TV/ Smart TV/ v7 decoder

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

eddyv

16 aug 2024, 15:10

HALLO IEDEREEN, ik hoop dat ik hier goed zit met volgende vragen.
1)De huidige Smart TV's worden verkocht met een eigen Smart Operating System.
De meest gebruikte Smart OS'en (zoals je smartphone en pc) kunnen, Roku/Vidaa/Android-TV/Google-TV/Tizen enz zijn (afhankelijk van merk van TV)
2)De nieuwe Proximus v7-decoder heeft Android-TV aan boord.

MIJN VRAAG:
1)Krijgt de decoder bij aansluiting, de bovenhand, ongeacht het ingebouwde Smart OS in het TV toestel?
2)of zijn er dan 2 OS'en waar je als gebruiker kan tussen kiezen (bvb bij eerste installatie)?
3)of heeft dat alleen betrekking op TV's die geen Smart OS hebben (indien die al bestaan)?
4)of? of? of? .....
5)of versta ik heel die technologie niet?

De vraag is er omdat sommige mensen heel bewust een TV met bijhorend Smart OS kopen. Ze zouden dat kunnen doen omdat bij het gekozen OS de meeste "toeters en bellen" zitten die hun meest aanspreekt.
Indien mijn vraag één de juiste is? dan hebben ze eventueel een miskoop gedaan als ze klant zijn van Proximus en Android TV is opgedrongen. (eigenlijk is dit gelijkaardig voor Telenet klanten. Ik ben echter niet zeker welke Smart OS er in hun nieuwste decoder zit. Iemand die dat weet?)
Oprechte dank, Eddy

benq

16 aug 2024, 15:22

eddyv schreef:
16 aug 2024, 15:10
HALLO IEDEREEN, ik hoop dat ik hier goed zit met volgende vragen.
1)De huidige Smart TV's worden verkocht met een eigen Smart Operating System.
De meest gebruikte Smart OS'en (zoals je smartphone en pc) kunnen, Roku/Vidaa/Android-TV/Google-TV/Tizen enz zijn (afhankelijk van merk van TV)
2)De nieuwe Proximus v7-decoder heeft Android-TV aan boord.

MIJN VRAAG:
1)Krijgt de decoder bij aansluiting, de bovenhand, ongeacht het ingebouwde Smart OS in het TV toestel?
2)of zijn er dan 2 OS'en waar je als gebruiker kan tussen kiezen (bvb bij eerste installatie)?
3)of heeft dat alleen betrekking op TV's die geen Smart OS hebben (indien die al bestaan)?
4)of? of? of? .....
5)of versta ik heel die technologie niet?

De vraag is er omdat sommige mensen heel bewust een TV met bijhorend Smart OS kopen. Ze zouden dat kunnen doen omdat bij het gekozen OS de meeste "toeters en bellen" zitten die hun meest aanspreekt.
Indien mijn vraag één de juiste is? dan hebben ze eventueel een miskoop gedaan als ze klant zijn van Proximus en Android TV is opgedrongen. (eigenlijk is dit gelijkaardig voor Telenet klanten. Ik ben echter niet zeker welke Smart OS er in hun nieuwste decoder zit. Iemand die dat weet?)
Oprechte dank, Eddy

Je kan ook de vraag extra hier stellen
https://nl.forum.proximus.be/
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

eddyv

16 aug 2024, 15:28

Ja, goede suggestie !
Maar ik ben geen Proximus klant en kan dus geen account aanmaken of moet ik wat langer zoeken om alsnog te kunnen inloggen?

hovel

16 aug 2024, 16:09

De TV en de decoder zijn twee afzonderlijke toestellen met elk hun eigen OS.
De decoder wordt verbonden met de tv. Op de tv kan je kiezen of je gebruik maakt van de (smart) TV om tv te kijken of van de decoder (Andere bron kiezen).

eddyv

17 aug 2024, 11:07

Dank u voor de reactie. Ik versta dat je je tv opzet en je Smart menu ziet en allerhande "smart" dingen kan doen (zoals streamen, lokale tv kijken, casten, pc aansluiten enz). Je kan in dat menu ook de bron veranderen naar Proximus. Als dat klaar is, is je tv Smart menu weg en zie je de Pickx menu. Het is hier dat ik dan vast zit (ZAT).
Met je hulp en verder onderzoek, zie ik dat je via je Pickx menu OOK kan streamen en apps downloaden enz.
Dus heb je daar ook een Smart OS voor nodig.
Hartelijk dank, "mijne frank is gevallen" (maar 't was een briefje :oops: )