor gas heb ik ook een andere leverancier gekozen (poweo ) en ook slechts een contract voor 1 jaar. Met de nodige kortingen erbij een besparing van 82 euro op jaarbasis.
Samen = 146 euro goedkoper dan bij mijn huidige leverancier.

Ik probeer altijd mijn contract slechts te verlengen met 1 jaar afhankelijk van wat de andere spelers te bieden hebben.
Het speelt ook geen enkele rol meer of je nu een contract van 1,2 of 3 jaar heb, je kunt altijd opzeggen rekening houdend met een opzeg van één maand.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

01 mar 2016, 18:54

Ligt bij die vaste contracten de distributie prijs ook vast of is dit enkel voor de energie prijs ?
Gast

01 mar 2016, 19:52

De nettarieven ( Distributie -en nettarieven ) net als de heffingen zijn hetzelfde.
De abonnementsprijs kan verschillen net als de energieprijs.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

02 mar 2016, 09:20

Het afsluiten van een vast contract is als het spelen op de beurs !
Als je ervan overtuigd bent dat de energieprijs op het laagste punt staat en er enkel stijging komt ... GO !
Anders kan het ook maar op korte termijn, er zit in die vaste spullen een groot deel klantenbinding.

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

02 mar 2016, 10:18

Er bestaan bij enkele energie leveranciers ook KLIK systemen.
Je kunt je prijzen KLIKKEN voor een jaar, dit kun als klant zelf beslissen.
Zelf heb ik voor de elektriciteitsprijs reeds 2 maal geklikt dit jaar, en voor de gas 1 maal.
Beiden hebben me op de gedeelte van de prijs zonder heffingen en distributie zo'n 30% opgebracht dit jaar.
Chi pecora si fa, il lupo mangia

pinkfloyd
Lid geworden op: 26 okt 2009, 14:31

04 mar 2016, 14:05

Ik dank iedereen die geantwoord heeft op mijn vraag om informatie, al heb ik eerlijk gezegd maar weinig nuttige inlichtingen gekregen. Niet erg! Ik zal
andere bronnen raadplegen. PF
liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn leugen.
Gast

06 mar 2016, 12:28

Pinkfloyd,
Het zijn misschien niet de antwoorden die U had willen lezen denk ik.
Het is simpel en hou het simpel. Ga met de meterstanden van 2015 naar de website van de VREG, vul die in en kijk welke de goedkoopste is en kijk dan waar het voorgestelde contract in de lijst staat.
Bent U content met uw 138 euro korting neem het dan aan want U kunt ten alle tijde veranderen van energieleverancier ook als U een contract hebt van 3 jaar mits opzegging van 1 maand.
Zo moeilijk is het toch nog niet denk ik !

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

06 mar 2016, 13:01

volgens mij maakt het op de eindafrekening weinig uit.
het gros van de energie kost zit hem in de distributie ,slechts 38% is de productie kost

pinkfloyd
Lid geworden op: 26 okt 2009, 14:31

06 mar 2016, 17:16

Popov, bedankt. Het zou best kunnen wat je zegt! Groeten. PF.
liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn leugen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

09 mar 2016, 13:29

Ik vind de antwoorden zeergoede n duidelijk
Afblijven voor zo een contract

pinkfloyd
Lid geworden op: 26 okt 2009, 14:31

09 mar 2016, 17:14

marcelvm: ieder zijn mening omtrent de interpretatie van een overtuiging.
Ik heb in ieder geval niets aan de antwoorden vermits ik onder meer vroeg of er iemand ervaring had met Easy 3. Niet dus.
Maar: ik heb me in ieder geval ingeschreven voor de formule. Ik kan er trouwens mee ophouden als ik wil. Het proberen waard!
Toch bedankt. Groeten. PF.
liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn leugen.