programma

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

kamiel
Lid geworden op: 09 mei 2007, 18:45
Locatie: Wetteren

10 dec 2009, 16:26

ik ga starten met een stamboom van onze familie, heb reeds vele meerdere keren naar het rijksarchief geweest maar wil nu alles verwerken, kent er iemand Legacy en werkt dat goed of is aldfaer beter

mvg

kamiel
Lid geworden op: 09 mei 2007, 18:45
Locatie: Wetteren

17 dec 2009, 17:09

kent er niemand het programma legacy of werkt iedereen met het programma aldfaer, het verbaasd me dat er geen enkele reactie komt, ik wil met iets beginnen en daarom stel ik deze vraag

mvg

peet
Lid geworden op: 26 nov 2004, 22:18
Locatie: Turnhout

17 dec 2009, 17:49

Kamiel, heb zelf Legacy ooit eens getest. Is niet slecht, bovendien ook gratis maar nogal op de Amerikaanse markt gericht. Indien je voorouders vooral in België/Nederland hebben geleefd zou ik toch eerder kiezen voor Aldfaer, ook gratis en toch veel mogelijkheden en volgens mij daardoor het meest gekozen door beginners. Gebruik het sporadisch voor bepaalde rapporten of om gegevens te delen.
Zelf werk ik standaard met Pro Gen, maar dat is betalend en werkt bovendien grotendeels nog onder DOS en zou ik dus zelf niet aanraden aan beginners.

Succes met je nieuwe hobby :)

Peet

kamiel
Lid geworden op: 09 mei 2007, 18:45
Locatie: Wetteren

17 dec 2009, 19:24

bedankt voor je reactie

mvg

Sloeber4
Lid geworden op: 21 aug 2009, 21:31
Locatie: Booischot

13 jan 2010, 15:49

Hallo Kamiel, ikzelf heb Legacy 7. Is knap programma. Meestal werk ik met (engelstalige) FamilyTree (versie 2006). Ongeveer een 30-tal jaren terug ben ik met dit programma gestart (met vroegere versies uiteraard).
Daar ik soms beknopte cursussen geef over genealogy heb ik ook het programma "Stamboom 4" aangeschaft. Dit is Nederlandstalig en werkt perfect. Ook veel mogelijkheden van rapporten uitprinten. Natuurlijk kunnen hier ook foto's bij ingevoegd worden. Prijs ongeveer 20 euro. Een aanrader als ge in het Nederlands wil werken. In al deze programma's kunnen data ingevoerd worden via een gedcom-file. Dit programma is van de firma Mindscape.
Veel succes met je opzoekingen.
Fotografie & muziek: een gans leven lang