star wars

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

armandvanhoudt
Lid geworden op: 01 dec 2019, 15:15

01 dec 2019, 15:18

ik heb deze opgenomen op mijn digirecorder
graag zou ik deze willen overzetten naar een usb stick om te bewaren voor later , de vorige versies heb ik al
vraag: kan ik deze overzetten naar usb stick ( ik heb een smart tv???)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 dec 2019, 16:03

Tijdje geleden (2018 ?) moest ik van Telenet een nieuwere decoder gaan gebruiken, alle opgenomen films/Tv-programma's op de oude machine waren "verloren" … Volgens hun was er (toen) geen mogelijkheid om die bestanden over te zetten :?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 dec 2019, 09:47

armandvanhoudt schreef:
01 dec 2019, 15:18
ik heb deze opgenomen op mijn digirecorder
graag zou ik deze willen overzetten naar een usb stick om te bewaren voor later , de vorige versies heb ik al
vraag: kan ik deze overzetten naar usb stick ( ik heb een smart tv???)
Als je smart-tv (welke hebben wij het raden naar???) kan op de USB-stick kan opnemen wat er op de tv aa, het spelen is, dan ja.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 dec 2019, 11:01

Downloaden wat er zich op de beeldbuis afspeelt :oops:
Heb even op 't internet rondgezocht … 't ziet er niet goed uit.
Om te beginnen is er nergens nog spraken van een "stick" maar van een apart te formateren harde schijf en blijkbaar zijn haast alle films en sportuitzendingen zodanig gecodeerd dat de rechten erop beschermd zijn.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

02 dec 2019, 19:54

armandvanhoudt schreef:
01 dec 2019, 15:18
ik heb deze opgenomen op mijn digirecorder
graag zou ik deze willen overzetten naar een usb stick om te bewaren voor later , de vorige versies heb ik al
vraag: kan ik deze overzetten naar usb stick ( ik heb een smart tv???)
Armand, als uw tv een usb rec (recording) uitgang heeft kan je uw star war film opslaan op een usb of hdd ik doe dit ook soms voor opnames die ik wil bijhouden, mijn digicorder heeft geen hdd meer.
Let wel er is een minimum opslag nodig anders gaat het niet, bij mij is dit 32Gb en een max 4Tb.
Usb of hdd moet eerst geregistreerd worden dit doe je via uw tv usb rec. Via de instellingen.
Het nadeel is dat je de opnames dan alleen kan zien op de tv waar je de usb hdd geregistreerd heeft, dus niet op een ander toestel, tijdens de registratie komt er een mapje op de usb hdd staan met software.
Je kan alleen opnemen tijdens het afspelen van de film, dus film nogmaals kijken en tegelijk opnemen, geen andere optie mogelijk.

Kijk eerst in uw handleiding boekje van uw tv hoe je dit moet doen.
Maar kijk eerst of uw tv een usb rec ( normaal is dit usb3 blauw rec) uitgang heeft anders gaat het niet.

Je bent wel een paar uurtjes bezig, allez bij mij was dit toch en soms vloeken.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

06 dec 2019, 16:29

armandvanhoudt schreef:
01 dec 2019, 15:18
ik heb deze opgenomen op mijn digirecorder
graag zou ik deze willen overzetten naar een usb stick om te bewaren voor later , de vorige versies heb ik al
vraag: kan ik deze overzetten naar usb stick ( ik heb een smart tv???)
en armand al geprobeerd?
want het is hier stilletjes
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: