jachtcamera die te vlug plat is?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

14 okt 2020, 10:37

Hallo, ik kocht een jachtcamera voor bewaking van ons perceel waar nog al vandalisme voor komt.
Nu had ik er één gehangen en die werkte prima, veel foto's en filmpjes na enkele weken was het al gedaan de vier a baterijen plat. Rug nieuwe ingestoken en na vier dagen was het gedaan.

Is dat normaal? ik betaal mij blut aan baterijen zo.

Ik zocht naar een bewaking camera op zonne-energie, en vond er al van 68 euro tot 100 euro, maar zijn dat dan goede en hoe werkt dat dan? heeft iemand ervaring daar mee?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 okt 2020, 17:03

vriendin schreef:
14 okt 2020, 10:37
Hallo, ik kocht een jachtcamera voor bewaking van ons perceel waar nog al vandalisme voor komt.
Nu had ik er één gehangen en die werkte prima, veel foto's en filmpjes na enkele weken was het al gedaan de vier a baterijen plat. Rug nieuwe ingestoken en na vier dagen was het gedaan.

Is dat normaal? ik betaal mij blut aan baterijen zo.

Ik zocht naar een bewaking camera op zonne-energie, en vond er al van 68 euro tot 100 euro, maar zijn dat dan goede en hoe werkt dat dan? heeft iemand ervaring daar mee?
zonne-energie zal niet veel helpen in de wintermaanden denk ik, ik kan ook verkeerd zijn
maar is daar geen netspanning in de buurt?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 okt 2020, 18:38

Je had dan beter een ip-camera met batterij gekocht , je hoeft daarbij ook geen kabels te trekken je verbindt hem via wifi met het internet , wel moet je de camera af en toe opladen.
Het voordeel is dat hij werkt met een beweginsdetector en hij dus maar dan stroom verbruikt.
Deze van jou werkt voortdurend zodat je batterijen rap leeg zijn en je je blauw koopt aan batterijen.
Je verbindt een ip-camera batterij direct via wifi of via een basisstation met het internet.
En dat basisstation verbindt je met een kabel aan je router.
Omdat het hoofdstation de beelden opslaat doe je langer met een batterijlading. :)

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

18 okt 2020, 23:01

ja maar ik heb geen zo ver, het is enkele km van ons huis.
Daarom dacht ik aan zonne-energie?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 okt 2020, 06:38

Welke batterijen gebruik je?
De Lithium batterijen zijn daarvoor het best geschikt (zeker kwa zelfontlading).
Je kent het wel, je pakt een set batterijen uit de kast, stopt ze in de wildcamera en dan blijken ze halfleeg te zijn. Dit komt door de zogenoemde ‘zelfontlading’; d.w.z. dat wanneer de batterijen niet worden gebruikt, de batterijen alsnog afnemen in vermogen.
Je weet niet hoelang ze al in de winkel liggen.
Bij de specificaties staat er bij welke soort batterijen je best gebruikt, zie dat eens na.
Misschien zijn oplaadbare batterijen voor jou een oplossing. Lees in de specificaties eerst of ze oplaadbare batterijen aanbevelen.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

19 okt 2020, 11:35

Het zijn DURACEL PLUS AAA ik dacht ook dat het aan de laatste baterijen lag, ik kocht twee pakjes van 4 en de eerste gingen meer dan drie weken en de laatste waren na vier dagen plat.

ps hoe krijg ik een melding via mail over deze berichten of gaat dat niet? ik heb al gezocht maar zie het nergens?

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

19 okt 2020, 12:10

Zou deze kunnen gebruiken? maar dat is ook met wifi staat er bij

"Draadloze bewakingscamera op zonne-energie, zonnepaneel voor draadloze outdoor door door batterij aangedreven IP-camera's, Yard LED-lamp IP65 waterdichte camera"

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

25 okt 2020, 01:46

die camera's gaan allemaal maar 10 of 15 m ver, kun je dan moeilijk je perceel mee bewaken?