hond wil niet meer in de wagen

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

08 mei 2021, 16:03

Ons hondje, een duitse dog van +/- 60kg wil niet meer in de wagen springen. We gaan elk jaar voor een paar maanden naar het warme zuiden, een rit van 4 dagen zonder stress of gejaagdheid en onze "dame" heeft nooit een probleem gehad ze had plaats genoeg, en ze verteerde de ritjes heel goed. Nu we bijna vertekken weigert ze ( verzet zich) in de wagen te sprigen. Onze"dame" zodra de deur geopend wordt zet ze zich op de grond en er is geen beweging in te krijgen. Niet met koekjes of speeltjes, noch bevelen of uitnodiging niets kan haar in beweging brengen. Op lichten of trekken lukt niet.
Alle hulp is welkom.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

13 mei 2021, 14:20

Altijd goed nadenken over wat er gebeurd is, wat er veranderd is voor het dier, sinds het niet meer in de wagen wil.
Zijn er andere problemen, gedragingen, die ook opgedoken zijn, op andere plekken of situaties?
Voeding, medicatie, stress door huisdieren van de buren, enz.
Soms kom je tot een verband waar je op 't eerste zicht niet aan gedacht hebt.
En daarna eventueel mening vragen van een dierenarts.
Er zijn ook hondenpsychologen / therapeuten. Maar in hoeverre je de bekwame mensen van de charlatans kan onderscheiden, dat lijkt me niet eenvoudig.
Heb je contacten met een hondenschool? Dan zou ik zeker ook eens bij die mensen informeren wat ze over zo'n probleem weten.
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 mei 2021, 15:14

▪ Alleen in uw auto of lukt het in een andere auto misschien (nog) wel?
▪ Springt ze nog wel op bed of zetel?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 mei 2021, 16:54

Als uw hondje naar het nieuws kijkt
Kan ik uw hondje geen ongelijk geven,
Ik zou ook wegblijven van die rode covid-19 zone. :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

13 mei 2021, 17:22

benq,
het is een oranje zone
Laatst gewijzigd door strangeloper op 13 mei 2021, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

13 mei 2021, 17:28

major,
haar laatste ritje was naar een honden verblijf , dat was in begin maart voor 6 dagen, het zal haar waarschijnlijk slecht bevallen zijn. En nu vreest ze dat we haar daar terug brengen? zou kunnen.

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

13 mei 2021, 17:31

E.T,
we hebben maar 1 wagen, ze heeft nooit op een zetel gesprongen ze STAPT er gzwoon op :D

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 mei 2021, 19:24

Als ze geen probleem heeft om in een zetel te stappen heeft ze waarschijnlijk geen medisch probleem.
Dat tripje naar dat hondenpension is zondermeer de boosdoener ... Zomaar zonder reden bij vreemde mensen en andere honden te worden achtergelaten :cry: Heel veel honden hebben verlatingsangst vaak zelfs elke dag als 't baasje - z'n beste vriend - zomaar weg gaat (om centjes te gaan verdienen, zeg je tegen je kinders, die dat wel begrijpen). Ik zou professioneel advies inwinnen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

17 mei 2021, 11:24

Ze heeft nu een (home_made) harnas, en met gezamelijke krachten plaatsen we in de wagen en doen een toertje van 30min en doen dit elke dag. De eerste keer was een gevecht :twisted: maar nu na 6 ritjes laat ze het gebeuren zonder teveel protest; maar springt nog niet zelf in de wagen. Het komt in orde tegen 15 juni.