trillende film

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

jaru
Lid geworden op: 17 jan 2009, 15:20
Locatie: meppel

01 nov 2019, 21:57

is er een programma waarmee je een trillende film die is gemaakt met een smartphone kunt stabiliseren, ik heb zitten te googlen en gezocht op dit forum maar er niet veel over kunnen vinden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 nov 2019, 05:50

Kun je eens naar de Camera app > Instellingen en hier Tracking AF aanzetten?
Als de film afspeelt geef eens een "tik"tegen de rand van bvb een tafel, normaal gezien zou het moeten goed zijn , anders een fout aan de camera , als hij nog in garantie is eens terug gaan naar de winkel.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 nov 2019, 10:51

Het zou mij verbazen dat dat gaat lukken … je weet echter maar nooit daarom hoor ik het graag.
Het trillen zit immers in de opname, je zou dan frame voor frame moeten aanpassen.
Ik geloof ook nooit dat je een onscherpe papieren foto terug scherp kan krijgen :lol:

Op tv in zo'n CBI reeks zal dat wel lukken hé die kunnen bijna alles op hun computer ...

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

02 nov 2019, 13:53

Google “gratis video stabilisatie software” en je vind er zo veel dat het moeilijk kiezen is.
Het lijkt er op dat elke video editing software een stabilisatie functie heeft.