vochtschade

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

nonk
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:10
Locatie: achter de heuveltjes van erica

30 mei 2016, 10:00

Hallo
bij mijn dochter haar appartement , dat zij verhuurd, was onlangs een grote vochtplek in het gyproc plafond ontstaan van de woonkamer en bijkeuken door een waterlek in het bovenliggend appartement. De verzekering van de eigenaar van dat appartement betaalde een heel nieuw gyproc plafond incl. geschilderd maar.....de huurder van mijn dochter kon onmogelijk in de woonkamer en keuken blijven wonen omwille van de smurrie en stof dat die werkzaamheden teweegbrachten,alsook moest ze haar meubels verplaatsen.Wij vroegen de verzekering hoe deze ellende vergoed werd, onderdak huurder,één maand huur ,grote kuis enz..ik kreeg als antwoord dat zij de oorzaak betaald hadden en de rest was niet voor hun.
Kan dit zomaar?is er iemand onder U die zoiets al heeft meegemaakt?
mvg
nonk
nonk

rikg
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:29

30 mei 2016, 14:28

Nonk,

Wat staat hier over in de huurovereenkomst ?

Rikg

nonk
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:10
Locatie: achter de heuveltjes van erica

30 mei 2016, 17:36

Rikg.

de huurder is alleen verantwoordelijk voor de schade die hij aan het appartement toebrengt bv. kalkschade tot op 1m hoogte vanaf de vloer, vloertegels,deuren enz.. beschadigen.
gr
nonk
nonk

rikg
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:29

30 mei 2016, 18:50

nonk,

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal in de huurovereenkomst staat. Wat bij me opkomt : 1. Heeft de huurder zijn verzekering ook verwittigt ?
2. Bij uitvoering van noodzakelijke herstellingswerken heeft de huurder "in principe" nooit recht op schadevergoeding of vermindering van de huurprijs, zelfs wanneer de werken langer dan een X-aantal dagen duren. Staat er over dit laatste punt niets in de huurovereenkomst ?

Rikg

nonk
Lid geworden op: 21 jan 2006, 13:10
Locatie: achter de heuveltjes van erica

01 jun 2016, 23:15

Hallo Rikg

Mijn verzekering, die van de bovenbuur en de nieuwe huurder zijn verzekering zijn aan het beraden wie wat en hoeveel moet betalen,

Er is mij nu gezegd dat er zeker een vergoeding zal betaald worden?

Bedankt voor de informatie aangaande, ik hou u op de hoogte.

Mvg

Nonk :P
nonk