vloer in parket

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

31 aug 2019, 17:52

Er bestaan speciale producten voor een echte parketvloer, goedkopere zoals Terra en Carolin, maar aanbevolen is toch het ietwat duurder HG product, het verzorgd je vloer zodat hij minder slijt en er mooi uitziet. Het is volgens mij de investering waard, je doet tenslotte jaaaren met zo'n vloer en met gewone onderhoudsproducten tast je hem beetje bij beetje aan.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 sep 2019, 10:18

Het hangt er helemaal van af hoe je parket afgewerkt werd toen ze hem gelegd hebben: vernist, geboend, geolied, verzeept, ...
Ik zou zeker al beginnen met dat te achterhalen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

01 sep 2019, 15:48

Juist Myriam, maar HG heeft echt goede producten voor alle types, niet dat ik aandelen heb in dat bedrijf maar gewoon de ervaring.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 sep 2019, 18:29

Dat weet ik want die gebruik ik ook. Maar ik ga bv. geen parketreiniger voor een gelakte parket gebruiken op een geolied parket. Vandaar dat ik zeg dat je eerst moet weten hoe de parket gefinished is.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 sep 2019, 19:45

Das dan een probleem Petros :(
Je moet absoluut te weten komen welk de afwerking van het parket is. Is het wel een houten? Je zou kunnen proberen een parket plaatser / schilder / behanger / klusjesman te vragen om eens langs te komen om ter plaatsen het onderhoud te bespreken.
Hebben je geburen ook zo'n vloer? Wat doen/deden zij ermee?
Kan je huisbaas je niet verder helpen?
Is er een syndicus?