GENEALOGIE
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
beste mon
mijn vraagje heb je soms gegevens van
Van den Broeck Anna Maria gehuwd in 31/01/1753 met Janssens Jan
of Joannes
Anna Maria geb. Heist o/d Berg op 08/08/1719, en er overl. 25/04/1804
is de dochter van Van den Broeck Adrianus
die gehuwd is met Bastaens of Bastiaens Maria,
het gaat over Janssens Jan of joannes wanneer en waar geboren.
dus janssens is schoonzoon van bastaens of bastiaens maria
dank op voorhand nog een gelukkig nieuwjaar 2006!!! krakje
mijn vraagje heb je soms gegevens van
Van den Broeck Anna Maria gehuwd in 31/01/1753 met Janssens Jan
of Joannes
Anna Maria geb. Heist o/d Berg op 08/08/1719, en er overl. 25/04/1804
is de dochter van Van den Broeck Adrianus
die gehuwd is met Bastaens of Bastiaens Maria,
het gaat over Janssens Jan of joannes wanneer en waar geboren.
dus janssens is schoonzoon van bastaens of bastiaens maria
dank op voorhand nog een gelukkig nieuwjaar 2006!!! krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
dobeke - Lid geworden op: 02 feb 2005, 14:08
Hallo , Monneke
Ik heb in mij archief een Franciscus BASTAENS teruggevonden ( geen data ) .
Franciscus trouwde op 05-08-1891 in Heist op den Berg met Rosalia LUYTEN ( ° 27-09-1869 Heist op den Berg )
In het bevolkingsregister staat verder nog vermeld dat het koppel uit Heist op den Berg is weggegaan naar Beerzel op 04-06-1892 .
Ik heb in mij archief een Franciscus BASTAENS teruggevonden ( geen data ) .
Franciscus trouwde op 05-08-1891 in Heist op den Berg met Rosalia LUYTEN ( ° 27-09-1869 Heist op den Berg )
In het bevolkingsregister staat verder nog vermeld dat het koppel uit Heist op den Berg is weggegaan naar Beerzel op 04-06-1892 .
Wat je zelf doet , doe je meestal beter !
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
hallo dobeke bedank voor je antwoord maar denk dat het niet is wat ik zoek,het is Janssens Jan of Joannes overl. Heist o/d Berg op den 31/01/1766 en die gehuwd is met Van den Broeck Anna Maria ,Van Janssens Jan vind ik geen geboortedatum,en het is dit dat ik zoek,zij huwde op 31/01/1753,hij is de schoonzoon van Van den Broeck Adrianus en Bastaens Maria ,vandaag weer eens gaan opzoeken in heist archief en weer niets gevonden,
toch hartelijk bedank krakje
toch hartelijk bedank krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
rita - Lid geworden op: 26 dec 2002, 11:52
Hallo,
Ik ben begonnen met mijn stamboom. Enkele jaren geleden kreeg ik een stamboom van een ver familielid en zo kwam ik aan de vrouwelijke lijn van de familie.
Maar ik zou nu ook graag verder gaan met mijn familienaam, GOOSSENS dus vaderslijn.
Uit het trouwboekje van mijn grootouders weet ik dat mijn overgrootvader GOOSSENS Adrianus noemt maar ik heb geen verdere gegevens. Wel dat hij gehuwd is met VAN MALDEGHEM Maria Albertina.
Dit gezin had 3 kinderen Germaine, Marcel en
Albertus (mijn grootvader) is geboren in Gent op 26/9/1894 en gehuwd met Marie Josephine VAN GOETHEM op 26/9/1919 in Zwijdrecht.
Van Marcel weet ik dat hij de Peter was van mijn vader Marcel Godfried GOOSSENS.
Heeft iemand van jullie gegevens van Adrianus GOOSSENS?
Alvast bedankt!
Rita Goossens
Ik ben begonnen met mijn stamboom. Enkele jaren geleden kreeg ik een stamboom van een ver familielid en zo kwam ik aan de vrouwelijke lijn van de familie.
Maar ik zou nu ook graag verder gaan met mijn familienaam, GOOSSENS dus vaderslijn.
Uit het trouwboekje van mijn grootouders weet ik dat mijn overgrootvader GOOSSENS Adrianus noemt maar ik heb geen verdere gegevens. Wel dat hij gehuwd is met VAN MALDEGHEM Maria Albertina.
Dit gezin had 3 kinderen Germaine, Marcel en
Albertus (mijn grootvader) is geboren in Gent op 26/9/1894 en gehuwd met Marie Josephine VAN GOETHEM op 26/9/1919 in Zwijdrecht.
