chemotherapie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
kyara

vr 29 jun 2018, 13:02

hallo,ik ben nu bezig aan een chemobehandeling(FOLFIRI-AVASTIN);zo noemt die behandeling.De behandeling heeft een tijdsduur van 6 sessies.Ik heb nu 3 sessies achter de rug,en de eerste 2 vielen wat bijwerkingen redelijk goed mee.Maar nu bij de 3de heb ik veel last van vermoeidheid en ben ik zeer kortademig.Wanneer ik in zetel of op stoel zit heb ik geen last.Maar als ik een paar meter moet stappen ,moet ik naar adem happen.Zijn er hier nog mensen die dat ervaren hebben of iets van gehoord hebben.En zou die kortademigheid met de tijd verbeteren?

mvg kyara
littlestar

vr 29 jun 2018, 16:56

Hallo,

Ik heb zelf 6 zware chemo's gehad  een tiental jaren geleden en ik herken de symptomen. Het werd bij iedere chemo zwaarder maar eens door die zure appel heen kwam ik er wel door. Ieder chemo is anders en elk lichaam reageert anders. Goed communiceren met je team en je bloedwaarden goed in het oog houden, ze hebben al voor veel bijwerkingen oplossingen maar die vermoeidheid zal je erbij moeten nemen.

Sterkte
Littlestar

Terug naar “Fysieke ziekten of aandoeningen”