hoe kan ik mijn stamboom online plaatsen

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

beckxjg
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:24
Locatie: brunssum

26 jan 2014, 11:33

beste mensen,

wie heeft ervaring met het maken van een eigen website of blog om daar de eigen Stamboom gegevens te presenteren on line t.b.v. van iedereen.

graag wil ik jullie ervaring delen .

wie een eigen website online heeft kan me die link doorgeven zodat ik deze eens kan bekijken.

met vriendelijke groeten

jeanette beckx nederland
ben continue bezig met stamboom BECKX

tosca1000
Lid geworden op: 15 okt 2010, 13:54
Locatie: knesselare

30 jan 2014, 12:13

geachte,

ik ben momenteel bezig met het opbouwen van een site met het programma The Next Generation.
Vanuit het programma Legacy heb ik een ged-com van +/- 160.000 personen aangemaakt en het inladen in TNG ging zonder problemen. Nu heb ik enkel en alleen nog wat problemen om de meer dan 1.000 foto's te linken aan de juiste persoon, maar dit zal wel in orde komen.
Heel veel Nederlandse en Belgische personen hebben hun site opgemaakt met dit programma. En 1 van die mensen is echt bereid om zoveel mogelijk hulp te bieden.
Ten alle tijd kan je ook terecht bij de programma maker himself. Het is wel een amerikaans programma maar de site zelf kan je opbouwen in heel veel verschillende talen.
Voorbeelden van sites kan je vinden op het internet, je moet eens googelen : site opgebouwd met the Next Generation. Dan vind je heel veel voorbeelden. Wanneer je op de site gaat van TNG, kan je daar ook heel veel linken vinden naar stambomen opgebouwd met dit programma. Er zitten echt een paar heel goeie tussen, de enige die mij nu te binnen schiet is www.kloosterman.be
Moet ik eens vragen aan mijn nederlandse contactpersoon of ik zijn mailadres mag doorgeven aan u?

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

31 jan 2014, 12:06

jeanette, je kan je gegevens op een eigen website plaatsen, maar dan moet je eerst een domeinnaam huren (tenzij je nog ergens één gratis kan vinden). Een gratis plaats is op geneanet, waar reeds duizende stambomen staan. Eens je er een beetje mee gewertk heb kan je je weg er wel in vinden. Het enige dat je daar moet doen is een GEDcom bestand opladen van je gegevens. Zelf heb ik mijn stamboom daar staan, maar ik heb ook een eigen website namelijk www.scevenels.be. Maar eigenlijk alles wat op mijn eigen site staat kan je ook op geneanet.
mvg LucS
misschien familie kijk eens op mijn website 'www.scevenels.be'

joantosa
Lid geworden op: 14 apr 2006, 17:14
Locatie: torhout

24 mar 2014, 17:47

Gewoon gaan naar geneanet en u kunt alles zonder problemen plaatsen.Ik heb daar ook mijn volledige kwartiertstaat staan