Muziekfiles omzetten van WAV naar MP3 e.a.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

schnapsy
Lid geworden op: 17 okt 2005, 22:19

17 okt 2005, 22:27

als je je muziek ript met mediaplayer kan je die in mp3 rippen, gewoon bij extras invoegtoepassingen en dan muziek rippen , dan kan je daar ineens mp3 rippen en moet je dat niet meer veranderen van wma .

Jaspis
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:52
Locatie: Antwerpen

19 dec 2005, 14:47

Hallo ik heb ook een vraagje, ik heb gisteren muziek in de pc gestoken vancd's.
Ik wilde die nadien op een cd kopieren (favorite muziek van verschillende cd dus)
Dat lukte niet , maar moet wel zeggen dat ik ondertussen zo dom geweest ben om ja te klikken op beveiligen van mijn muziek.
Ligt het daar aan misschien ??? en kan ik het ongedaan maken ?
Doe alles met Liefde

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 dec 2005, 16:14

Bij Extra > Opties > tabblad Muziek kopiëren, daar kan je dat beveiligen UITvinken.
Als het nog niet werkt, moet je eens kijken in welk formaat je liedjes staan en hoe je ze wil branden. Als je bijvoorbeeld als wav geript hebt, kan je daar niet zonder omzetting een mp3 data cd van branden ! Dus hier heb ik wel wat meer info nodig.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Jaspis
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:52
Locatie: Antwerpen

19 dec 2005, 17:01

Hartelijk bedankt Junior ik ga vlug alles proberen knuffels
Doe alles met Liefde

Jaspis
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:52
Locatie: Antwerpen

19 dec 2005, 20:14

Hallo Junior bedankt voor de tip.
Ik heb de vink weggedaan maar het kwaad was al geschied he !
IK heb alles op een MP3 speler kunnen zetten dat wel.
NU krijg ik hem niet op een cd gezet van de mp3 speler . Ik heb een externe brander.
IK heb dus alles maar gewist en begin opnieuw.
IK heb in elk geval wat bijgeleerd he !
De vink is weg nu de volgende keer zal het niet meer om beveiliging vragen. Bedankt :lol:
Doe alles met Liefde

Jaspis
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:52
Locatie: Antwerpen

23 dec 2005, 13:34

Voila hier ben ik nog eens , het lag aan de cd's die waren niet geschikt voor die bedoeling.
Alles is dus opgelost. IN het vervolg ga ik naar een winkel waar ik uitleg krijg !!!!!! :lol:
Doe alles met Liefde

Jaspis
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:52
Locatie: Antwerpen

24 dec 2005, 11:17

Help help nu heb k een vernieuwde versie van mediaspeler, nu kan ik niets meer op mijn MP3 zetten , hoe komt dat nu .
Normaal staat dat er bij als ik de mogelijkheden aanklik.
Hoe komt dat nu weer help aub. :? :?


HELP HELP IK HEB GEEN GEDULD OM TA WACHTEN
Doe alles met Liefde

ribbedebie
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:01
Locatie: boven op den berg

03 jan 2006, 15:41

ik kom ook even om hulp roepen

heb via Nero cd's geript en die in MP3 formaat gezit in Mijn muziek
voor mijn blog mag het muziekbestandje maar 150kb zijn
hoe haal ik zo'n stuk uit een deuntje?

ben een bleuke dus aub geen te technische uitleg :wink:
heb nog maar pas ontdekt wat rippen was en via google gaan zoeken naar MP3 waar ik een duidelijke uitleg vond hoe ik dat kon doen via Nero
Zover ben ik dus - nu nog plaatsen op mijn blog maar daarvoor moet ik eerst een "stukske" hebben :oops:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

03 jan 2006, 15:54

Als u ook de Nero wave editor hebt, kan u die daarvoor gebruiken.
Maar u kan ook eventueel het liedje aan een lagere bitrate rippen, waardoor u een groter stuk kan "uitknippen" om onder die 150kb te blijven.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

ribbedebie
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:01
Locatie: boven op den berg

03 jan 2006, 16:06

waar en hoe kan ik dat uitknippen doen? aub

juist even gaan kijken - die Nero wave editor staat er op maar 'k heb geen flauw idee hoe ik daarmee moet werken :oops:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

03 jan 2006, 16:23

Fluitje van een cent !
Je zal daar ergens een ikoontje hebben staan van een muzieknoot tegen een azchtergrond van een aantal horizontale strepen. Op dubbel-klikken om te openen.
Op de gele map klikken om op je pc een liedje te selecteren. Dat krijg je dan op je scherm te zien in grafiek-vorm. Nu kan je door met de muis ergens op die grafiek te klikken, zal daar een vertikale lijn komen te staan. Maar als je nu klikt, de muis ingedrukt houdt en een stukje over dat liedje "sleept", krijg je een wit vlak te zien. Nu kan je door op de schaar te klikken dat hele stuk ertussenuit knippen. Uiteraard is het de bedoeling dat je de stukken die je NIET wil hebben wegknipt en zo hou je vanzelf het goede stukje over. Om dat werkje zo precies mogelijk te doen, kan je gebruik maken van het +vergrootglas bovenaan om op de juiste plaats te beginnen knippen.
Ik zou zeggen, maak eerst eens een KOPIETJE van een liedje en probeer een en ander eerst eens uit. Om te beginnen kan er zo aan je origineel niks gebeuren en kan je op je gemak alles eerst een uittesten.
Als er een probleem is, geef je maar een seintje !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

ribbedebie
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:01
Locatie: boven op den berg

03 jan 2006, 16:28

onmiddellijk proberen zie -
u hoort het wel

Mijn kinderen verklaren me gek dat ik dit op mijn ouderdom (+70) nog allemaal wil proberen - maar daarna zijn ze de eersten om te vragen: ma hoe doet ge dat.. :wink:
met dank aan seniorennet en de vele hulpvaardige mensen natuurlijk.

ribbedebie
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:01
Locatie: boven op den berg

03 jan 2006, 17:02

amaai is ni gemakkelijk om stukjes goed te doen uitkomen - bedankt - 'k weet nu hoe 't moet - 'tzal knippen en knippen worden tot 't fatsoenlijk klinkt

ontdek juist ook dat u aktief bent bij website maken - heb daar ook de vraag gesteld hoe ik muziek op mijn website plaats - sorry dat ik u op 2 plaatsen aan 't werk zet :wink:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

03 jan 2006, 17:10

Het is inderdaad soms wat kunst- en vliegwerk. Daarom dat ik ook de tip gegeven heb om alles uit te vergroten. Ik kan u verzekeren dat, zelfs als u niet 100 % op de juiste plaats knipt daar niks van te merken is in het eindresultaat. Noteer ook dat u in "Volume" kunt in- en uitfaden om het stukje niet zo "bruut" te laten beginnen of eindigen.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

ribbedebie
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:01
Locatie: boven op den berg

03 jan 2006, 17:49

dat uitfaden zou ook al wat kunnen helpen
bedankt