noodverlichting in appartement

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

06 mar 2016, 09:35

Informatie betreffende noodverlichting Step 8 NP 200 :

Indien enkele noodverlichtingstoestellen afgekeurd worden omwille van een verminderde autonomie kunnen deze toestellen hersteld worden of dienen nieuwe toestellen geplaatst te worden .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 mar 2016, 11:01

Nieuwe batterij zal volgens mij voldoende zijn, en doe ze maar ineens allemaal, heden zijn het twee toeslenne, morgen nog een, en overmorgen ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

06 mar 2016, 11:07

Geachte Danny ,

Kan ik ergens een technische fiche vinden op internet teneinde te weten hoe dat werkt .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 mar 2016, 11:28

Sorry hoor, maar daar kan ik je geen zinnig antwoord op geven.

Maar alle noodverlichtingen werken wel op hetzelfde principe:
- er is een batterij
- er is een lamp
- er is wat electronica waaronder een netvoeding/batterij lader
- en natuurlijk een "kastje" :lol:

Als het net aanwezig is zal de electronica ervoor zorgen dat de lamp niet oplicht, en dat de batterij op peil gehouden zal worden.
Valt het net uit, zal de electronica ervoor zorgen dat de batterij de lamp doet oplichten.

Alle batterijen hebben een levensduur, daarom dat enkele van die noodverlichtingen het na enkele jaren nog slechts enkele uren uithouden.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

06 mar 2016, 12:19

Beste Danny ,

" Alle batterijen hebben een levensduur, daarom dat enkele van die noodverlichtingen het na enkele jaren nog slechts enkele uren uithouden. "

Een batterij laten vervangen door een Firma is zeer kostelijk . Daarom kan een batterij door mijzelf vervangen worden en , als het kan , kan U mij in het kort uitleggen hoe dit gebeurd
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 mar 2016, 13:45

Mij is gezegd om de 2 of 3 maand de noodverlichting te laten werken voor een uurtje om een langerelevensduur van de batterijen.
Hier gebeurd dat door in het kastje de zekering af te zetten.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

06 mar 2016, 14:06

voorn schreef:Mij is gezegd om de 2 of 3 maand de noodverlichting te laten werken voor een uurtje om een langerelevensduur van de batterijen.
Hier gebeurd dat door in het kastje de zekering af te zetten.
Beste Danny ,

Vriendelijk bedankt voor Uw informatie .
Momenteel kan ik verder .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 mar 2016, 14:06

Dit zijn geen gewone batterijen hé ze zijn zonder of met (te) weinig kennis moeilijk te vervangen. Ze hebben een soort druppellader en worden daarom ook aangesloten op het net.

Je gaat zelf ook geen geldig attest kunnen uitschrijven hé

De prijs is grotendeels afhankelijk van het type en of dit gemakkelijk te verkrijgen is.

Ik zou bij een goede elektricien een prijsofferte vragen
a) voor het vervangen van de accu's
b) leveren en plaatsen van nieuwe moderne veiligheidsverlichting

PS vraag ook even aan de brandweer wat de huidige normen zijn

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

06 mar 2016, 15:09

Beste E.T.

Vriendelijke dank voor Uw informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

06 mar 2016, 17:40

Noriem schreef:Een batterij laten vervangen door een Firma is zeer kostelijk . Daarom kan een batterij door mijzelf vervangen worden en , als het kan , kan U mij in het kort uitleggen hoe dit gebeurd
Vergeet het! Je gaat achterovervallen van de prijs van die batterijen plus dat daar nog wat secuur soldeerwerk bijkomt.
Nieuw kost zo'n toestel +/ 48€ en tien minuten werk om een oud toestel te vervangen, bv CE+T Argos 15 NP. In de wetenschap dat een werkuur algauw 50€ kost is de rekening snel gemaakt.
http://www.cettechnics.be/uploads/docum ... rentNL.pdf
Als je echt het neusje van de zalm wil moet je bij ETAP je licht opsteken, de prijs is navenant
http://www.etaplighting.com/news.aspx?id=11742

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

06 mar 2016, 20:43

Beste MichelN ,

Vriendelijke dank voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 mar 2016, 15:05

Wat is er fout aan "kaarslicht" ? Heeft men zich sinds mensenheugnis mee geholpen, en is nu -om de lieve centjes- ineens niet "goed" meer ... :cry: