ALDFAER - plaats hier al uw vragen en reacties aub

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

11 jun 2007, 17:12

Hallo,

Samenvoegen van verschillende stambomen is mogelijk.
Maar bij Aldfaer verlies je daarbij gegevens en samenvoegen is enkel mogelijk via gedcom.
Wat je zeker al kwijt ben zijn de gegevens van je getuigen, Daar er daarvoor nog geen gedcom standaard is voorzien zoals aldfaer de gegevens van getuigen verwerkt bij andere programma's hebt je dit weer niet .

Maak eerst van al je stambomen een gedcom file
Maak daarna een nieuwe stamboom aan en importeer daar dan al je gedcom file's,.
Misschien beter dat je eerst eens uitest met 2 bestanden voordat je ze allemaal samenvoegd.

Jean-Pierre // Schoten
http://users.pandora.be/jean-pierre.heymans/
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

dobeke
Lid geworden op: 02 feb 2005, 14:08
Locatie: heist op den berg

09 aug 2007, 19:40

Paniek !!! Hartkloppingen !!! Stress !!! Nagelbijten !!!

Vanmiddag wilde ik nog wat aan mijn Aldfaer-gegevens knutselen en toen ik op het icoontje klikte kreeg ik volgende mededeling :

Systeem-DLL-bestand user 32.dll is verplaatst in het geheugen . De toepassing zal niet goed werken . De verplaatsing was nodig omdat DLL-bestand C:\WINDOWS\system 32\HHCTRL.OCX een adresbereik in beslag nam dat was gereserveerd voor systeem-DLL-bestanden van Windows . Neem contact op met de leverancier van het DLL-bestand voor een nieuwe versie .

Van alles geprobeerd , zelfs de nieuwste versie van Aldfaer binnengehaald , systeemherstel, schijfopruiming en defragmentatie , zonder resultaat . Ik ben echter niet zo'n held met de PC dus daarom deze wanhopige oproep om advies .

Indien er mij iemand in eenvoudige termen zou kunnen uitleggen wat ik moet doen of zeker niet mag doen om mijn Aldfaer-gegevens en bestanden terug op het scherm te krijgen , ik zou hem of haar voor eeuwig en drie dagen dankbaar zijn .
Wat je zelf doet , doe je meestal beter !
Gast

09 aug 2007, 20:15

[...]
Laatst gewijzigd door Gast op 17 nov 2007, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

dobeke
Lid geworden op: 02 feb 2005, 14:08
Locatie: heist op den berg

10 aug 2007, 11:49

Hey Kobbe ,

tamelijk stom van mij om niet naar de webpagina van Aldfaer zelf te gaan kijken natuurlijk en het is zo voor de hand liggend .
In elk geval bedankt , bedankt , bedankt voor de tip , en ja hoor , het wonder is geschied , ik heb al mijn gegevens terug . :D :D :D
Wat je zelf doet , doe je meestal beter !

suske wiet
Lid geworden op: 31 mei 2007, 15:32
Locatie: Dilbeek

23 aug 2007, 16:46

Hello , ik had graag een veiligheidskopei van mijn Aldfaer-stamboom op C.D.-rom gezet , maar als aldfaer vraagt of ik er één wil en ik klik op ja slaat hij dat automatisch ergens op in mijn p.c. , weet niet waar , bestaat er dan geen mogelijkheid om dit op te slaan op een C.D.-rom ? Ik heb geen internet thuis ( ik doe dit in de bib.) , ik heb thuis een penthium 2 p.c. met windows '98 ( tweede editie ) .
Bedankt op voorhand voor de hulp !
De Ridder Francis .

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

12 sep 2007, 23:30

Hallo,

Indien je Aldfaer standaard heb geinstaleerd staan je veiligheidskopie in volgende map
c:\Programma files\Aldfaer\veiligheidskopie
Indien niet standaard kan je dit zelf opzoeken
openen Aldfaer
open een stamboom
kies in bestand --> instellingen
kies hier tabblad Bestanden
Op de onderste regel staat waar de map zich juist bevind.

Jean-Pierre // Schoten
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

xines
Lid geworden op: 08 dec 2005, 10:02
Locatie: Gent

04 okt 2007, 15:25

[size=18][/size] Hallo, wie kan er me de juiste link geven naar Aldfaer. Geraak er aan geen kanten op. Dank bij voorbaat, Inès.

rvsteen
Lid geworden op: 23 sep 2003, 10:36
Locatie: Boechout

04 okt 2007, 17:57


Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

13 okt 2007, 21:43

Goeie avond,

toen ik Aldfaer daarnet opstartte kreeg ik de volgende melding :
"Systeem DLL-bestand user 32.dll is verplaatst in het geheugen.
De toepassing zal niet goed werken.
De verplaatsing was nodig omdat DLL-bestand C:\WINDOWS\systeem32\HHCTRL.OCX een adresbereik in beslag nam dat was gereserveerd voor systeem DLL-bestanden van Windows.
Neem contact op met de leverancier van het DLL-bestand voor en nieuwe versie."

Wat moet iik nu doen ?
Hoe los ik dat op ?

Dank bij voorbaat voor alle moegelijke hulp.
Groetjes,
Hugo.
Gast

13 okt 2007, 22:08

Huga,

Dus: nogal eneige tijd NIET met genealogie bezig geweest! :wink:

Rol eens een paar berichtjes naar boven. :twisted:
Daar staat exact dezelfde vraag. Met een antwoord!
Laatst gewijzigd door Gast op 17 nov 2007, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

13 okt 2007, 22:51

Als ik de link naar Aldfaer zag staan herinner ik mij dat ik dat al eerder had voorgehad.
Maar ik heb een nieuwe laptop en heb vandaag Aldfaer geïnstalleerd en ben voor updates van windows enz... op het web geweest.
De updates zijn intussen geînstalleerd en daarom kreeg ik de vermelding i.v.m. dat DLL-bestand.
Niet meer teruggedacht aan het probleem van augustus en ik vroeg me af : wat heb ik verkeerd gedaan ?
Een beetje gepanikeerd zonder nadenken dus.
Groetjes,
Hugo

edpfr
Lid geworden op: 17 jan 2007, 14:16
Locatie: Brugge

07 nov 2007, 16:07

Ik probeer het programma "gedcompare van Aldfaer te gebruiken. Steeds heb na enkele minuten een foutmelding. Doe ik iets verkeerd?

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

13 nov 2007, 11:38

Goeiedag Iedereen,

als ik in Aldfaer, in het tabblad feiten, een nieuw adres intik terwijl er al een ander adres vermeld staat, dan komt het laatste achter al de vorige te staan.
Kan ik die in chronologische volgorde zetten, zonder ze eerst te moeten verwijderen en dan opnieuw intikken ?

Groetjes,
Hugo

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

06 dec 2007, 23:38

Je zou die vraag kunnen stellen op het Aldfaerforum
http://www.aldfaer.net/website/00000097 ... /index.php
Blijkbaar weten wij ook geen raad daarmee.
Eerst wel (gratis) registreren!

LucS
Lid geworden op: 25 mar 2006, 14:11
Locatie: Vorselaar

08 dec 2007, 09:41

Hugo, ik dacht dat indien je een begin datum invult komen deze wel in de cronologische volgorde te staan
groeten LucS
misschien familie kijk eens op mijn website 'www.scevenels.be'