Muziekfiles omzetten van WAV naar MP3 e.a.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

23 jun 2005, 18:52

beste JUNIOR,

volgens uw gegevens voor internet, laad ik down, en bekom nadien op mijn bureau een nieuw icoon, mm....
dan rust ik een paar dagen uit want ben al zenuwachtig genoeg hierdoor en zit al vol schrik iets nieuws te hebben en van alles op mijn scherm te krijgen en er niet aan uit te kunnen en... , maar nu deze morgen ging ik weer eens proberen en deed :

MM/file/convert files, en van " links onder in het scherm WAV, links boven =tree en dan klik mijn muziek enz. , ben ik niet meer tegengekomen, maar het programma is wel verder gegaan in zijn downladen en de rest als voltooien.

maar, nu ik dat wil oproepen en toepassen, zegt hij dat dat niet gaat en dat ik de fouten mag melden en opzenden.
voilà, dat is het dan weer eens.
dus die file van sonja het ik wel gevonden, maar niet het goede einde.
dag.
jeff.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

23 jun 2005, 19:03

MM/file/convert files, en van " links onder in het scherm WAV, links boven =tree en dan klik mijn muziek enz. , ben ik niet meer tegengekomen, maar het programma is wel verder gegaan in zijn downladen en de rest als voltooien.

Dit stuk begrijp ik niet goed. Als MM gedownload is, dan is dat toch gedaan... Dan begrijp ik niet hoe dat kan verder gaan in zijn downloaden.
Als die MM gedownload is, is dat hoofdstuk afgesloten. Dan staat dat op je computer en zijn de boeken hierover toe.
Als je dan met je MM wil werken, verwijs ik naar mijn Sticky om wav naar mp3 om te zetten. Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat de files die je op je computer hebt staan wel degelijk in WAV staan ! Anders is omzetten natuurlijk helemaal niet meer nodig en zie je je files in MM natuurlijk helemaal niet verschijnen als je onderaan je selectie op "wav" hebt staan.
Begrijp je de structuur van die "tree" Jeff ? Dat is juist hetzelfde als zou je op je pc van je bureaublad verder klikken naar je muziekfiles. Dus je gaat van je C-schijf naar "owner" > documenten > mijn muziek. Variaties mogelijk hier, afhankelijk van waar je je muziek precies hebt staan.
Probeer dat gerust even uit. Je kan daar niks mee misdoen !! Als je niet meer weet naartoe, sluit je gewoon alles af met de rode X en je begint opnieuw.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

sonjake
Lid geworden op: 27 feb 2005, 09:59
Locatie: niel 2845

23 jun 2005, 19:30

Beste junior,
de JeffF is blijkbaar al veel verder dan ik, ik ben dan zover gekomen dat ik heb gedownload, en dat klopte allemaal, maar er verschijnt geen ikoontje op mijn werkblad. Ik was ook net van plan het op te geven, (allee voor vandaag dan toch) maar kon het niet laten efkes te komen kijken. Aan de lange duur heb ik zoveel schermpjes opengedaan dat ik het eigenlijk niet meer weet. Ik moet toch de cd zien om te zetten naar mp3 op de computer en dan van de computer naar de mp3 speler krijgen?
Ik flip al lustig met JeffF mee. Maar ik ben toch al een stapje verder dan daarstraks.
Ik ga wat buiten zitten.
Sonjake 8O
wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

23 jun 2005, 19:39

junior,
op bureaublad staat :
mmsetup-1 en ook Musicmatch JUKEBOX

als ik nu 2 maal op het eerste klik op mijn bureelblad, dan komt er : wilt u uitvoeren?, met daaronder UITVOEREN ANNULEREN

wat is dat eigenklijk? is dat downladen gevraagd van dat programma?

en, als ik 2 maal klik op Musicmatch JUKEBOX, dan komt er :

a musicmatch component has encoutered a problem.
send error report don't send.
en als ik dan op don't send klik, dan gaat alles weg en ben ik weer aan 't begin, niets, nul, bureaublad.
zero!
zoudt ge er niets van krijgen?
dag
jeff.

