Familienaam CLAUW

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Godveerdegem
Lid geworden op: 01 okt 2007, 21:09
Locatie: Zottegem

01 okt 2007, 21:40

Ik zoek reeds jaren alles wat te maken heeft met de familienaam "CLAUW".
De oudste tot nu toe gevonden stamvader is gehuwd in Klerken (circa 1690), een gemeente die nu deel uitmaakt van Houthulst, nabij Diksmuide.
Ik vind via internet nog "Clauw's", bv. in Amerika, reeds van voor 1660. Uitgeweken Nederlanders die daar mede de stad "Nieuw Amsterdam", nu New York, hebben gesticht. Ik slaag er echter niet in mijn "Clauwke's" te verbinden deze "nieuwe Amerikanen" te maken. Zeer zeker is dit te wijten aan het feit dat van de parochie Klerken twee belangrijke parochieregisters verdwenen zijn (zeker de eerste WO heeft in de regio Diksmuide veel archiefmateriaal vernietigd).
Mocht iemand gegevens hebben over deze familienaam dan is dit uiteraard altijd welkom.
Bovendien kan ik u in ruil eventueel helpen : ik ben namelijk lid van het bestuur van het VVF-Oostende, en hou elke maand de zaal open voor bezoekers. Indien mogelijk zou ik daar dan iets voor u kunnen opzoeken.
Ik beschik zelf ook over veel dokumentatie van Klerken en Houthulst (O.A. veel parochieregisters van nà 1796)
U kan mij ook altijd persoonlijk mailen

peet
Lid geworden op: 26 nov 2004, 22:18
Locatie: Turnhout

02 okt 2007, 10:42

Beste, je spreekt over uitgeweken Nederlanders.
Voor Nederland is er al veel op te zoeken via internet, heb eens gekeken op volgende sites.
www.bhic.nl (Noord-Brabant) : 29 Clauw'kes °1655-1918 maar nog meer te vinden met naamvarianten als Claeuw, Clauwen, Clouws
www.zeeuwengezocht.nl/SISIS.DLL/criteria?lang=N (Zeelan): 17 Clauw'kes °1702-7013.

Ook hier verschillende naamvarianten. Best ook eens zoeken met jokers als *(verschillende tekens), ?(1 teken), !(achter de naam= klinkt als) :idea:

De naam kwam blijkbaar al in het begin van de 17de eeuw in Nederland voor. Misschien ligt daar de oorsprong of zijn er gewoon verschillende takken.

Succes,
mvg,
Peet

moessake
Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:57
Locatie: laakdal

14 jan 2008, 16:59

beste clauw mijn moeder heet clauw maria geb in westerlo geh met ropers ernest wij zijn kermisreizigers mijn grootvader clauw jozeph heeft ook kermissen en markten gedaan ze hebben family ontdekt in rusland heeft u hier iets aan

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

10 mar 2008, 20:35

Dag Roger,

Van Marcel van de VVF :lol:

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

13 apr 2008, 15:45

godveerdekem .......ze noemde ons thuis de clauw die boerderij is classeert is in d ebuurt van montzen was van onze famillie .... ga ens da zien je kunt infos vinden op gemeentehuis in montzen prov luik
anne

moessake
Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:57
Locatie: laakdal

13 apr 2008, 16:39

hallo anne, ik heb je berichtje ontvangen , wie bent u ik ben een dochter van maria clauw mijn grootvader heet joseph clauw , ik weet niets van een boerderij ik weet helemaal niets , ik zal eens naar luik gaan kijken , mischien kom ik daar iets te weten spreekt u frans of vlaams.beste groeten en bedankt elisa ropers
ik ben geintreseerd waar mijn family vandaan komt wij zijn kermisreizigers en weten niets van onze voorouders omdat ze verspreid zijn over zoveel landen

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

20 apr 2008, 21:51

NEE IS PROVINCIE LUIK HET DORPIS HINDEL JUST ACHTER DE VOERSTREEK VAN NEDERLAND UIT IS HET VIA VAALS HET IS AMPER TIEN MIN VAN NEDERLAND DE BOERDERIJNOEMDE DE CLAUW IK HEB NOOIT GEWETEN WARROM EN ALS JE OPINFOS GAAT MOET JE NAAR MONTZEN GAAN NIET LUIK GROETJES ANNE
anne