vemogen in watt

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

18 apr 2016, 18:35

weet er iemand hoeveel vermogen in watt, respectievelijk een droogkast een wasmachine en een vaatwas hebben allen van Miele
op de product beschrijving is daar niets van te vinden ( enkel jaar verbruik in kWh.)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 apr 2016, 18:46

Op het identificatieplaatje van elk toestel staat het "vermoedelijk" vermogen zoals de fabricant het bedoeld heeft. De werkelijke wattage verschilt van gebruiker tot gebruiker, daar men niet op voorhand weet hoe de toestand ter plaatse is. Om het totaal te bekomen moet men die getallen gewoon op een hoopje gooien... De kwh zoals aangeduidt per jaar is er maar, met de klak, bijgesleurd om de klant een idee te geven ... :wink:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 apr 2016, 19:15

'Is inderdaad sterk afhankelijk van het GEBRUIK van de machines !

kWh is een eenheid waarin de TIJD enorm belangrijk is en misschien moet ik daar een voorbeeld van geven :
een vaatwasser die volgens de fabrikant 211 kWh verbruikt per jaar ...
Stel dat je 1 x per week laat afwassen en dus 52 x per jaar, bovendien dat de afwascyclus 3 h zou duren dan werkt de vaatwasser 156 uren (maar steeds op hetzelfde programma !)
Het 'waarschijnlijke' vermogen van die machine is dus :
1000 x 211/156 = 1.350 Watt (afgerond)

Maar ja, het is niet zo eenvoudig als bij een strijkijzer of een lamp ! Je kunt proberen om bij Miele de gebruikte formule op te vragen ...
Laatst gewijzigd door Flashback op 18 apr 2016, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 apr 2016, 19:16

Over het algemeen, of deze toestellen nu van Miele of van een ander merk komen, hebben die hetzelfde vermogen.

Misschien kan je uit de volgende gegevens iets leren :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

18 apr 2016, 20:01

Aan allen veel dank interessant lijstje ga dit uitprinten
En ja inderdaad het vermogen staat op plaatje dat op de rug zijde toestel staat maar het is niet altijd een voudig om toestel uit te bouwen

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 apr 2016, 20:11

Hoj Danny,
mooie tabellen maar berekend op een vast (statisch) vermogen, met de vaatwasser bv. 1.200 Watt 240 x werken gedurende 1 uur.
In werkelijkheid ligt dat uiteraard helemaal anders gezien het gebruikte programma (de werktijd) en uiteraard het aantal keer gebruikt op jaarbasis.
Het waarschijnlijke verbruik (door telloorlekker terecht al vernoemd) is héél afhankelijk van gezin tot gezin.
De gegevens die de fabrikanten aangeven op de energielabels zijn berekend volgens vastgelegde normen en geven een vrij duidelijk beeld aan de consument.
Waarschijnlijk heeft TS popov1 niet veel aan onze uitleg, maar dat is het enige dat ik kan mee kan inbrengen !

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

18 apr 2016, 21:13

De reden van mijn vraag is het feit dat ik mij een energie meter ga plaatsen . daarbij zijn comfort plugs beschikbaar .dit zijn pluggen die men in een stop contact plaatst waarop een toestel kan aan gesloten worden deze pluggen hebben een max vermogen van 2300 watt

fasol
Lid geworden op: 14 jan 2015, 20:16

18 apr 2016, 21:33

Volgens mij is het vermogen op het plaatje , het max vermogen, zodat men weet hoe zwaar men dit toestel moet zekeren, er is een verschil tussen bvb een electrisch vuurtje, van 2000 w en een kookplaat van 2000 w. , een vuurtje verbruikt doorlopend dezelfde stroom, en een kookplaat valt regelmatig uit, (thermostaat) dus het verbruik is niet hetzelfde per uur, een vaatwasser verbruikt veel meer als het aan het verwarmen is als wanneer het gewoon water rondstuwt, enz...
Om een gedacht te hebben van het verbruik van een toestel kunt ge een meetapparaatje tussen het stopcontact en het toestel plaatsen en zo het verbruik meten van een bepaald aantal dagen of weken, ik meen dat men zo een metertje kan lenen bij de stroomleverancier.
vlaanderen

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

18 apr 2016, 22:51

Ja dat is zo.
De functie van een energie meter is dat hij uw verbruik en kostprijs van uw toestellen meet. Het meet tevens uw Sluimer verbruiik