ouderen thuis

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

07 apr 2020, 10:05

Ouderen thuis. En die komen niet op TV. Het is alsof ze niets zijn, niet bestaan.
Er zijn VEEL oudere mensen die VEEL ouder, zieker, slecht te been, kunnen zelfs NIET uit bed of alleen naar het toilet gaan, zijn niet in staat om alleen iets te eten en/of drinken en zijn ook uren ALLEEN.
Dat was en is altijd zo geweest. Maar ja, corona, corona..... die thuis hebben geen enkel risico en zullen ook geen coronavirus opdoen en het verder doorgeven. Dat kunnen we'r uit opmaken.
IK KAN ER WEL VAN WENEN.
O ja, gisteren was er ergens bingo voor de bewoners. Thuis ook !!!
In de woonzorgcentra krijgen ze nu gratis paaseieren. Thuis ook !!!
Familie, kennissen komen aan het venster zwaaien. Thuis ook !!!
In woonzorgcentra worden de bewoners geholpen om de skypen met de familie. Thuis ook !!!
Wat nog ???? Zo'n duizend dingen zijn er.
Ge kunt zeggen wat ge wilt en ge moogt hierop reageren zoals ge wilt, maar dat is niet normaal. En ik zal niet van gedacht veranderen en ik heb hier veel verdriet door.
En dan gaat het nog niet over de verzorgers. Laat dit allemaal eens op TV komen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 apr 2020, 11:35

doggy,
begrijp uw stelling , maar geef eens een paar voorbeelden hoe jij het zou oplossen , t'is moeilijk om iedereen te helpen, je kan ook eens aan het venster vragen hoe het is of er boodschappen moeten gedaan worden ,enz; als ik begrijp gebeurt dat toch al in veel gemeenten, ja er zullen altijd mensen tussen het opvangnet glippen en dat is als je eenzaam bent des te erger.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

07 apr 2020, 12:10

Merci Wardje.
Ik ben gehandicapt, polio als kind, slecht te been, opletten bij iedere stap, ook in huis.
Ook serieuze evenwichtstoornissen. Daar is ook niets aan te doen. Ik heb het hier vroeger ook al over gehad. Maar de dochter en schoonzoon zorgen voor mij. Ze doen alles wat nodig. Geen dingen die niet nodig zijn zoals het gras afdoen. Ik vind dat maar normaal wat zij doen en zij ook. Maar er zijn er die niet meer het huis ingaan bij moeder en/of vader omdat er toch hulp klaarstaat vanuit de gemeente. En dat vinden we niet normaal.
Merci Wardje

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

07 apr 2020, 12:41

Alles goed dat je kind dat doet voor jou, maar dat is niet altijd mogelijk. Stel je kinderen wonen meer dan bv 50 km van je huis af, dan gaat dat al heel wat moeilijker. Stel je kind heeft zelf 3 kinderen en een drukke zaak. etc etc.
Zelf vind ik het niet altijd normaal dat een kind voor zijn ouders zou moeten zorgen, ik zou liever van diensten gebruik maken die aangeboden worden in onze soort maatschappij. Gelukkig kan ik nog alleen voort maar mijn besluit staat vast, ik wil niet op mijn kinderen teren. Zo denkt iedereen er verschillend over.
Nog even vermelden, ik heb zelf 3 jaar voor mijn zieke vader gezorgd toen mijn moeder plots overleed, hard, zeer hard en daarom mijn besluit.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

07 apr 2020, 13:27

Juist Kitten ge hebt ook gelijk. Het is bij iedereen anders. Bij den enen beter dan bij den anderen en het zal bij u wel o.k. zijn. Dat begrijp ik heel goed.
Maar dit komt allemaal niet op televisie, daar wordt niets over gezegd. Niets over de goede en vooral over de trieste dingen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 apr 2020, 14:25

De goede dingen doggy daar valt geen sensatie mee te rapen.
Ik vind dat de media al heel erg ver hun boekje te buiten gaan met hun verslagen de laatste tijd.
Waar blijft de privacy van de mensen?

Kitty ik ben toch blij dat mijn jongste zoon de boodschappen overgenomen heeft van de gezinshulp.
Hier komt niemand binnen, ook de kinderen en kleinkinderen niet.
Hoe voorzichtig die gezinshulp en poetsvrouw ook mogen zijn ze komen bij teveel verschillenden kerngezinnen.
En als ze dan ook nog eens twee uurtjes hier en twee uurtjes ginder en in de namiddag dezelfde procedure, tel dan maar uit: haar gezin, gezin één, twee, drie, vier...dan ook nog eens in de grootste broeihaard van virussen: de supermarkt de boodschappen gaan doen....
Ik heb normaal gezien geen smetvrees, maar dees is niet te onderschatten, hoe luchthartig sommigen er ook over doen..

Keep on smiling, ik ga een beetje voelen of het buiten zitten te doen is in mijn "jardin vacances"

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 apr 2020, 16:32

Dit is de juiste reactie.
Ter info, zo hebben wij vanop afstand een verjaardag https://jorysmeekens.stackstorage.com/s/a4lxzra3Sj0sfFY

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

08 apr 2020, 17:54

Ik kan nog voort met enkel poetshulp en die komt nog, totaal verschillend van anders , want nu houden wij ons strikt aan de regels, elk in een ander vertrek tijdens de poetsbeurt.
Vandaag ook lekker in het zonnetje wat vitamine D opgedaan, in zo een woonblok als de mijne met allemaal grote terrassen kan je dan over verschillende verdiepingen een babbeltje slaan.
Als je nu aan de voorkant buitenkomt dan wordt er onmiddellijk van de overkant gezwaaid, dat is in al die jaren dat ik hier woon nog nooit gebeurd, aan de achterkant roepen kinderen van allerlei pluimage in de tuinen een vrolijke groet en dat doet ook weer goed. " Always look at the bright side of life "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 apr 2020, 19:57

paullamb schreef:
08 apr 2020, 16:32
Dit is de juiste reactie.
Ter info, zo hebben wij vanop afstand een verjaardag https://jorysmeekens.stackstorage.com/s/a4lxzra3Sj0sfFY
schattig!