Van Marcel weet ik dat hij de Peter was van mijn vader Marcel Godfried GOOSSENS.
Heeft iemand van jullie gegevens van Adrianus GOOSSENS?
Alvast bedankt!
Rita Goossens
-
nadinevdk - Lid geworden op: 06 jan 2007, 00:51
Heeft er misschien al iemand Bruno Vandekerckhove geboren in Rumbeke omstreeks 1870
gehuwd met Vandecasteele Maria Juliana ook van Rumbeke omstr.1873
tegen gekomen tijdens zijn of haar onderzoek.
Zoniet is er dan een goede ziel uit West Vlaanderen die dat deze personen zou willen opzoeken in het archief.
wacht met spanning op reacties
gehuwd met Vandecasteele Maria Juliana ook van Rumbeke omstr.1873
tegen gekomen tijdens zijn of haar onderzoek.
Zoniet is er dan een goede ziel uit West Vlaanderen die dat deze personen zou willen opzoeken in het archief.
wacht met spanning op reacties
vriendelijke groeten aan iedereen hier op seniorennet.
-
Gio - Lid geworden op: 18 jun 2008, 18:52
Hallo,
Wij willen ook wat meer over onze voorouders te weten komen, het gaat om de namen Van den Berg(h)e en Gillis ook Vekeman en Cortenbosch; ze zouden geboren zijn of gewoond hebben in de omgeving van Zottegem (Balegem, Velzeke, Denderleeuw).
Wie kan er ons helpen?
Met dank.
Wij willen ook wat meer over onze voorouders te weten komen, het gaat om de namen Van den Berg(h)e en Gillis ook Vekeman en Cortenbosch; ze zouden geboren zijn of gewoond hebben in de omgeving van Zottegem (Balegem, Velzeke, Denderleeuw).
Wie kan er ons helpen?
Met dank.
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Hallo… het is hier een beetje stil gevallen… iedereen heeft blijkbaar veel vragen naar stamboomonderzoek…
Ik doe dat ook al jaren en wil even enkele bronnen weergeven waar je info kan vinden.
Eerst en vooral op je gemeente..; je moet dan wel een toelating hebben van de Rechtbank van eerste aanleg.
Sommige gemeenten hebben rollen met al de gegevens op microfilm destijds gemaakt door de Mormonen, maar je kan ook op de site terecht van de mormonen:
http://www.familysearch.org/eng/default.asp
Ook de Rijksarchieven hebben een schat aan informatie, meer info vind je hier
http://arch.arch.be/index.php?lang=nl_BE
Soms kan het al heel nuttig zijn om gewoon in Google of een andere zoekrobot de te zoeken familienaam in te vullen..
Of probeer eens :
http://www.geneanet.org/
je vindt er een schat aan infoç
Maar het belangrijkste is hoe en waar je je info op slaat!!!!
Ik gebruik het programme:
PROGEN
Je kan je gevens hier opslaan en geeft je een grote mogelijkheid om je gegevens te ordenen en te sorteren.
Sla die gevens op in een GEDCOM bestand en je kan ze met iedereen delen of op internet plaatsen zodat jijzelf en anderen mee kunnen genieten van de opzoekings werken!!!
Veel succes!!!
Ik doe dat ook al jaren en wil even enkele bronnen weergeven waar je info kan vinden.
Eerst en vooral op je gemeente..; je moet dan wel een toelating hebben van de Rechtbank van eerste aanleg.
Sommige gemeenten hebben rollen met al de gegevens op microfilm destijds gemaakt door de Mormonen, maar je kan ook op de site terecht van de mormonen:
http://www.familysearch.org/eng/default.asp
Ook de Rijksarchieven hebben een schat aan informatie, meer info vind je hier
http://arch.arch.be/index.php?lang=nl_BE
Soms kan het al heel nuttig zijn om gewoon in Google of een andere zoekrobot de te zoeken familienaam in te vullen..
Of probeer eens :
http://www.geneanet.org/
je vindt er een schat aan infoç
Maar het belangrijkste is hoe en waar je je info op slaat!!!!
Ik gebruik het programme:
PROGEN
Je kan je gevens hier opslaan en geeft je een grote mogelijkheid om je gegevens te ordenen en te sorteren.
Sla die gevens op in een GEDCOM bestand en je kan ze met iedereen delen of op internet plaatsen zodat jijzelf en anderen mee kunnen genieten van de opzoekings werken!!!
Veel succes!!!
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...