Archief Namen

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Voetje
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:07
Locatie: Mechelen

12 feb 2008, 19:14

Hallo,

komt er iemand soms in het archief van Namen?
Mijn bet-overgrootouders zijn in Jemelle geboren, maar hebben geen echt frans klinkende naam (Immers & De Bruycker).

Ik denk dat als ik een generatie hoger zit, ik misschien terug wat dichter bij huis op zoek kan :D

Daar mijn Frans niet zo best is :oops: en Namen niet echt bij de deur ligt, zou ik willen vragen, indien iemand hier daar soms komt, om voor mij de ouders van dit koppel op te zoeken.

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :lol:

Groetjes!
Diane
On the keyboard of live, always
keep one finger on the Escape key :-)

rvsteen
Lid geworden op: 23 sep 2003, 10:36
Locatie: Boechout

13 feb 2008, 08:36

Op geneanet.org vond ik bij Gebruikersnaam : dianevoet
Mijn naam : Diane Voet de volgende gegevens
Nog veel zoekgenot
Robert Van Steen


afstammelingen van G. Immers

Tot de 4de generatie.

G. Immers.
Gehuwd met M. Dupair, en hun kinderen:

Guillaume Jean Baptiste Jacques, geboren op 19 juli 1851, Jemelle, gestorven, Schaarbeek?, 1879: Machinist.
Gehuwd met Anna De Bruycker, geboren op 15 juli 1851, Jemelle, gestorven, Mechelen?, Huisvrouw, en hun kinderen:
Henri Théodore, geboren op 16 maart 1879, Jemelle, gestorven circa 1962, Mechelen (leeftijd bij overlijden: mogelijkerwijze 83 jaar oud), 1909: Herbergier 'De Ster' (Bij den Brusseleer) 1930: Loodgieter 1934: Werktuigkundige.
Gehuwd met Philomène Stevens, geboren op 1 september 1880, Laken, gestorven circa 1966, Mechelen (leeftijd bij overlijden: mogelijkerwijze 86 jaar oud), Herbergierster, en hun kinderen:
Sofie, geboren op 29 november 1902, Laken, gestorven op 28 december 1988, Bonheiden (leeftijd bij overlijden: 86 jaar oud), Bankbeambte.
Gehuwd op 20 juli 1929, Mechelen, met Frans Van Craen, geboren op 9 juni 1903, Mechelen, gestorven op 15 februari 1971, Mechelen (leeftijd bij overlijden: 67 jaar oud), Meubelmakersgast, en hun kinderen:
x x.
Anna Laurentina, geboren op 11 januari 1905, Laken, gestorven op 13 mei 1999, Mechelen (leeftijd bij overlijden: 94 jaar oud), Naaister, kokkin.
Gehuwd op 2 april 1932, Mechelen, met Willem Op debeeck, geboren op 11 februari 1906, Mechelen, gestorven op 29 oktober 1975, Mechelen (leeftijd bij overlijden: 69 jaar oud), 1934: Autobestuurder, en hun kinderen:
x x.
x x.
Frans Maarten, geboren op 18 november 1881, Elsene, gestorven, "Stoker aan den ijzeren weg".
Gehuwd met x x.
Gehuwd op 10 mei 1919, Laken, met Philomena Louise Van den Bussche, geboren op 30 april 1896, Dendermonde, en hun kinderen:
x x.
Elisa Philippina, geboren op 5 juni 1883, Elsene, gestorven, Kleermaakster.
Gehuwd op 25 april 1908, Mechelen, met Pieter-Jozef De Jonghe.
Jan Baptist Victor, geboren op 28 september 1885, Schaarbeek, gestorven, Stoker / Handwerker aan den ijzeren weg / Meestergast oliefabriek.
Gehuwd op 30 maart 1921, Niel, met Barbara Anna Van Praet.

Voetje
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:07
Locatie: Mechelen

13 feb 2008, 08:56

Hallo Robert,

heel erg bedankt voor het opzoekwerk. Het zijn dus idd Guillaume JBJ Immers en Anne De Bruycker.
dianevoet is mijn gebruikersnaam op geneanet :lol:

Deze zijn dus geboren in Jemelle, dat kon ik lezen op de geboorteakte van mijn overgrootvader Henri Théodore Immers, ook geboren in Jemelle dus. Deze had ik al (in mijn beste Frans) aangevraagd via mail. Maar voor verdere opzoekingen zal ik denk ik best naar het archief ginds trekken. Ik denk echter dat zij oorspronkelijk niet van ginder waren. Guillaume en Henri werkten beiden voor de spoorwegen. Misschien Guillaumes vader ook en is hij zo ginds verzeild geraakt? Volgens ik hoor moesten die spoormannen vroeger dikwijls verhuizen voor hun werk.
Enfin, het is dat wat ik graag zou te weten komen...

Ik heb verder al enorm veel gegevens via geneanet gevonden, maar van deze kant van de familie dus niet...

Toch bedankt voor de hulp Robert.

MVG
Diane

rvsteen
Lid geworden op: 23 sep 2003, 10:36
Locatie: Boechout

13 feb 2008, 11:27

Als namen te ver is kan je ook naar het rijksarchief in Brussel trekken
Je kan veel tijd winnen als je eerst ophttp://www.familysearch.org/Eng/Library/fhlcat ... umns=*,0,0
kijkt welke microfilms je nodig hebt

Voetje
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:07
Locatie: Mechelen

13 feb 2008, 12:40

Hallo Robert, nogmaals bedankt voor de info!

Brussel, da's al wat korterbij...

Van Jemelle hebben ze daar idd de microfilms zowel van burgerlijke stand als de parochieregisters volgens de site die je me doorgaf.

Merciekes :)

Groetjes,
Diane