Prei planten

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

liefon
Lid geworden op: 30 mar 2020, 20:39

10 jun 2022, 20:29

Mag ik prei planten ,waar erwten gestaan hebben ?
Sommigen in mijn buurt beweren van niet .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 jun 2022, 22:22

Hier vertellen de buren dat het net goed is om na erwten prei te planten. Erwten verhogen namelijk het stikstof gehalte in de grond en dat is goed voor de prei :wink:

Acep
Lid geworden op: 15 nov 2009, 09:44
Locatie: scheldeland

12 aug 2022, 12:38

Prei plant je alleen niet als er het jaar er voor ajuin sjalot look en prei zelf heeft gestaan dus doe aan jaarwisseling voor de rest geen probleem.
Misdaad tegen kinderen verzwijgen is even erg dan de misdaad zelf.

Acep
Lid geworden op: 15 nov 2009, 09:44
Locatie: scheldeland

05 aug 2023, 18:22

Ik moet hier terug komen op mijn bericht dat men geen prei mag platen indien vorig jaar gestaan heeft.
Hier in de denderstreek zijn preiboeren die ieder jaar prei zetten op hun zelfde akkers ik veronderstel dat die straffe producten gebruiken die de grond zodanig ontsmetten dat dit wel kan maar daar zullen wij als hobby tuinder niet aangeraken eveneens dat er geen enkel onkruidje de kans krijgt om te kiemen ik stel me daar vragen bij of dat wel verantwoord is.
Misdaad tegen kinderen verzwijgen is even erg dan de misdaad zelf.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

06 aug 2023, 12:02

Veel gebruikt product is kalkcyanamide , de nodige sproeibeurten er dan nog bovenop .
Prei zou de meest besproeide groente zijn ! ( Bij de proffesionelen )
Doe wel en zie niet om !

hendrikjozef
Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
Locatie: genk

25 aug 2023, 10:59

Prei planten (waar ge uwe fiets kunt tegen zetten)
als ge het plantgat (gemaakt met stuk borstelsteel en +- 10 cm diep) gemaakt hebt en het plantje porei steekt erin neem dan een zkje "rozenkorrel" (klein beetje duurder) en laat in ieder plantgat 2à3 korrels vallen en giet nu de plantjes aan met water, na enige tijd zult ge resultaat zien
groetjes

hendrikjozef