Wortelloof inkorten

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

Zilverman
Lid geworden op: 08 mar 2008, 22:20

13 aug 2019, 12:52

Geachte, ik ben een wortel liefhebber en worteleter, ik heb een klein vraagje,als ik nu bijvoorbeeld het wortelloof dat 30 cm lang is,als ik dit met de helft inkort, zou dat invloed hebben op het groeien en de dikte van de wortel,want ik zie nu dat de lengte van het loof over andere wortel liggen,en dat belet het licht naar de andere wortels toe,als je maar een klein perceeltje hebt,dan moet je de rijen ver uit mekaar zetten ,en dan kun je er niet veel zetten . --wie weet daar raad in,misschien iemand die dat al eens geprobeerd heeft ??? Mvg.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 aug 2019, 20:03

wortelloof inkorten kan in principe geen kwaad, kan enkel de groei van de wortel wat belemmeren.
Trouwens als het nog fris wortelloof is kan je er pesto meemaken, man, man lekker!! :D

Zilverman
Lid geworden op: 08 mar 2008, 22:20

18 aug 2019, 11:08

[quote=wardje post_id=4760263 time=1565719421 user_id=10533]
wortelloof inkorten kan in principe geen kwaad, kan enkel de groei van de wortel wat belemmeren.
Trouwens als het nog fris wortelloof is kan je er pesto meemaken, man, man lekker!! :D
[/quote]Hallo,bedankt van je antwoord, ik ben een vooruitziend man en ga ik dat volgend jaar ook een perceel inkorten,dan kan ik zien of er verschil was t.o.v. dit jaar-...Voor die pesto ga ik ook eens proberen,eens kijken hoe dat smaakt, ik heb eens zitten googelen,die pesto kun je op verschillende manieren klaar maken, ik ben wel geen kok ,maar soms kook ik ook gewoon voor de honger die komt Mvg.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 aug 2019, 15:38

met het groene loof van wortelen kan je ook soep maken, gebeurt hier geregeld.
Hetzelfde met het groene loof van radijsjes, met kropsla en veel andere zaken die voor velen gewoon "groenafval" zijn en in de kompostbak belanden