Gedcom

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

oscaarramon
Lid geworden op: 01 feb 2005, 20:16
Locatie: Leuven

10 jul 2009, 15:07

Beste,

Wie kan mij wat uitleg geven over het gratis aanschaffen van een programma om gedcom gegevens op te vragen (en eventueel door te geven) ? Liefst eenvoudige uitleg, want ik ben leek in deze zaken.

Veel dank.
Kijk eerst naar het goede in anderen...

rvsteen
Lid geworden op: 23 sep 2003, 10:36
Locatie: Boechout

12 jul 2009, 09:48

Bij de stamboomprogrammas die ik ken kan je allemaal gedcoms importeren
Ga in dit forum naar Sticky Aldfaer en daat gaat je veel uitleg vinden
Succes

Robert

oscaarramon
Lid geworden op: 01 feb 2005, 20:16
Locatie: Leuven

12 jul 2009, 19:31

Beste Robert,

Dank voor je reactie en goede raad.
zal je raad zeker opvolgen.
Kijk eerst naar het goede in anderen...

Roots_47
Lid geworden op: 30 apr 2004, 19:26
Locatie: Hasselt

18 jul 2009, 20:00

Zoals rvsteen reeds antwoordde kan ieder fatsoenlijk genealogisch programma dat.

Maar je moet toch opletten, het werkt prima tussen dezelfde programma's tussen verschillende programma durft er al iets fout te lopen.
Dat komt omdat de Mormonen die deze standaard ontwikkelde ergens in de jaren negentig niet meer update omdat alles wat zei wilde erin zat.
Niet-mormonen hadden wel nog andere "gebeurtenissen" die ze wel wilden opnemen in hun stamboom en bijgevolg begon iedere ontwikkelaar van programma's eigen tags te maken voor gebeurtenissen zoals bvb samenwonen, scheidingen enz... en zo ontstonden er Gedcom-dialecten.
En hier beginnen de problemen, indien er in een Gedcom een onbekende tag staat weten sommige programma's niet wat hiermee aan te vangen en kan de info verloren gaan.
In een programma zoals bvb PG kan je de onbekende tags alsnog toewijzen aan iets wat het programma wel kent.

Conclusie een gedcom is een mooi ding, vooral als het tussen dezelfde programma's gaat en dan nog is een overdracht van gegevens via een backup, veiligheidscopie ,of hoe die dingen heten in de verschillende programma's, toch nog veel beter en veiliger.

Good luck!
Groetjes.


oscaarramon
Lid geworden op: 01 feb 2005, 20:16
Locatie: Leuven

19 jul 2009, 18:58

Dank u Roots_47.
Ondertussen heb ik Legacy gedownload. Het werkt.
Alleszins gedeeltelijk kan ik er gedcom bestanden mee importeren.
Ik heb ook getracht My Herity Family Tree Builder te downloaden.
Gedeeltelijk gelukt. Krijg de foutmelding : Dll-bestand PSAPI.DLL niet te vinden. Wat kan er mis zijn? Toch kan ik hier gedeeltelijke resultaten opvragen.
Kijk eerst naar het goede in anderen...

Roots_47
Lid geworden op: 30 apr 2004, 19:26
Locatie: Hasselt

20 jul 2009, 12:38

Ja Legacy ken ik ook, dwz ik Dl'de het ooit en speelde er wat mee, idem voor My heritage family Tree Builder.
Wat die foutmelding betreft zou het niet weten hier werkte dat toen prima.
Misschien eens opnieuw installeren.
Groetjes.


amy3
Lid geworden op: 26 feb 2006, 14:03
Locatie: Prov.Antwerpen

20 jul 2009, 17:16

My heritage family Tree Builder is tot 500 personen gratis,erboven moet je betalen.

Ik heb met het downloaden en het gebruiken nooit problemen gehad.

www.myheritage.nl/genealogie
Na morgen komt er weer een dag,mischien een betere ,mischien een slechtere ,wie zal het zeggen.