BEGINNELING

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

userkaf
Lid geworden op: 14 mar 2006, 16:52
Locatie: brecht

03 mei 2010, 18:28

Ik heb gegevens van mijn afstamming tot mijn overgrootouders. Via Geneanet kom ik niet verder. Hoe en waar kan ik verdere opzoekingen doen.
Wie helpt mij hiermede. Ben een dummy op dit gebied.
Bedankt
gratis aquarium

peet
Lid geworden op: 26 nov 2004, 22:18
Locatie: Turnhout

03 mei 2010, 18:57

Zou natuurlijk al wat helpen mocht je de namen en plaatsen vermelden waar je overgrootouders van afkomstig zijn.

Voor het Noorden van de provincie Antwerpen (ook Brecht en omgeving) en het zuiden van Noord-Brabant en Zeeland bestaat ook een Genea Forum op volgende link : http://www.geneaforum.org/phpbb3_nk/

Wil je er een vraag stellen dan dien je er wel eerst gratis te laten registreren.

Zelf heb ik ook voorouders (Geens) uit de regio van Brecht.

Succes met je stamboom
Hubert Goetschalckx

userkaf
Lid geworden op: 14 mar 2006, 16:52
Locatie: brecht

04 mei 2010, 18:37

OK hier gaan we dan :
mijn naam : Camus
moeder : Abts
grootvader (via moeder ) : Van Cauter
groetjes
gratis aquarium

inni
Lid geworden op: 30 jul 2007, 11:39

06 mei 2010, 08:03

Doe eens navraag bij de plaatselijke heemkundige kring (of één in de buurt) vaak hebben zij wel één of andere werkgroep die zich bezig houd met familiekunde.

Of je gaat in 't gemeentearchief op zoek naar de overlijdens en/of huwelijksakten van je voorouders, daarin vind je weer namen, geboorte en/of overlijdens data waarmee je dan weer verder terug in de tijd kan.

Hoe 't tegenwoordig zit met 't eventueel aanvragen van toelating om 't archief te raadplegen weet ik niet (hier ligt alles al vele jaren stil). Daarover kan je op de dienst bevolking van de gemeente of stad navraag doen.

Veel plezier en veel succes! (maaaar, éénmaal gebeten door 't virus...........tja :D :wink: )

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

06 mei 2010, 16:38

Misschien is volgende site iets voor u (indien uw voorouders uit Brecht komen)


www.brechtonline.com/Museum/koninklijk% ... dkring.htm

grt
dj

lodewijk1302
Lid geworden op: 15 apr 2006, 16:40
Locatie: Wilrijk

09 mei 2010, 23:18

Beste mensen,

Voor de juiste data gaan we toch uit van akten.
Dus zoeken we alle akten van geboorte, huwelijk en overlijden van onze voorouders en aanverwanten als dit ons ook interesseert (broers, zussen, neven, nichten, enz). Ook verzamelen we bidprentjes, doodsbrieven, enz. om datums te hebben voor verdere opzoeking.
Wat te vinden is op het net word toch best gecontroleerd aan de hand van de akten. Zo bouwen we een archief op voor de invulling van een programma op onze pc.
Dat verondersteld natuurlijk bezoeken aan Burgerlijke stand van meerdere gemeenten en aan archieven zoals het Rijksarchief, Felixarchief, VVF, enz.
Alles eens even van het net plukken is er niet bij voor ernstig werk.

Met vriendelijke groet
Lodewijk

http://blog.seniorennet.be/lodewijk1945/