Gas en elektriciteit

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

08 jan 2022, 08:44

Ik krijg mijn energie van dezelfde leverancier zonder vaste prijs Enkele maanden geleden hebben ze een voorstel voor verhoging van de maandelijkse afhouding gedaan en ik heb een tegenvoorstel gedaan (200 euro per maand) dat aanvaard werd Nu heb ik een mail gehad dat mijn voorschotten verdubbelen tot iets meer dan 400 euro Nu ben ik bang dat ik teveel betaal en bij faling ben ik mijn geld kwijt Ik heb geen betalingsproblemen maar ik vind het toch veel voor een ouder koppel Betalen of weigeren?

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

08 jan 2022, 10:05

niet op ingaan, heb zo'n voorstel ontvangen om 650 euro per maand als voorschot te betalen, is niet haalbaar voor gepensioneerden, dit zogezegd om een zeer hoog verbruik in te dekken waar ik amper 21° als binnentemperatuur heb tijdens de dag en 's nachts 15°.
Heb dit nu aan Fluvius meegedeeld en wacht hun reactie af.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jan 2022, 10:17

Heb dat ook voorgehad ,ik heb mijn voorschot faktuur verhoogd tot 270€ en kwam van 130€, nu hebben we onlangs weer een verhoging toegestuurd gekregen met de vermelding als we het niet doen we niet moeten verschieten van de eindfaktuur.
Ons werd ook de vraag gesteld of we geldproblemen hadden om zodoende een budgetmeter te laten installeren. Heb hen geschreven dat ik als 45 jaar trouwe klant , altijd correct heb betaald en als ze nog zo 'n voorstel doen ik onmiddellijk verander , Vijf minuten nadien een email ontvangen dat ze het zo niet bedoeld hadden en het een verkeerde communicatie was.
Kwestie van de puntjes op de I te zetten en kort op de bal te spelen , en ben nu nog niet zeker dat ik toch nog verander , volgende maand heb ik een nieuw contract , zal wel eens de lijst aflopen , ze hebben daar goed tegen mijn schenen geschopt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jan 2022, 10:53

Bij welke leveranciers zitten jullie want dat is ook belangrijk. Ik zit bij Engie en heb nog geen enkel voorstel in die richting gekregen. Vorig jaar in oktober eindafrekening gehad en moeten bijbetalen uiteraard. Maandelijks voorstel was 350 eur p/m en heb dat geplaatst op 300 eur p/md, zonder probleem. Tot hiertoe dus nog niets meer gehoord van hen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

08 jan 2022, 10:56

Ik moet het niet aanvaarden Ze doen een voorstel en als ik niet reageer komt het in mijn volgend voorschot Betalen zal ik toch wel moeten Nu of na een half jaar Ik heb er geen zicht op wat ik verbruik Ik zet de verwarming s morgens van 17 op 21 en ik heb nogal een grote woonkamer en keuken

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 jan 2022, 11:13

Bij Eneco ook nog geen hogere betaling.
Bij mij is het hier in de dag 24 graden en 's avonds 26 graden.
Ik betaal 131,00 euro per maand. Het huis is heel goed geïsoleerd en dat voelt men toch aan de rekening.
Ik ben ook benieuwd wat de afrekening zal geven in februari.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jan 2022, 11:42

Neem aan afhankelijk van welk contract je hebt , je voorschot faktuur niet aanpast , afhankelijk van wat de winter ons brengt en welke geisoleerde woning je hebt mag je toch rekenen opeen eindfaktuur tussen de 1500 en 2500€ , veel zullen grote ogen opentrekken want we zijn zo 'n energieprijzen niet gewoon.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

08 jan 2022, 13:48

Wij zijn bij Total en de eindafrekening is €240 en maandelijks moeten we €20 meer betalen dan 2021.

Willy
Afbeelding

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jan 2022, 16:50

stevens-willy

Je had een vast contract? Heb je zonnepanelen?
Gebruik je aardgas?

