Gazonranden knippen met accu grasschaar

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

20 apr 2020, 21:47

Hallo, zijn er forumleden die gebruik maken van een grasschaar met accu en zo ja is het interessant om zo'n grasschaar te kopen??
Alvast bedankt!!

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 apr 2020, 06:26

forum schreef:
20 apr 2020, 21:47
Hallo, zijn er forumleden die gebruik maken van een grasschaar met accu en zo ja is het interessant om zo'n grasschaar te kopen??
Alvast bedankt!!
Heb al jaren zo'n grasschaar op accu...
(Met zelfs een verlengstang erbij, zodat men niet heel de tijd zich hoeft te bukken...)
Maar...ze ligt intussen al een hele poos ongebruikt stof te vergaren...

Omdat het gras, dat niet taai en/of heel droog is, zich moeilijk laat snijden
en eerder dubbel plooit tussen die schaar.
Voor grote oppervlakten is het ook niet ideaal want die accu is rap "leeg"....
En opladen duurt ook behoorlijk lang!

Intussen heb ik een kleine draadsnijder van "WOLF" op stroom, wat perfect werkt.
Natuurlijk heb ik dan wel een verlengdraad nodig, maar bij 1.400 m2 tuin is dat geen overbodige luxe.

Afbeelding

SUCCES !

hobo

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

21 apr 2020, 10:39

@ Hobo, is zeer interessant om weten!
Ik heb een draadsnijder maar het gras wordt feitelijk niet afgeknipt maar afgeslagen en dus dacht ik dat knippen een mooier resultaat zou geven. Maar als het zo zit blijf ik maar verder doen met de draadsnijder. Tenzij.....ik knip met de handschaar maar is niet te doen voor een groot gazon. Alleszins bedankt!

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

30 jun 2020, 12:03

Heb een kanten Snijder van 36 volt prima. Minder volt zou ik niet kopen

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

30 jun 2020, 12:36

Maar een kantensnijder is nog altijd geen grasschaar natuurlijk. Een grasschaar knipt het gras en smijt het gras niet af zoals een kantensnijder........ Tenzij je een schaar hebt van 36 volt marcelvm?