DVD NTSC en region

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.
silli

17 jun 2016, 14:31

Mijn zoon had een DVD-speler waarop hij ook NTSC-DVD’s (muziekconcerten) kon spelen en die hij trouwens volkomen legaal had aangekocht(!) Maar wat wel mogelijk was met de oude DVD-speler blijkt nu niet meer mogelijk te zijn met de nieuwe aangekochte speler. Zou iets te maken met “region” dat niet meer toegepast wordt op de nieuwe. Het zijn wel maar 4 DVD’s maar toch vindt hij dat natuurlijk erg spijtig. Voor zover ik lezen kan op Google zou het mogelijk zijn te converteren met Nero 9 (deze moet ik dan wel terug voor even herinstalleren want deze DVD Nero 9 zou conflicten geven met Win 10 en had ik uit voorzorg verwijderd...) en dat heb ik er graag voor over maar nu is mijn vraag voor ik dit alles doe: is dat dan ook geregeld met de “region”? Want naar ik zo lezen kan is dat een lang werkje voor 's nachts. Of weet er iemand een andere oplossing?
silli

19 jun 2016, 09:56

De oplossing lijkt me veel moeilijker dan ik dacht. Bij het verder zoeken las ik ook de mogelijkheid dat het zeker moet lukken met Nero (9) ...maar die geeft ook problemen: ”DVD is beschermd en kan niet gekopieerd worden” Ik dacht de DVD met Nero te kopiëren en dan op om te zetten naar MP4 om hem ten minste toch te kunnen bekijken op de PC. Maar ook dat werkt niet.
Toch las ik na verder zoeken op dit forum: Bericht DVD-regio's Geplaatst: Zo 07 Jul 2013 door Junior: “ongeacht de regio-code, een DVD is ALTIJD afspeelbaar op de computer !”
Heel vervelend.. Waarom dat niet mag lukken begrijp ik niet. Nogmaals, de DVD’s zijn legaal aangekocht.
silli

19 jun 2016, 10:05

Nog vergeten te melden:

Mijn zoon heeft als nieuwe DVD-speler: LG DP132
Hij heeft ook nog een Blu-Ray-speler Philips BDP3300

Maar beiden zijn dus niet region-vrij. Anders had hij die enkele DVD's op de Blue Ray kunnen afspelen maar dat lukt ook niet.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 jun 2016, 15:02

Is dat geen video codec dat ge mist ? https://de.wikipedia.org/wiki/DVD-Video
Op laptop's en pc zit nu ook hdmi op en die kunnen codecs binnenpakken.
VLC player levert zijn codecs erbij als ge die installeert. Of klik aan bij het installeren .
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

drefacteur
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:42
Locatie: Zoersel

19 jun 2016, 17:26

Wat ge ook kunt doen is:maak er een kopie van met bvb Dvdshrink.Moet ge dan wel op een lege dvd zetten.Is dan ineens regio free.Dan houd ge uw originele dvd's en ge speelt uw kopie's af.

Groeten,
Dré.
HP 24-g011nb All-in-One
Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5 6200U @ 2.30GHz
Totaal fysiek geheugen 8.00 GB
silli

19 jun 2016, 22:40

Ik heb DVDschrink gedownload (Wondershare Video Converter Ultimate) en na het inbrengen van een hulpmiddel ("sleutel" om de DVD regionvrij te maken en die speciaal werkt met dat DVDschrink programma Wondershare Video Converter Ultimate (alles vooraf uitgebreid gescand!) lukte het me de DVD te converteren naar MP4. Alleen ... de DVD duurt 1.30u en de freeware-versie doet maar 1/3 of dus maar 30 minuten omzetting. Wil ik de DVD volledig converteren zou ik het programma moeten aankopen (50 dollar)

drefacteur
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:42
Locatie: Zoersel

20 jun 2016, 16:43

Deze gebruik ik voor te converteren.Alleen op het laatste komt er eventjes een watermerk op van Freemakeconverter.

Groeten,
Dré

http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
HP 24-g011nb All-in-One
Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5 6200U @ 2.30GHz
Totaal fysiek geheugen 8.00 GB
silli

27 jun 2016, 21:10

Ik heb met Freemakeconverter geconverteerd naar DVD doch wanneer Freemakeconverter zegt na het converteren om een lege DVD te plaatsen, reageert hij totaal niet op het inbrengen van de lege DVD. Dan maar geconverteerd naar MP4 en AVI (om toch iets te proberen) en later om te zetten naar VOB doch het beeld liep niet synchroon met de klank en zou eigen zijn aan het converteren van N0SC naar PAL. Wel jammer, want het beeld en klank zijn OK, alleen dus niet synchroon. Dan geprobeerd de MP4 met Format Factory naar VOB (PAL) om te zetten doch met dezelfde verschijnselen. Ook met het aangekochte programma Video Pad Editor dezelfde verschijnselen. Misschien wel logisch, want ik breng de mp4-video in die al ongesynchroniseerd is, maar een mens probeert nietwaar.
Nog iemand een idee?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

27 jun 2016, 23:48

Het is wel met logo in het beeld bij een niet gekochte versie van Wondershare Filmora video editor. (of je audio kan loskoppelen weet ik ook niet)('k heb een betaalde versie)
Je kan de asynchroon video die je gemaakt hebt erin steken . Met de menuknop kan je de klank loskoppelen.
Springt dan naar onderen. Je kan de audio dan verschuiven naar rechts(latere audio) .
Om de audio naar links te verschuiven(vervroegen) moet je er een stukje afknippenen verschuiven . OF je voegt een foto voor je video die je verkleint/groter maakt.
Of ik doe het voor je. Het gaat dan via een link dacht ik of 7 zip(te groot voor via email dacht ik) Ken daar te weinig van.(of via Youtube)
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
silli

29 jun 2016, 14:06

Vriendelijk dank voor het aanbod!

Ik had 4 DVD's met muziek en die lieten zich als volgt converteren:
De NTSC-DVD met FreemakeVideoConverter converteren naar MP4 (of Samsung) en daarna inbrengen in
Video Pad Editor en "export" "DVD "DVD Movie Disc".

Doch de 5de DVD was een film-DVD die ik eerst met DVD Decrypter vrij maakte en dan die gedecodeerde bestanden met Video Pad Editor verder zoals hierboven beschreven. (wat een mens zoal moet doen om zijn volledig legaal aangekochte DVD te kunnen beluisteren/bekijken ...)

Het resultaat is goed. Er is nog nauwelijks een verschil merkbaar tussen beeld en geluid. In elk geval zeker niet storend om naar te kijken.
Met Video Pad Editor (koopversie) kan ik ook "ergens" het geluid apart aanpassen, doch daar heb ik totaal geen benul van hoe dat kan gedaan worden. Ik denk dat het programma ongeveer gelijk is aan Wondershare Filmora video editor zo te zien op Google. Ik geef "mijn versie"van Video Pad Editor dan ook maar mee als voorbeeld.

In elk geval hartelijk dank voor de hulp!
Afbeelding

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

29 jun 2016, 15:21

Fijn voor je dat je verder geraakt.
Ik splits zelfs een klein stukje waarin ik de snelheid verminder van dat videostukje om het geluid te synchroniseren met de mond.
Er is daar software voor, kei-duur maar scheelt dagen, weken werk.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
silli

30 jun 2016, 11:52

Boeffer,

Dank voor de reactie!
En als ik vragen mag en als het toegestaan is door de moderator, wil je dan zeggen hoe dat duurder programma eigenlijk heet (dat jij dus waarschijnlijk hebt.

Want inderdaad, het blijft natuurlijk knoeiwerk met meer dan behoorlijk resultaat, dat wel, maar toch ...Of is dat programma dat u aanhaalt meer iets voor professionelen en te vergelijken met Pinnacle Studio voor videos/films zoals Photoschop is voor foto's en afbeeldingen is. Dan begin ik er liever niet aan want beiden, om maar een voorbeeld te geven, zijn naar het schijnt heel moeilijk en complex om mee te werken. Je moet er toch constant mee werken om een beetje wegwijs te geraken in de zovele mogelijkheden die zulke programma's bieden en volgt je zelfs vooraf best lessen om er mee te werken. Zoooooveel NTSC-video's heb ik nu ook weer niet... zolang mijn zoon geen bestellingen doet via amazone ...! :wink:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 jun 2016, 14:50

Dat is software voor filmproducenten, professionelen . Bij googelen had ik dat eens tegen gekomen. Dat is dan video, audio dat is ook zoiets enorm groot en complex. 'k Denk opleiding ingenieur.
Als je er min 1 nacht tot 3 weken over slaapt gaat dat beter en beter dat synchroon maken van het geluid. Ik probeer dat in 1 avond te doen anders vergeet je teveel. En dat is nog maar een videoclip van ca 3 min.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
silli

30 jun 2016, 16:20

Dank voor de toelichting en je bereidwilligheid!

Ik zie nu pas dat je van Nijlen bent. Doe ze de groeten bij "de slappe uier" of betert nog bij de (nieuwe) Roskam ...waar ik vroeger nogal eens kwam, verplicht door liefde ... en testosteron! :wink:

Groeten uit het mondaine Hallaar (Heist op den Berg) :)