Toiletpapier

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 mar 2020, 12:34

Waar is den tijd met de plank....

En de boekskes in 4 gescheurd aan een nagel....
Enig nadeel van de boekskes is dat het glanzend papier nogal gemakkelijk uitschuifde.....
Van de gazetten daarentegen kreeg je dan weer een zwart gat....
Een beetje kiezen tussen pest en cholera....... of tussen corona en...?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

26 mar 2020, 12:47

Er zijn er hier op seniorennet meer van den boerenbuiten dan ik ooit gedacht had.
O ja, welk blinkend boekske ??????
Ge waart niet alleen met een "nagel" hoor. Ons gazettepapierkes konden we ook aan een nagel hangen.
En wat kunnen we nog vertellen ? De spinnen tellen die daar hun vaste stek hadden. Amaai.
Mijn zus had schrik van die spinnen en mocht bij de buren naar het toilet. Maar ze moest altijd haar eigen gazettepapierkes mee doen. Echt waar.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 mar 2020, 13:34

doggy schreef:
26 mar 2020, 12:47
Er zijn er hier op seniorennet meer van den boerenbuiten dan ik ooit gedacht had.
Niet zozeer van den boerenbuiten, maar als klein manneke was het bij mijn grootmoeder indertijd toch nog zo.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 mar 2020, 16:44

Het was toch een mooie tijd toen hé,
Mijn grootvader had op den buiten en stukje grond voor zijn patatten en groenten, ook stond daar een betonnen platen kot met asbest golfplaten erop, zijn gerief stond daar in zoals jutten zakken en zo, het belangrijkste op een schabbeke een klein fleske jenever, hoorde mij al afkomen ikke jonge snaak in het geniept.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 mar 2020, 17:50

Bij mijn grootmoeder en bij mijn groottante in de stad was er al wel een stenen wc-pot, weliswaar met een houten bril, maar zonder spoeling. Het papier en de rest viel ook gewoon in de put. Er stond een grote kruik om door te spoelen. Om de zoveel tijd ging ons grotemoe met de carboline of met de javel aan de gang...
En jawel, stukjes gescheurde krant aan een nageltje...Als er al eens blinkend papier gebruikt werd, dan kregen we de opdracht dat eest een beetje te verfrommelen...Het toilethokje bevond zich op het koertje buiten: koud in de winter...
Het eerste huis dat mijn zus huurde stond op een berg en het "huisje" stond daar ook nog buiten. Zelf met een opening achteraan. Met een beetje pech vloog het papier terug omhoog via de wind...

Je kan ook hondenpoepzakjes gebruiken desnoods voor de "slechte" kwaliteit papiertjes.