Wie kent deze vogel aan zijn "gezang" ?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

05 jun 2019, 21:04

De buren en ik horen regelmatig een vogel in de tuin, die het geluid maakt van een soort telefoongerinkel zoals vroeger. Heel komiek ! (Ik ben zelf al verschillende keren naar binnen gelopen, omdat ik dacht dat de telefoon ging :D :D ) Het geluid opnemen lukt ons na meerdere pogingen niet helaas...
We hebben op YouTube al diverse filmpjes met vogelgeluiden gedeeld, maar vinden het niet terug. Alhoewel het ook weer leuk is, om alle vinkjes/merels/roodborstjes e.d; te zien en te horen.
Is er iemand onder jullie, die ons wijzer kan maken ??

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

05 jun 2019, 21:53

op waanemingen.be
vind je veel, zo niet alle vogelgeluiden terug
wel een werk om daar door te ploeteren
G.

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

05 jun 2019, 23:10

Dat was een supersnel antwoord van U. Ik heb al even gekeken en de link doorgestuurd naar de buurtjes, maar ik ga er op mijn gemakske morgen eens door neuzen , ik denk dat we er wel even mee zoet zijn :D
Maar ondertussen horen we de vogel nog steeds en gelukkig heel veel andere vogeltjes, daar wordt een mens toch blij van, niet ?
Dank U vriendelijk ! ( ook namens de buurtjes )

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

06 jun 2019, 05:58

Het is natuurlijk raden nu ! Beluister eens de " roep " van de boomklever !....
Voor uw regio zou ik ook denken aan de zang van de Europese kanarie...Tracht een foto te nemen van de vogel en dan geeft ik jou het antwoord ! :)
Doe wel en zie niet om !

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

06 jun 2019, 10:25

Fregat, U was al vroeg op deze morgen :D En inderdaad, ik heb direct op Youtube het filmpje van ene Kees Vanger bekeken over de Boomklever en beluisterd en alleen helemaal in het begin hoor je vlg mij duidelijk het geluid, wat wij hier horen. We hebben een weddenschapje lopen met de buren rondom en dit ga ik natuurlijk meteen doorsturen. (De prijs is een fles Cava met een portie aardbeien :D )
Leuk, dat mensen op SN meedenken en mijn hartelijke dank !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 jun 2019, 15:39

Bij ons vliegt die ook rond die vogel met telefoongeluid.
Weet ok niet welke.
Maar eksters zouden veel geluiden nadoen.
Ondertussen zit het auto-alarm van de naburige garage er ook al tussen.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

06 jun 2019, 15:50

Helena van Troje schreef:
06 jun 2019, 15:39
Bij ons vliegt die ook rond die vogel met telefoongeluid.
Weet ok niet welke.
Maar eksters zouden veel geluiden nadoen.
Ondertussen zit het auto-alarm van de naburige garage er ook al tussen.
Boomklevers imiteren niet.....
Zingende spreeuwen kunnen best imiteren .... :idea:
Doe wel en zie niet om !