eikels

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 aug 2020, 20:50

dit jaar het rekord hoor
ik heb al 5 x 140 liter bakken gevuld
en nu een hele aanhangwagen met zakken eikels naar het containerpark gedaan , en géén klein zakken hoor
en de helft hangt der nu nog aan , maar ze vallen nu iets minder hard
de grond lag bezaaid nog erger dan ge gazonzaad zaait , der zat gene 1cm tussen die eikels
dat was echt een tapijt , nu liggen der al opnieuw maar normaal

C.E.
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:17
Locatie: De "stille" Kempen

19 aug 2020, 09:28

Zie her hier ook overal, de straten met eikenbomen bezaaid met platgereden eikels! :D
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / Spybot / CCleaner / Telenet Wigo

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

23 aug 2020, 15:16

Afbeelding

:roll: Déze jonge eik werd zowat 5 jaar geleden in mijn tuin geplant door een (Vlaamse) "Gaai."
Die vogels begraven eikels net als eekhoorns doen en niet altijd vinden ze hun voorraad terug....
De foto is van 2 jaar geleden en intussen is de stam van de eik 3 x zo breed
en de hoogte is meer dan 1m70.
Ik heb wel enkel steunen errond gezet, zodat bij strakke Zuidwestenwind het jonge boompje overeind blijft.

Ps.: In de tuin alhier staat ook een heel oude Beuk en om de 3 à 4 jaar draagt die beukennootjes.
De bladeren zijn dan kleiner maar vele honderden nootjes komen naar beneden.
De bosduiven = "houtduiven", komen er heel wat opeten.
De eventuele boompjes, die later opschieten worden afgemaaid samen met het gazon.
Net zoals scheuten van Berken, die ook van links en rechts komen "aanwaaien"....

Trouwens andere vogels (zoals o.a. "merels") die bessen eten, hebben al heel wat aangeplant in de tuin.
Zo groeit er intussen een 5 m lange en 1m70 hoge taxushaag,
die bestaat uit hetgeen groeide uit wat merels hadden verorberd aan bessen
en wat ze nadien uitscheidden.
Ook o.a. Mahonie en Cotoneasters groeien alom, door de (ongevraagde) hulp van vogels.... :idea:

Het is "leven en laten leven"

H.