Aldfaer is niet te openen ?

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

butterflys
Lid geworden op: 23 dec 2004, 13:56
Locatie: Gent

10 apr 2014, 09:16

Ik heb een stamboom gemaakt met Aldfaer en deze opgeslagen op de pc.
Wanneer ik nu (om een aanvulling te doen) via bureaublad op het aldfaer
baasje klik wordt het programma niet geopend. Ik krijg gewoon een grijze pagina te zien waarop enkel - Bestand - Tonen - Extra - Venster en Help zwart zijn aangeduid (de rest is licht grijz). De stamboom werd ook op een stick opgeslagen en eveneens op een DVD+RW , en ook deze geven hetzelfde blanco venster. Het gemaakte parenteel ( om stamboom af te kunnen drukken) is wel te openen, doch daar kan men geen aanpassingen invoeren.
Weet iemand hoe dit is op te lossen ?

Gastonneke
Lid geworden op: 03 jul 2013, 22:06

10 apr 2014, 21:15

Dan heeft u waarschijnlijk Aldfaer afgesloten met de opdracht "Sluiten".
Als u op deze manier afsluit dan start het programma de volgende keer leeg op en moet u de juiste locatie van de bestanden opgeven.

Om dit te vermijden moet u Aldfaer afsluiten met de opdracht "Afsluiten" dan start het programma de volgende keer op met de laatst afgesloten stamboom.

Oplossing:
Stop de juiste gegevensdragers (stick, CD of DVD) in de PC.
Start Aldfaer op.
Als het grijze scherm verschijnt klik op "Bestand" daarna op "Zoek Alfaer bestanden" en geef aan waar te zoeken.
Het programma gaat nu op zoek naar alle Alfdaer bestanden, dit kan een tijdje duren.

Als "Zoeken voltooid" verschijnt geeft u aan welke stamboom moet geopend worden.

Veel succes.

Gastonneke
Lid geworden op: 03 jul 2013, 22:06

10 apr 2014, 21:29

Probeer ook het eens het volgende:

Klik op het pijltje naast het gele icoontje van open map, kies uit de lijst de bedoelde stamboom.
De juiste gegevensdragers moeten zich wel in de PC bevinden.

Het icoontje zit onder het woord "Bestand".

Succes.

butterflys
Lid geworden op: 23 dec 2004, 13:56
Locatie: Gent

11 apr 2014, 12:37

Gastonneke bedankt voor uw antwoord. Ik zal dit onthouden voor later. Ik had gelukkig mijn stamboom afgedrukt, en ben al begonnen alles opnieuw in te voeren.
HPE-010be - 64bit - windows7 - intel(R)core(TM)i5 CPU - 2.67GHZ

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

12 apr 2014, 13:25

Indien je niet meer juist weet waar je, je gegevens hebt opgeslagen kun je deze simpel terug vinden door op " Bestand " te klikken en daar te kiezen voor " Zoek Aldfaer bestanden " bij " Aldfaer programma's mag je het V-ke weghalen en dan op de knop zoeken te klikken .
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????