waar kan ik een link vinden

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

elsatje
Lid geworden op: 28 apr 2003, 22:38
Locatie: Brussel

09 feb 2010, 18:22

Ik heb in de doopregisters van de gemeente Jette zes personen gevonden met de naam ADRIAENSSENS. Daar de doopregisters maar gaan van 1587 tot 1796 kan ik daar geen verdere verwanten vinden om eventueel te koppelen.
Kan er mij iemand op weg helpen waar ik eventueel iets zou kunnen vinden die de zes personen zou kunnen linken aan de oudste Adriaenssens uit mijn stamboom die geboren is in 1863.
Ik heb hoop dat het hier over voorvaderen gaat want al de Adriaensses uit mijn stamboom komen uit Jette.
Met dankbare groetjes voor een mogelijk antwoord.
Heel veel liefde, heel veel vriendschap en een kusje voor de pijn, is voor alle zieke mensen nog steeds het beste medicijn.

alexgeeringhs
Lid geworden op: 18 apr 2009, 20:39

14 feb 2010, 20:28

beste
het gemakkelijkste wat je kan doen is de geboorteakte of de huwelijksakte van jou oudste persoon opzoeken in de registers vd burgerlijke stand
daar op de geboorteakte of huwelijksakte vind je de namen vd ouders,daarna zoek je de huwelijksakte vd ouders enzoverder en dan kom je vanzelf bij de personen terecht die je in de parochieregisters hebt gevonden (als ze effectief familie zijn)
de moeilijkste periode zal de franse tijd zijn vanaf 1796 tem 1806
blijf zoeken en geef niet te snel op (normaal is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen)
succes
groetjes alex

elsatje
Lid geworden op: 28 apr 2003, 22:38
Locatie: Brussel

14 feb 2010, 21:09

Bedankt Alex,

Ik zal proberen verder te geraken en ga zoeken gebruikmakend van je goede raad.

Elsatje
Heel veel liefde, heel veel vriendschap en een kusje voor de pijn, is voor alle zieke mensen nog steeds het beste medicijn.