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

09 jan 2022, 09:18

wardje schreef:
08 jan 2022, 16:50
stevens-willy

Je had een vast contract? Heb je zonnepanelen?
Gebruik je aardgas?
Heb geen zonnepanelen, gebruik aardgas en heb vast contract.

Willy
Afbeelding

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 jan 2022, 11:50

stevens-willy

Prijs u gelukkig man , velen zullen je benijden geloof me vrij.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

09 jan 2022, 12:40

Wardje 34 minuten geleden
Prijs u gelukkig man , velen zullen je benijden geloof me vrij.
Ik heb daarom ook, net toen die hele heisa (prijsstijgingen) begon, mijn energiecontract verlengd voor 3 jaar (vast tarief) alhoewel het nog liep tot maart 2022.
Ook de raad om het contract (1jarig-vast tarief) aan te houden, aan de goedkope voorwaarden van het toen geldende contract heb ik in de wind geslagen. Ik zou dan een contract moeten afsluiten aan de dan geldende tarieven (maart 2022) en het zou variabel worden, geen vast tarief meer. En daar bedankte ik voor.

Nadeel: Als de energieprijzen zodanig zouden zakken tot aan het niveau van mijn 1-jarig contract ben ik de pineut. Dit zie ik echter niet meer zitten als zou dat gebeuren.
Voordeel: Ik ben nu (hopelijk) safe voor 3 jaar aan de prijs die toen van toepassing was bij afsluiten van het 3-jarig contract.

Persoonlijk ben ik de mening dat de prijzen niet meer zullen zakken naar het niveau van mijn 1-jarig contract en daling die er komt zal niet van dien aard zijn dat ik mijn broek zal scheuren aan dat 3-jarig vast tarief contract. Dat heb ik nu al gemerkt.

Bij de eerste afrekening aan de prijs van dit nieuw contract zal ik het zien.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

09 jan 2022, 12:59

Janna schreef:
08 jan 2022, 10:05
niet op ingaan, heb zo'n voorstel ontvangen om 650 euro per maand als voorschot te betalen, is niet haalbaar voor gepensioneerden, dit zogezegd om een zeer hoog verbruik in te dekken waar ik amper 21° als binnentemperatuur heb tijdens de dag en 's nachts 15°.
Heb dit nu aan Fluvius meegedeeld en wacht hun reactie af.
Bij Fluvius zit je aan het verkeerde adres hoor........
Fluvius staat alléén maar in voor de voorziening en trekt zich geen bal aan van de contracten. Daarvoor moet je bij de leverancier zijn.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jan 2022, 13:05

Charlie Maru schreef:
09 jan 2022, 12:59
Janna schreef:
08 jan 2022, 10:05
niet op ingaan, heb zo'n voorstel ontvangen om 650 euro per maand als voorschot te betalen, is niet haalbaar voor gepensioneerden, dit zogezegd om een zeer hoog verbruik in te dekken waar ik amper 21° als binnentemperatuur heb tijdens de dag en 's nachts 15°.
Heb dit nu aan Fluvius meegedeeld en wacht hun reactie af.
Bij Fluvius zit je aan het verkeerde adres hoor........
Fluvius staat alléén maar in voor de voorziening en trekt zich geen bal aan van de contracten. Daarvoor moet je bij de leverancier zijn.
En bovendien zijn die een 30% duurder dan al de rest. Werd ook al gepubliceerd én zelfs in het nieuws gezegd.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

09 jan 2022, 13:06

stevens-willy schreef:
08 jan 2022, 13:48
Wij zijn bij Total en de eindafrekening is €240 en maandelijks moeten we €20 meer betalen dan 2021.

Heb geen zonnepanelen, gebruik aardgas en heb vast contract.
Als het alléén maar is om een lamp te laten branden, pc, tv en uwe frigo, dan zal je dat idd weinig voelen.

Alléén hou je dan best eens je gasrekening eens in 't oog, want die zal wel een serieuze sprong naar omhoog nemen. :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier