claeys, claeijs, claijs, clays

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

johan8
Lid geworden op: 15 mar 2008, 22:45

02 apr 2008, 23:10

Dag aan alle naamgenoten :

Ben door onderzoek belandt rond het jaar 1680-1700.
De naam is Claeys, Claeijs, Claijs of Clays.
De laatste zijnde Josephus, schrijfwijze naam is onduidelijk, zeker iets zoals boven beschreven , is gehuwd met ene Blondeel. De kinderen Joanes en Jean-Francois, ...,werden geboren te Ursel, 1735 en 1736.
Zijn er onder jullie die mij misschien verder kunnen helpen. Heb reeds kontakt (per mail) opgenomen met de pastoor te Ursel, maar waarschijnlijk heeft die mens te veel werk om zijn schapen te tellen, en met het gemeentebestuur van Knesselare, fusie Ursel.
Tot nu toe geen nieuws. Maar...geduld is een goede gave.
Wetend dat het vanaf deze jaren moeilijk wordt hoop ik toch dat er iemand mij verder kan helpen.
gegroet.
aan iedereen die van het leven geniet, in goede
en minder goede dagen, een goeden dag
laat maar komen....

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

03 apr 2008, 22:33

De doopregisters van voor de Franse tijd liggen niet in de parochies maar in de Rijksarchieven. Kopies daarvan zijn op microfilm te bekijken in R.A.Beveren Waas en R.A.Brussel. Misschien ook in Ronse. In VVF-Melle zijn gefotokopieerde registers te bekijken.
De pastoor van Ursel kan u dus met de beste wil van de wereld niet verder helpen: hij heeft enkel de registers van de 19e en 20e eeuw in bewaring. En inderdaad, als pastoors die tegenwoordig soms 4 of 5 parochies onder hun hoede hebben ook nog genealogische kwesties zouden helpen oplossen, dan moeten ze minstens "duizendpoten" worden... :wink: