VHS naar digitaal/dvd omzetten

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

01 sep 2019, 21:07

Na mijn negatieve ervaring met Roxio ben ik op zoek naar een programma dat wel werkt.

Wie weet een goed programma om dit te doen, de dongle/grabber of hoe het ook noemt moet er wel bij zijn.

Wens in eerste instantie dit op te slagen op de computer en daarna het branden op een DVD.
Laatst gewijzigd door janieburton op 06 sep 2019, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 sep 2019, 09:50

janieburton schreef:
01 sep 2019, 21:07
Na mijn negatieve ervaring met Roxio ben ik op zoek naar een programma dat wel werkt.

Wie weet een goed programma om dit te doen, de dongle/grabber of hoe het ook noemt moet er wel bij zijn.

Wens in eerste instantie dit op te slagen op de computer en daarna het branden op een DVD.
Heb je al een dongle waarmee je Roxio geprobeerd hebt??? probeer dan eens met VLC Media player om je VHS te capteren.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

06 sep 2019, 23:17

hviaene schreef:
02 sep 2019, 09:50

Heb je al een dongle waarmee je Roxio geprobeerd hebt??? probeer dan eens met VLC Media player om je VHS te capteren.
Het is blijkbaar die "dongle of grabber die de problemen gaf zodus kan ik die denkelijk niet gebruiken om te capteren met VLC.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 sep 2019, 09:29

Zijn er problemen geweest tijdens de installatie van die dongle?

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

08 sep 2019, 14:25

hviaene schreef:
07 sep 2019, 09:29
Zijn er problemen geweest tijdens de installatie van die dongle?
De drivers zijn inbegrepen in de software voor de dongle en ik denk niet dat de dongle werkt zonder de juiste drivers maar ik kan me vergissen.

En als je opneemt met VLC in wat formaat en kwaliteit is de opname?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 sep 2019, 09:37

janieburton schreef:
08 sep 2019, 14:25
hviaene schreef:
07 sep 2019, 09:29
Zijn er problemen geweest tijdens de installatie van die dongle?
De drivers zijn inbegrepen in de software voor de dongle en ik denk niet dat de dongle werkt zonder de juiste drivers maar ik kan me vergissen.

En als je opneemt met VLC in wat formaat en kwaliteit is de opname?
De drivers heb je inderdaad nodig. Maar als die blijkbaar niet goed werken, dan zou ik proberen, de dongle uit te halen, alle sofware (via Configuratiescherm) van Roxio en wat nog meer zou verwijzen naar die dongle verwijderen, de software van de dongle opnieuw installeren en pas dàn de dongle terug insteken.

Wat betreft VLC, bij het opnemen kun je in de dialogen de gewenste formaten kiezen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

11 sep 2019, 19:01

hviaene schreef:
09 sep 2019, 09:37
janieburton schreef:
08 sep 2019, 14:25
hviaene schreef:
07 sep 2019, 09:29
Zijn er problemen geweest tijdens de installatie van die dongle?
De drivers zijn inbegrepen in de software voor de dongle en ik denk niet dat de dongle werkt zonder de juiste drivers maar ik kan me vergissen.

En als je opneemt met VLC in wat formaat en kwaliteit is de opname?
De drivers heb je inderdaad nodig. Maar als die blijkbaar niet goed werken, dan zou ik proberen, de dongle uit te halen, alle sofware (via Configuratiescherm) van Roxio en wat nog meer zou verwijzen naar die dongle verwijderen, de software van de dongle opnieuw installeren en pas dàn de dongle terug insteken.

Wat betreft VLC, bij het opnemen kun je in de dialogen de gewenste formaten kiezen.
Dank voor de info maar ik ga zeker niet dat programma terug instaleren daar dat programma de oorzaak was dat mijn W10 is gecrasht(zie mijn andere posting).

De dongle laat ik niet permanent in mijn computer.

Ik hoop dat een goed alternatief vind