Engie

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 feb 2023, 13:07

door E.T. » 10 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑21 minuten geleden
... tot nu voordeliger uitvallen dan mijn maandelijkse voorschotfacturen en de winter is voorbij ...
Goed voor jou, boek je zomervakantie al maar.

Begin nu te begrijpen waarom je overstapte naar boter bij vis zou ik ook doen als ik zo hoge voorschotten moest betalen ...
Vakantie boeken is niet aan mij besteed, vertrekken en zien wat het brengt. Zalig :lol:

Als ik andere voorschotbedragen hoor(de) dan was ik nog een echte kluizenaar op gebied van energieverbruik.
Nu heb ik alles zelf in de hand. Als één van de volgende jaren de digitale meter voor het water komt zal dat ook zo zijn. En wees maar zeker dat wanneer die digitale meter overal geïnstalleerd is zal het gedaan zijn met de voorschotten te betalen aan de energieleveranciers, dan is het overal boter bij de vis.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

19 feb 2023, 14:38

@E.T.
Wat met uw voorschotten als uw energie leverancier in faling gaat?
En zeg nu niet zo grote leverancier gaat niet in faling.
Zeg nooit….nooit….

Dan kan je naar uw voorschotten fluiten en nog is betalen.

En Dicksy heeft gelijk, als alles digitaal is (binnenkort ook het water) zal je wel automatisch alle maanden een afrekening ontvangen, digitale water meter zal ook passeren langs Fluvius.

als je naft, diesel, lpg, elektriek of andere brandstof moet tanken aan de pomp zal je ook na tanken moeten betalen,
of het moest zijn dat je een tank kaart heeft en dan ontvang je toch ook maandelijks een afrekening.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 feb 2023, 14:48

Verbruik water en elentriek verschillen winter en zomer niet zoveel, voor aardgas moet het niet eens een heel strenge winter zijn om dan maandelijks 200 m3 op te stoken.

De kans dat een echte energie producent EN leverancier zoals Luminus overkop gaat is niet zo groot (hoop ik).
De Watergroep kan zelfs niet in faling gaan!

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

23 feb 2023, 10:08

Je kan bij Engie gemakkelijk zelf uw voorschot aanpassen. Inloggen, dan rechts bij je activiteiten: je volgende voorschot: dit bedrag aanpassen. Je kan daar ook eerst een berekening van je voorschot laten doen door je meterstand in te geven. Als je zonnepanelen hebt kunnen ze dat niet.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

24 feb 2023, 12:09

Vandaag was het op Radio 2
Door de hoge energieprijzen bieden nog maar weinig energieleveranciers een vast contract aan.
Daarbij wordt de prijs die je voor je gas of elektriciteit betaalt, vastgelegd.
“Vaste contracten hebben het voordeel van de duidelijkheid”, zegt Testaankoop.
“Ze bieden zekerheid: je weet op voorhand welk tarief van toepassing is
en je kan dus gemakkelijk je eindfactuur controleren.”

Nog maar weinig contracten met vast tarief
De organisatie betreurt dat er niet veel vaste contracten op de markt zijn.
“Gezinnen kunnen gemakkelijk nagaan of er een fout is geslopen in hun eindfactuur.
Maar veel leveranciers bieden dat soort contracten al maanden niet meer aan,
ondanks de constante prijsdaling sinds vorige zomer.
Wie weet op welke manier de elektriciteitsprijs wordt berekend bij een variabel contract?”

EINDE CITAAT

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

14 mar 2023, 15:40

Men heeft al 14 dagen onze meterstanden komen opmeten maar nog geen eindafrekening gekregen
Zit er alledagen op te wachten ben echt benieuwd

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

14 mar 2023, 16:24

marcelvm schreef:
14 mar 2023, 15:40
Men heeft al 14 dagen onze meterstanden komen opmeten maar nog geen eindafrekening gekregen
Zit er alledagen op te wachten ben echt benieuwd
Bij ons is dat zo elk jaar: meterstanden opgeven begin/half december en
we krijgen onze eindafrekening rond de eerste week van februari...
dus dat is ietsje langer dan 14 dagen!
Maar zoals al eerder is aangehaald: ga eens op de site van Engie zelf kijken!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jun 2023, 09:40

Het Franse energiebedrijf Engie verhoogt zijn verwachtingen voor het volledige jaar. Voor 2023 voorspelt de energiegroep nu een recurrent nettoresultaat tussen 4,7 en 5,3 miljard euro, tegenover een eerdere verwachting van 3,4 tot 4 miljard euro.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.