Katten-ren

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

19 jan 2020, 19:33

Ik zou een katten-ren voor de veranda willen plaatsen vlak voor de tuin. Want mijn kat is niet geschikt om vrij rond te lopen. Maar die katten-ren bestaat volledig uit aluminium. Ik zal ze natuurlijk aarden maar bestaat er een verhoogde kans op blikseminslag met zo n geleidend materiaal als aluminium?


Afbeelding

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jan 2020, 20:38

Een bliksem slaat altijd eerst in op het hoogste punt in de buurt. Mocht er toch een doorslag zijn dan zal de kooi werken als een "Kooi van Faraday" en net als een auto biedt ze bescherming tegen statische ontladingen.
Een degelijke aarding is voor je eigen veiligheid noodzakelijk :wink:

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

20 jan 2020, 11:54

ja ik weet het een kooi van Faraday biedt bescherming , maar ik ben er toch niet gerust in, uiteindelijk is de kattenren leeg s nachts, bij bliksem kan de omgeving, de veranda dus, wel gevolgen hebben ervan, want er komen stukken unalit bij kijken om tegen de veranda af te sluiten. Ik ben van plan om het aluminium boven gedeelte van de ren weg te laten en te vervangen door ordinair tuinafspanning. Het is geen zicht maar ja.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 jan 2020, 11:58

twistenopdemaan schreef:
20 jan 2020, 11:54
Ik ben van plan om het aluminium boven gedeelte van de ren weg te laten en te vervangen door ordinair tuinafspanning. Het is geen zicht maar ja.
Niet alleen lelijk maar zeker geen oplossing voor bliksem integendeel :!:

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

20 jan 2020, 12:58

Ja de kooi van Faraday is gebroken op die wijze

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 jan 2020, 13:37

E.T. schreef:
20 jan 2020, 11:58
twistenopdemaan schreef:
20 jan 2020, 11:54
Ik ben van plan om het aluminium boven gedeelte van de ren weg te laten en te vervangen door ordinair tuinafspanning. Het is geen zicht maar ja.
Niet alleen lelijk maar zeker geen oplossing voor bliksem integendeel :!:
En komt daarbij waarom je een kat in godsnaam in een kooi zet buiten zonder enige beschutting blijkbaar.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

20 jan 2020, 15:45

Een katten- ren ? Wil je een kat daarin opsluiten buiten ?
Dit lijkt mij eerder een volière.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

21 jan 2020, 10:54

Haha mijn kat zit nu binnen maar als het warmer wordt kan ze naar buiten in de ren. Mijn vorige kat was normaler van gedrag die kon vrij rondlopen maar de staffordshire honden van de buren hebben al katten doodgebeten. Mijn kat heeft zon -mars conjunctie in Leeuw en is te impulsief. Ik kan de ren achter het bijgebouw instaleren, mijn vrouw wil niet dat de uitloop van de droogkast gebruikt als doorgang naar de ren zodat ik een soort bruggetje moet maken via een venstertje van het bijgebouwtje naar de ren.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

21 jan 2020, 15:05

zo veel werk voor een kat !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 jan 2020, 18:56

Jij bent duidelijk geen kattenmens Popov :)

Wil je huisdieren dan moet je die zo goed mogelijk verzorgen, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

21 jan 2020, 20:20

Ik moet er wel bijzeggen dat het gedeeltelijk eigen belang is, hier in de buurt werd verleden jaar rattenvergif gestrooid op een parkje en sindsdien kreeg men hier last van veldmuizen. Met de komst van de kat geen muis meer gezien haha.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 jan 2020, 10:44

E.T. schreef:
21 jan 2020, 18:56
Jij bent duidelijk geen kattenmens Popov :)

Wil je huisdieren dan moet je die zo goed mogelijk verzorgen, toch?
Vind ik er ook van en ze buiten in een ren zetten om zogezegd de veldmuizen weg te krijgen, vind ik al helemaal niet van pas.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 jan 2020, 10:44

twistenopdemaan schreef:
21 jan 2020, 20:20
Ik moet er wel bijzeggen dat het gedeeltelijk eigen belang is, hier in de buurt werd verleden jaar rattenvergif gestrooid op een parkje en sindsdien kreeg men hier last van veldmuizen. Met de komst van de kat geen muis meer gezien haha.
Met de komst van de kat? Dan zat ze toch ook buiten? En waarom nu ineens in een ren?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 jan 2020, 23:57

Ik ben niet tegen het idee van een kattenren.
Heb in mijn eigenste buurt het geval meegemaakt dat, na een klacht van mijn buurvrouw die er genoeg van had dat katten door haar open slaapkamerraam kropen om zich te versnoezelen tussen haar dekens en lakens. De kat(ten)eigenaar heeft toen ook een "volière"n in zijn tuin gemaakt. Probleem opgelost!
Katteneigenaars moeten beseffen dat hun lievelingen de omringende tuinen als kattenbakken aanzien! De beesten hebben gelijk natuurlijk ... maar, is elke gebuur akkoord dat mijn chocoladen Labrador dit als een ongeoorloofde invasie van zijn terrein aanziet en dit ook luidkeels verbiedt?
Wij hebben honden en katten gehad in de beste verstandhouding. Heb zelfs buiten aan een keuken-kipraam een terrasje gemaakt voor de toenmalige twee Heilige Birmanen.
In 't kort ... voor mij mag een kat altijd "binnen en buiten zitten" ... maar de mensen zouden af moeten van het gedacht dat een kat een "vrij dier" is. Ze zijn er verdomme verantwoordelijk voor!

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

23 jan 2020, 11:28

Elk kat heeft zijn eigen aard, de kat die we nu hebben, uit een dierenasiel, is niet geschikt om vrij buiten te lopen in de hof, ze moet beschermd worden tegen zichzelf. Ze heeft een zon -mars conjunctie in Leeuw en is te impulsief. Dan verwildert ze met de tijd en moeten we ze overal gaan zoeken. In Nederland is een discussie ontstaan op een verbod om katten vrij buiten te laten lopen. Omdat er nog een hondje is ook, is het belangrijk dat er een ren is voor de kat want die ziet natuurlijk met lede ogen aan dat het hondje regelmatig buiten gaat met de baasjes.