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

23 jun 2005, 19:48

sonja,

ik heb geen tijd genoeg om in de hof te gaan want ondertussen ben ik bezig konfituur aan 't maken.
ook, u gaat lachen, ik kon niet meer mee en was maar aan 't wachten, maar had niet gezien dat u beiden al aan het volgende blad gekomen waren en ik nog steeds op het eerste aan 't wachten was op een of ander antwoord.
ik begon al te tijfelen en kreeg schrik.
gelukkig heb ik de draad weer gevonden.
en nog altijd ben ik op zoek naar die inbox van mij ergens op het net en die 2% er in, die gevuld zou zijn met van alles maar ik weet niet wat.
enfin, troost u maar wat in den hof.
groeten.
jeff

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

23 jun 2005, 19:56

sonja, u moet eerst die cd kopiëren naar de harde schijf van u, en dat gebeurt gewoonlijk in Mijn Muziek, enfin, die van u want ik heb er niets mee te zien.

en dan moet u het programma opvragen die dat signaal van uw gekopïëerde cd in Mijn Muiek, omzet in MP3.

en dan pas kan dat ding naar uw mp3 speler gedragen worden omdat die speler kan gebruikt worden als een bijkomende uitwendige harde schijf.
voilà, zo zie ik dat.
maar nu?

sonjake
Lid geworden op: 27 feb 2005, 09:59
Locatie: niel 2845

23 jun 2005, 21:04

:lol:
JeffF en Junior,
Blijkbaar heeft den hof mij goed gedaan,
raad eens wat: blijkbaar is het mij toch gelukt om die mm goed te downloaden.
Door dat JeffF zei dat ik eerst moest kopieeren, wat ik gedaan heb, is het eigenlijk vanzelf gegaan. Vraag is of ik het nu nog eens kan, want ineens stond het erop.
Nu wil ik nog proberen om liedjes van het net te downloaden, bij adsl.be.
Bedankt alletwee, en JeffF smakelijk met uw confituur. Welke is het?
Sonjake :D :D :D
wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

24 jun 2005, 00:09

sonja,

dat vind ik nu wel eens fameus. ik dacht samen met u aan de oplossing te geraken, en ineens, hop, ik sta daar weer alleen en fourt, ze is gesteld en weg.
ik zal dan maar met mijn eigen alleen de oplossing trachten te vinden.
dag.
jeff.

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

24 jun 2005, 00:56

beste junior,

nu heb ik opnieuw die MM gedownload en nu zijn er geen haperingen meer en kan ik dus van uit mijn bureelblad dit programma openen.
ik klik file en nadien converteren. ik zie tree boven, links en rechts en kies in links door op de + van de map assimil, deze te selecteren. en dat doe ik ook in de rechtse kant van tree.

maar daaronder moet ik nog iets doen (selecteren van stukken ) en dat weet ik niet.

de 128 laat ik, maar ik zie steeds dat het startblokje niet aktief is en het ook niet aktief kan maken. dus de omzetting kan ik niet gestart krijgen.

ook vind ik niet : all prog./accessoires /system tools/ ok.
of misschien was dat van iets anders en dat ook op mijn notitieblaadje gekomen is.

dus ik ben al veel verder maar nog steeds niet aan het einde.
misschien heb ik maar een voddemachien.
goede nacht en tot morgen misschien.
dag .
jeff.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 jun 2005, 06:29

In het vak links onderaan verschijnen alle nummers die staan in de map die je bovenaan (links) hebt geselecteerd. Je hebt een knopje waarmee je "alles" kan selecteren en dan worden in een keer alle nummers omgezet, OF je kan een beperkt aantal nummer kiezen (individueel klikken terwijl je Ctrl ingedrukt houdt)
Die tree rechts, daar is het uiteraard niet echt nodig om daar op zoek te gaan naar een nieuwe locatie. Als je daar gewoon afblijft, komen de omgezette nummers vanzelf terecht waar de originelen staan. Je MAG uiteraard een nieuwe plaats kiezen, maar voorlopig de zaken misschien even zo eenvoudig mogelijk houden ?
Tussen haakjes, dat probleempje met die "mmsetup" dat komt alleen omdat je MM hebt gedownload door links te klikken. Als je rechts-klikt voor een download, kan je zorgen dat je download meteen in de juiste map terecht komt. Maar ik begrijp dat dit gedeelte al is opgelost.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

24 jun 2005, 08:30

Jubior,
bedankt zo vroeg opgestaan te hebben voor mij om me verder te helpen, maar toch gaat het nog niet.

