V8 FILM NAAR CD

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

TOESPIJS
Lid geworden op: 20 apr 2015, 09:35
Locatie: temse

13 feb 2016, 16:01

ik heb div v8 filmen van div reizen, die ik op cd wil plaatsen met weglating van foutieve delen op deze filmen
kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen, met welk apparaat, step by step
hartelijk dank bij voorbaat,
toespijs

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

15 feb 2016, 21:37

Eerst een simpele vraag:
Als het gaat over video, was dat nog het analoge systeem of reeds digitaal. Analoog was 8 of HI8.
In dat geval heb je een grabber nodig en een programma in de computer on de films in te laden en te bewerken. Je kan natuurlijk met het Windows programma Moviemaker of Filmaker werken dat in iedere Windows zit.
Dat zijn eenvoudige programmas zonder veel toeters en bellen.
Als het reeds een digitale camera was, moet normaal een CD meegeleverd zijn met een programma om films op de computer in te laden.

Maar je kan ook dit eens lezen:

http://www.janherrentals.de/digitaliseren-8-mm.html
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

TOESPIJS
Lid geworden op: 20 apr 2015, 09:35
Locatie: temse

17 feb 2016, 11:33

Beste Trico,

Hartelijk dank voor uw info. Het is een analoog systeem en de casettes zijn :
Hi8. Wij hebben een sony stereo video cassette recorder Hi-Fi Stereo Hi8, maar deze marcheert niet meer. Het is de bedoeling dat wij via deze recorder de films overzetten op een grote casette, waarbij wij dan de slechte stukken eerst kunnen verwijderen om nadien de grote casette later op een cd over te plaatsen.
Kent U soms iemand die deze recorder kan herstellen, bij Sony lukt dit blijkbaar niet meer of tegen een verschrikkelijke prijs...

Dank bij voorbaat voor uw info,

Mvg
Toespijs

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

17 feb 2016, 12:06

Ik zou onder geen geval de HI Kamera Cassettes op een VHS band kopieren. Er onstaat beeldkwaliteit verlies.
Veel beter is dat de kleine Cassettes rechtstreeks gedigitaliseerd worden en dan in de computer aangepast of verbeterd worden.
Je kan me mailen op
herrentals@netcologne.de

Let wel op het einde "de" want ik woon in Duitsland.
Ik ken in Belgie niemand die het apparaat kan herstellen. Maar ik kan wel je cassettes digitaliseren.
Heb ik ook gedaan voor Mr Schilders (zie gastenboek). Dat is een persoon die zijn zoontje verloren heeft in de bus in die tunnel in Zwitserland.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

TOESPIJS
Lid geworden op: 20 apr 2015, 09:35
Locatie: temse

18 feb 2016, 10:46

Dank U Trico voor uw snelle info. Alleen lost dit het probleem niet op om eerst slechte stukken eruit te nemen vooraleer men gaat digitaliseren.

Mvg

Toespijs

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

19 feb 2016, 09:14

TOESPIJS schreef:Dank U Trico voor uw snelle info. Alleen lost dit het probleem niet op om eerst slechte stukken eruit te nemen vooraleer men gaat digitaliseren.

Mvg

Toespijs
Waarom zou je die volgorde aannemen??? Aan video werken in analoog gaat altijd gepaard gaan met verlies.
Zet eerst alles om naar digitaal, doe dan wat je wil, en bewaar je werk digitaal - geen verlies. Daarna kun je ervan verzekeren dat je van dat werk ergens anders nog een rezervekopie hebt. En kun je evt. (maar ik zou dat nooit ofte nooit doen je originele gescande bestanden verwijderen.

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

19 feb 2016, 17:20

hviaene schreef:
TOESPIJS schreef:Dank U Trico voor uw snelle info. Alleen lost dit het probleem niet op om eerst slechte stukken eruit te nemen vooraleer men gaat digitaliseren.

Mvg

Toespijs
Waarom zou je die volgorde aannemen??? Aan video werken in analoog gaat altijd gepaard gaan met verlies.
Zet eerst alles om naar digitaal, doe dan wat je wil, en bewaar je werk digitaal - geen verlies. Daarna kun je ervan verzekeren dat je van dat werk ergens anders nog een rezervekopie hebt. En kun je evt. (maar ik zou dat nooit ofte nooit doen je originele gescande bestanden verwijderen.
Dat is in feite hetzelfde wat ik geschreven heb in andere bewoordingen.
Eerst digitaliseren en dan bewerken.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 feb 2016, 09:02

@ Trico Traco
Ik weet het , maar soms hebben mensen er baat bij om hetzelfde eens anders verwoord te krijgen (geleerd al lesgevende PC gebruik aan senioren).