ALDFAER - plaats hier al uw vragen en reacties aub

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

25 mar 2006, 14:30

Hoy ik ben Luc en sinds vandaag heb ik een plaatsje op dit forum. Sinds ongeveer 1 jaar gebruik ik Aldfaer.
Mijn stamboom onderzoek is ondertussen redelijk uitgebreid met afstammelingen, doch ik heb ook een zee van informatie over personen welke mogelijks in een later stadium toch nog in de stamboom kunnen terecht komen. Deze zijn door mij ook reeds opgenomen in het programma, doch hebben allen dezelfde code gekregen.
In het mogelijk om deze personen met een enkele handeling te verwijderen uit het bestand?
Gast

25 mar 2006, 16:30

@LucS,

Allemaal verwijderen..? Zou je dat wel doen?

Ik gebruik Pro-Gen. Ook ik neem de gegevens van alle naamgenoten en gezinnen op die ik (nog) niet kan koppelen.

Daartoe maakte ik een aantal stamvaders aan:

Stamvader-1750
 |_ losse personen geboren tussen 1770...1819
 |_ Stamvader-1800
      |_ losse personen geboren tussen 1820...1869
      |_ Stamvader-1850

Zo'n lijst kun je eindeloos lang maken. Het voordeel is dat je alle niet-gekoppelde personen wel in je bestand hebt zitten voor het geval je op een gegeven moment wél een koppeling tot stand kunt brengen.

Kobbe
Afbeelding
 
Laatst gewijzigd door Gast op 05 jun 2006, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

25 mar 2006, 18:09

Bedankt Kobe, is inderdaad een goede hint. Doch in feite wil ik hier iets anders mee bekomen. Ik heb op mijn website (www.scevenels.be) ook een pagina ruimere familiekring opgenomen. Ik maak eerst van de databank een Gedcom bestand en voeg dit dan in een nieuwe stamboom in. (De originele databank blijft volledig en daar ga ik zeker jou tip op toepassen) Vervolgens verwijder ik dan uit de nieuwe databank de gegevens van de personen die nog niet geplaatst zijn en kan dan de resterende personen publiceren.

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

30 mar 2006, 14:58

Het vervelende van een Gedcom vanuit Aldfaer is dat alle linken naar getuigen verbroken zijn...

Peters, meters, huwelijksgetuigen enz... enz... staan dan allemaal als ongelinkte personen - en het is vaak juist via deze "getuigen" dat onderlinge persoonsrelaties of naamkeuzes hun verklaring vinden.

Bestaat er binnen Aldfaer (of via een omweg) een mogelijkheid om dat euvel te verhelpen?

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

31 mar 2006, 10:19

Op de site van Aldfaer kan je diverse rapporten downloaden, waaronder GedcomV1_7. Als je dan het tekstdocument opendoet kan je het volgende lezen.
./..... Doel van het rapport is een GEDCOM exportbestand te maken op basis van een dialoog met de gebruiker.......
.....Een volgende vraag is of er een export is met of zonder getuigen. Deze getuigen worden met hun gegevens meegenomen en bij de desbetreffende persoon als Feit opgevoerd omdat Aldfaer het inlezen van een getuige niet ondersteunt. De getuige wordt in Aldfaer in een notitie geplaatst, waardoor het lastig is te corrigeren naar de getuigenrelatie....../.
Momenteel geef ik de getuige zelf in in de database en vermeld dan in de code 'Getuige' en op de persoongegevens de vermelding getuige bij doop van ...dd..... Als er nu een gedcom bestand gemaakt wordt kan je deze gegevens terug zetten zonder te moeten zoeken.
Sorry, ben ook nog op zoek....misschien dat de ene of andere goede ziel dat in de toekomst wel zal kunnen maken voor het programma.

mvg Luc

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

31 mar 2006, 17:02

Op de site van Aldfaer kan je diverse rapporten downloaden
Ja, intussen is daar iets te vinden... maar voor 21 maart zat daar niet veel soeps!
Dank u, Luc.

Homerus19
Lid geworden op: 17 mar 2006, 09:29
Locatie: Heist-aan zee

09 apr 2006, 09:29

Hallo,
Ik werk met ALDFAËR, eerst mijn stamboom, en toen een tweede van mijn vrouw,.
In het begin ging alles goed: wanneer ik Aldfaër aanklikte kreeg ik de keus te werken aan de ene of de andere stamboom.
Toen opeens kreeg ik nog enkel de eerste stamboom geopend alhoewel de tweede nog op zijn plaats zat in mijn doc.
Van alles geprobeerd en..wat heb ik nu misdaan, nu krijg ik de eerste ook al niet meer geopend in Aldfaër. hij zit wel goed op zijn plaats in mijn doc.
Het probleem hoe krijg ik beide stambomen terug onder in het bestand ALDFAËR??

Homerus 19
je sais que je ne sais rien

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

09 apr 2006, 10:11

Probeer eens in het Aldfaer programma via 'bestand' - 'zoek aldfaer bestand' de stamboom terug te vinden
Laatst gewijzigd door LucS op 09 apr 2006, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

nikos
Lid geworden op: 06 mei 2006, 17:57

06 mei 2006, 18:03

Goedenavond,
weer eens een probleempje. ik heb een volledige familei ingevuld maar als ik dan op uitprinten druk komen er GEEN beroepen bij elk persoon te staan. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

07 mei 2006, 23:37

Staat "beroep" wel aangevinkt? (Bestand => instellingen => tabblad presentatie => tekstoverzicht)

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

14 mei 2006, 11:51

Ik wil een Gedcom maken voor Geneanet
Welke is de beste keuze:
ANSI / ANSEL / ASCII ?

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

30 mei 2006, 20:40

Luus schreef:Het vervelende van een Gedcom vanuit Aldfaer is dat alle linken naar getuigen verbroken zijn...

Peters, meters, huwelijksgetuigen enz... enz... staan dan allemaal als ongelinkte personen - en het is vaak juist via deze "getuigen" dat onderlinge persoonsrelaties of naamkeuzes hun verklaring vinden.

Bestaat er binnen Aldfaer (of via een omweg) een mogelijkheid om dat euvel te verhelpen?
Luus ik kom even terug op je vraag van toen. Vanmorgen heb ik de nieuwe versie Aldfaer 3.4.1 gedownload en nu worden deze wel ondersteund, 't is maar dat ge het weet.
Groetjes LucS

pandoer
Lid geworden op: 16 dec 2003, 17:44
Locatie: Afrit 18

14 aug 2006, 14:52

Hallo genealogers aller landen! Ik heb mezelf met Aldfaër een stamboom in mekaar geknutseld met zo ongeveer alles erop en eraan. Wegens gebrek aan een website kan ik hem echter niet publiceren. Toch wil ik hem delen met familie en kennissen. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat aan boord moet leggen. De stamboom op cd-rom branden, samen met het materiaal misschien??? Zou dat werken??
Alvast bedankt voor jullie wijze raad.
't Kan verkeren zei Bredero.

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

15 aug 2006, 09:46

Hallo,

Je kan dit best doen met de sjabloon " Maak Aldfaer CD " te vinden op de website van aldfaer.
http://www.aldfaer.nl/pafiledb/index.php?act=view&id=18

Jean-Pierre // Schoten
http://www.heymans.tk
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

lili marleen
Lid geworden op: 11 jun 2006, 21:53
Locatie: ninove

11 jun 2007, 11:23

hallo, onlangs begon ik met de stambomen van de familie, maar zette die in verschillende bestanden. Nu zou ik echter deze bestanden willen samenvoegen tot één groot bestand. (sommige familieleden komen in beide stambomen voor, en moeten steeds herhaald worden) Hoe kan ik deze bestanden samenvoegen?
groetjes, lili
zoek legervrienden van echtgenoot : Servranckx André, via uw site. van nov. 68-jaar 69 in Arolsen, Duitsland