In het vak links onderaan verschijnen alle nummers die staan in de map die je bovenaan (links) hebt geselecteerd. Je hebt een knopje waarmee je "alles" kan selecteren en dan worden in een keer alle nummers omgezet,

wat u me daar geschreven hebt, werkt nu niet.
ik krijg dus wel alles denk ik, ook die 4 kaders en klik in tree tot ik een map met een - ervoor heb , en deze dus kan selecteren, maar ook als ik: select all, er is geen reactie, niet in het tweede linkse scherm, niet in het kadertje start. en daarop drukken geeft dus natuurlijk niets.

ok heb ik mijn mp speler aangesloten en hem bij aanzetten, in geen actie ondernemen gezet, alhoewel ik denk dat dat daar logisch niets mee te zien heeft.
wat denkt u nog te kunnen doen?
dank in alle geval.
jeff.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 jun 2005, 09:23

Je mp3 speler moet je nog even op stal laten. Die heeft hier nog niks te zoeken. Je moet eerst zien dat je je muziek in mp3 formaar op je pc hebt staan en dan kan je pas met je mp3 speler beginnen.
Als je in dat vak links onderaan geen nummers ziet, moet je even kontroleren of je het vakje met wav en mp3 juist hebt staan. Als je bijvoorbeeld dat op wav hebt staan en je hebt helemaal geen wav bestanden op je pc staan in die map, dan kan hij ook niks laten zien.
Noteer ook dat het niet voldoende is om alleen maar naar de map "mijn muziek" te gaan als je daar sub-mappen in hebt ! Je moet dan wel degelijk ook die sub-mappen open doen.
En misschien een overbodige opmerking, maar je moet er uiteraard wel zeker zijn dat je je muziek zoekt in de map waar je ze hebt opgeslagen ! Normaal doet men dat in de "mijn muziek" map, maar aangezien je deze instelling zelf kan wijzigen, is dat bij jou misschien ergens anders...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

24 jun 2005, 09:46

junior,

vakje met wav en mp3

schrijft u.
hieromtrent, kan ik niet zien of die lessen waarover het gaat, in wav zijn op die cd.
ook : ergens, eigenschappen en geavanceerd of zo iets, laat dat scherm me zien dat het "alleen lezen" aangevinkt staat. heeft dat er iets mee te maken?

maar : ook een ander doodgewoon liedje en ook in mijn muziek, kan ik niet laten omzetten.

ik : doe degelijk dat openen van die dokumenten in mijn muziek tot de laatste phase toe, dus ok.

ook : als ik kijk naar E, dan staat daar wel engels op, met het pak van de 10 lessen vermeld, maar met weinig bites. en... als ik hem aanzet aan mijn oor, dan schrijft hij me dat er "geen files" zijn!

het gaat dus degelijk niet.
wat nu?
dag.

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

24 jun 2005, 09:49

sonjake,

laat ons eens weten hoe u er uitgeraakt bent, niet uit uw hof, maar uit die mm music tot in uw mp3 speler.
bij mij gaat dat helemaal nog niet.
dan u
jeff

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 jun 2005, 09:57

Op je CD staat alles in WAV. Maar je moet kijken naar de files op je pc...in welk formaat staan die ? Als je gewoon het pijltje van je muis op de naam van je file zet, is het derde lijntje "type" en daar staat dan mp3 of wav. Anders rechts-klikken en "eigenschappen" selecteren en dan staat daar bijna bovenaan "bestandstype", gevolgd door mp3 of wav.
Maar nogmaals, je mp3 speler (E-station) moet nog even wachten. Daar moet je nu nog niks zoeken.
Welk programma heb je gebruikt om je cd op je pc te zetten ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird