Aldfaer en Feneanet

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Emmanuel
Lid geworden op: 23 apr 2004, 11:37

04 jun 2010, 09:24

Men kan zijn stamboom nu op Généanet plaatsen maar met Gedcom.
Mijn stamboom werd opgemaakt met Aldfaer. Hoe kan ik die Aldfaer versie nu converteren naar een Gedcom versie? Kan mij iemand een woordje uitleg geven? Dank bij voorbaat.

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

04 jun 2010, 14:44

Hallo,

Indien je alle gegevens wilt delen
Open ALdfaer
ga naar Bestand en klik op Exporteren Gedcom vul daar " c:\temp\genea " in en klik op export. die c:\temp is om het later snel terug te vinden. zorg er wel voor dat de dir temp reeds op u c schijf staat andres eerst aanmaken.

Nu kan je starten met het te importeren bij geneanet

groeten
Jean-Pierre // Schoten
bezoek ook eens de webpagina v/d mailgroep-genealogie op http://genealogiegroep.seniorennet.be
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

Emmanuel
Lid geworden op: 23 apr 2004, 11:37

04 jun 2010, 20:06

Als ik in mijn Aldfaer tik op Exporteer Gedcom dan krijg ik een venster met

Gedcom bestand

Gedcom export


Instellingen Export Annuleren

Als ik iets invul in Gedcom bestand dan kan ik niets meer invullen in Gedcom export. Tik ik dus onderaan Export dan krijg ik bij Gedcom export het woordje gereed maar klaarblijkeleijk heb ik dan geen Gedcom bestand.
Vermoedelijk doe ik iets mis.

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

05 jun 2010, 08:25

Hallo,

Dan probeer jij de gedcom -file weg te schrijven naar een map die er niet is .
Je kan alleen iets invullen in de balk gedcombestand de regel daaronder ( gedcom export ) deze word groen als het bestand bezig is een gedcom file aan te maken .

dus maak eerst een nieuwe directorie aan ( bv temp ) en probeer dan nog eens.

groeten
Jean-Pierre // Schoten
bezoek ook eens de webpagina v/d mailgroep-genealogie op http://genealogiegroep.seniorennet.be
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????