Woonbonus

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

03 okt 2019, 11:14

Vanaf 1januari 2020 wordt de woonbonus afgeschaft.

Volgens de NVA is dat een pervers systeem en zal het afschaffen van de woonbonus voorkomen dat de prijzen blijven stijgen.

Ik denk dat het enige wat er bereikt zal worden is dat de modale Vlaming met een modaal inkomen geen eigendom meer kan verwerven.

Vandaag in het 10u radionieuws zegde men dat het in 2020 "goedkoper" zou zijn om een 2de eigendom aan te schaffen doordat er nog steeds een belastingsaftrek is via het federaal systeem.

Maar ook dat willen ze aankaarten bij de vorming van de federale regering zodat dat systeem "eventueel" ook wordt afgeschaft.

Ik denk dat met de huidige partijen aan de macht en met de NVA op kop ze willen bereiken dat de kleine man/vrouw niet meer instaat is om een eigendom te verwerven of te behouden.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

03 okt 2019, 12:19

Deze maatregel treft weer net die mensen die nipt in de mogelijkheid zijn om toch een eigendom te verwerven en zo te ontsnappen aan de hoge geldende huurprijzen. De iets beter klasse zal dit wel wat voelen in zijn portemonnee maar zal toch beslissen een woning aan te kopen. Spijtig maar het moet gezegd, weeral dezelfde kwetsbare laag van de bevolking die moet lijden onder de koers van "Vlaanderen".

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

03 okt 2019, 19:12

De verkopers vragen toch hun eigen prijs voor een woning. Ze houden geen rekening met woonbonus of geen. Wat een zielige uitleg dat de prijzen door de woonbonus stijgen. De afschaffing is gewoon meer belastinginkomsten voor de staat. De gewone mensen zijn weer het slachtoffer. Voor een tweede woning blijft de woonbonus wel bestaan, dus voor de rijken. Wanneer gaan ze eens minder postjes maken voor de politici, dat zou veel besparen. Maar ze zijn ze al gretig aan 't verdelen, de verliezers van de verkiezingen staan op de eerste rij. Als je als werknemer uw werk niet doet, wordt je ontslagen, de politici belonen zichzelf.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

03 okt 2019, 20:52

Het moet toch zijn dat iedereen voor die verkeerde politiekers gestemd heeft, anders waren ze niet verkozen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

04 okt 2019, 03:22

Helena van Troje schreef:
03 okt 2019, 20:52
Het moet toch zijn dat iedereen voor die verkeerde politiekers gestemd heeft, anders waren ze niet verkozen.
Ik denk dat het probleem zit bij de mensen die niet gaan stemmen of blanco stemmen.

Laten we het zeer scherp stellen met een voorbeeld( en men mag het gerust vermenigvuldigen):

Stel je voor dat er 100 stemgerechtigden zijn waarvan er 99 blanco of ongeldig stemmen, dan bepaalt de ene kiezer wie alle zetels krijgt.

Als je blanco of ongeldig stemt dan geeft macht aan de andere kiezers en je legt je neer bij hun keuze

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 okt 2019, 11:47

en dan schaffen diezelfde .....vul zelf in de opkomstplicht nog een keer af.
Ik hoop dat ik dood ben vooraleer er hier een Hitlerdictatuur aan de macht is.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 okt 2019, 15:29

De streken heeft m'n al nu nog een snorretje