Gedcom

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

oscaarramon
Lid geworden op: 01 feb 2005, 20:16
Locatie: Leuven

10 jul 2009, 15:07

Beste,

Wie kan mij wat uitleg geven over het gratis aanschaffen van een programma om gedcom gegevens op te vragen (en eventueel door te geven) ? Liefst eenvoudige uitleg, want ik ben leek in deze zaken.

Veel dank.
Kijk eerst naar het goede in anderen...

rvsteen
Lid geworden op: 23 sep 2003, 10:36
Locatie: Boechout

12 jul 2009, 09:48

Bij de stamboomprogrammas die ik ken kan je allemaal gedcoms importeren
Ga in dit forum naar Sticky Aldfaer en daat gaat je veel uitleg vinden
Succes

Robert

oscaarramon
Lid geworden op: 01 feb 2005, 20:16
Locatie: Leuven

12 jul 2009, 19:31

Beste Robert,

Dank voor je reactie en goede raad.
zal je raad zeker opvolgen.
Kijk eerst naar het goede in anderen...

Roots_47
Lid geworden op: 30 apr 2004, 19:26
Locatie: Hasselt

18 jul 2009, 20:00

Zoals rvsteen reeds antwoordde kan ieder fatsoenlijk genealogisch programma dat.

Maar je moet toch opletten, het werkt prima tussen dezelfde programma's tussen verschillende programma durft er al iets fout te lopen.
Dat komt omdat de Mormonen die deze standaard ontwikkelde ergens in de jaren negentig niet meer update omdat alles wat zei wilde erin zat.
Niet-mormonen hadden wel nog andere "gebeurtenissen" die ze wel wilden opnemen in hun stamboom en bijgevolg begon iedere ontwikkelaar van programma's eigen tags te maken voor gebeurtenissen zoals bvb samenwonen, scheidingen enz... en zo ontstonden er Gedcom-dialecten.
En hier beginnen de problemen, indien er in een Gedcom een onbekende tag staat weten sommige programma's niet wat hiermee aan te vangen en kan de info verloren gaan.
In een programma zoals bvb PG kan je de onbekende tags alsnog toewijzen aan iets wat het programma wel kent.