Muziek in powerpoint

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

arielhaiku
Lid geworden op: 27 mei 2020, 13:16

27 mei 2020, 13:34

Ik heb een eigen website en heb daarin enkele powerpoints met muziek geüpload . Bij het bekijken van mijn website op mijn pc laptop, hoor ik geen muziek in die powerpoints. Nochtans is alles perfect hoorbaar op mijn Mac. Het gaat hier om 2 powerpoints die geen geluid produceren, de andere 4 hebben geen probleem. Alle powerpoints maakte ik op dezelfde manier. Raadsel. Weet iemand de oplossing?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

28 mei 2020, 08:52

Als je nu eens die website wou opgeven, dan zou er iemand eens kunnen naar kijken. Mijn glazen bol wil vandaag niet mee.

arielhaiku
Lid geworden op: 27 mei 2020, 13:16

29 mei 2020, 00:31

Hartelijk dank voor uw reactie. Mijn website: www.sites.google.com/site/meestersweb

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 mei 2020, 12:24

Ik heb de bestanden gedownload, om geen verrassingen met het netwerk te hebben tijdens het afspelen.
Ik heb die dan geopend met LibreOffice 6.. Normaal nooit problemen met degelijke prezentaties.
Maar hier, ik som ze op
Kerst in Londen: OK
Iran 1 en 2 : OK
Wenen: geeft aan dat er een geluidsbestand gezocht wordt, maar dat bestand is er niet.
Bloemen: OK
Russia 1: idem als Wenen
Russia 2: toont 2 slides en blokkeert dan. Als ik dan manueel slide 3 forceer, krijg ik geen beeld, maar een paar sekonden zang, en blokkeert dan volledig.
Napels 1: geeft geluid, maar het is gekapt stro met veel onderbrekingen en herhalingen.
Napels 2: OK

Deel van het probleem kan zijn: als je externe bestanden toevoegt aan een prezentatie moet je goed zien dat je het bestand opneemt in de prezentatie. Anders staat er alleen maar een verwijzing naar dat extern bestand, wat op je Mac blijft staan, maar niet op je website komt.
Ik denk dat je iemand zult moeten zoeken met EXACT dezelfde versie van Powerpoint om alles juist te kunnen uitvissen.

arielhaiku
Lid geworden op: 27 mei 2020, 13:16

29 mei 2020, 23:23

Alweer hartelijk dank voor de moeite die u zich getroost hebt.
Bij mij op de pc werken 'Russia1' en 'Russia2' niet qua geluid (steeds in mijn website). Hetzelfde geldt voor 'Wenen'. De andere powerpoints vertonen geen enkel probleem met het geluid. Alle ppx'en vertonen alle foto's zonder haperingen. En op de Mac is er nergens een probleem met geen enkele van de powerpointvoorstellingen, ook niet met de muziek. Ik vroeg enke mensen om dit even na te kijken. Enkele vertelden me dat ze nergens een probleem hadden, niet met het geluid en niet met het beeld. Van enkele andere kreeg ik de opmerking: Russia en Wenen geven geen geluid maar we krijgen wel alle beelden te zien van alle powerpoints.
Een tijd geleden stuurde ik de Russia-powerpoint door naar vrienden (per email-bijlage) en ik kreeg geen enkele opmerking over het niet werken van het geluid.
Ik ga proberen uw suggestie toe te passen. Nogmaals mijn dank.